Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: aprillia rs 125cc krongel med elen

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Men jag tvivlar på att man fick ha samma färger på allt. Förväxlingsrisken är ju total och livsfarlig. Fast jag gick ju i gymnasiet 80-82, då var det regler på vilka färger som skulle vara vad. Eller egentligen är det bara grön/gul som är bestämd, resten rekommendationer har jag för mig.
    Jag har många gånger varit med om att samtliga trådar i röret hade samma färg, detta hittade man i gamla anläggnigar med B-rör och löddade skarvar. Jordade uttag kunde man hitta bygel mellan nolla o jord. Inget var heligt så länge det funkade.
    I dag gäller brun fas blå nolla samt jord gulgrön övriga faser vit o svart, mins inte ordningen på dom sista
    Jan-Olov

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Det...På fordon som rör sig skall det vara en kabel med många mjuka kardeler, i byggnader som står still duger det med kablar med färre & stelare trådar, en FK som blir vickad på går av så inte ens i bilen duger en sån

    Nog om detta, vet du inte vad du gör gör det inte... & det gäller ju det mesta over and out
    Äntligen någon som förstod vad jag antydde med sista raden..
    Vet inte hur många "den-lille-hemelektrikern-fordon" jag fixat till vid det här laget....

  3. #23
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    I dag gäller brun fas blå nolla samt jord gulgrön övriga faser vit o svart, mins inte ordningen på dom sista
    Svart Vit (grå)

    Jo, det är klart att det är så, men om du går med en tvåledare till en lampknapp så kommer den blå inte vara nolledare t.ex.
    /Erik

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp med elen vid byte av blinkers.
    Av Roanie i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-04-25, 01:44
  2. aprillia rs 125 tändningslås
    Av storglidarn i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-12-25, 21:58
  3. Bränsleförbrukning 125cc
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-12, 09:46
  4. Ny 125cc :)
    Av Pirateman17 i forum Street
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 07:24
  5. Honda nsr 125cc konstigt fel
    Av fixjr i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 12:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •