Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 49

Ämne: kawasaki vn 900 classic, suzuki c800 eller dragstar 1100 classic

  1. #11
    Hondamannen
    Gäst
    Hur känns dragstar 100 i hastigheter över 120 km/h? Då tänker jag mest på vibrationer.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2013-12-16 klockan 14:09.

  2. #12
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Röven och ryggen är ju den inbyggda matochsovklockan. Får man ont i röven är det hög tid att stanna och fika, hela poängen med glidare ju

    /Freddo

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Röven och ryggen är ju den inbyggda matochsovklockan. Får man ont i röven är det hög tid att stanna och fika, hela poängen med glidare ju

    /Freddo
    Nu sticker jag väl ut hakan igen då jag förstår varför så många på glidarhojar är överviktiga?

  4. #14
    Hondamannen
    Gäst
    Jag är inte direkt överviktig mer än kanske 2-3 kg men anledningen till att majoriteten är överviktiga är att det är mest herrar i medelsåldern som kör omkring på glidare. De yngre har ännu inte fattat poäng med glidare.

    http://www.cruisercustomizing.com/sa.../TC-K06-11-047

    Om monterar dit en sån här sadel på vn 900 classic tror jag att jag kommer närmare fotplattorna då jag inte är så lång. På den här sadeln slipper man flärpen uppåt vilket borde leda till att man kan sitta längre fram. Hur många centimeter närmare tror ni att man komma med den här sadeln?
    Senast redigerat av Hondamannen den 2013-12-16 klockan 20:38.

  5. #15
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Nu sticker jag väl ut hakan igen då jag förstår varför så många på glidarhojar är överviktiga?
    Jag sticker väl ut hakan också och säger att jag kunnat köpa det resonemanget om det inte vore för att de flesta off-roadare också är överviktiga och inte ens är nära så frilufsiga som de gärna vill framstå med sitt val av hojar. Dom verkar mest tro att det behövs för att kunna parkera på en gräsmatta eller köra på en grusväg.

    /Freddo

  6. #16
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    [QUOTE=Hondamannen;87007]Jag är inte direkt överviktig mer än kanske 2-3 kg men anledningen till att majoriteten är överviktiga är att det är mest herrar i medelsåldern som kör omkring på glidare. De yngre har ännu inte fattat poäng med glidare.

    Nu känner jag mig riktigt ung

  7. #17
    Hondamannen
    Gäst
    CY2, jag är snart 35 vintrar och du då?

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Jag sticker väl ut hakan också och säger att jag kunnat köpa det resonemanget om det inte vore för att de flesta off-roadare också är överviktiga och inte ens är nära så frilufsiga som de gärna vill framstå med sitt val av hojar. Dom verkar mest tro att det behövs för att kunna parkera på en gräsmatta eller köra på en grusväg.

    /Freddo
    Du har en poäng där. Körde i en grupp en gång där en kille hade en KTM Enduro. Utan tvekan hade en yngling på en trimmad moppe kört ifrån honom.
    Det är nog känsla de överviktiga är ute efter, likaså många som har trotoarjeepar .
    Tänk att komma ut på grusvägarna och det har kommit 5 cm snö och få brumma runt på lågväxlarna

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Jeeesh fördomar..
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Jeeesh fördomar..
    JO MEN VISST. Hade vi inte det så skulle vi inte ha så många olika mc-kategorier.

Liknande ämnen

  1. Bakskärm xvs 1100 dragstar classic på custom
    Av LemmyFilth i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-12-16, 12:30
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-07-27, 16:08
  3. suzuki c800 vs dragstar 1100 classic
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-01-26, 21:25
  4. dragstar 650/1100 classic, c800-vtx 1300
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 00:32
  5. dragstar classic 1100 fotpinnar
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 20:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •