Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 49 av 49

Ämne: kawasaki vn 900 classic, suzuki c800 eller dragstar 1100 classic

  1. #41
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    En skillnad på 7 nm, märkes det verkligen när man kör?
    Beror väl på vikten, var i varvtalet det inträffar och utväxlingen i växellådan...


    Sent from my LT25i using Tapatalk

  2. #42
    Hondamannen
    Gäst

    ögonmått

    Om man tar bort den där flärpen som sitter längst ut på sadeln, hur många centimeter kommer man närmare tanken? Jag har taskiga ögonmått men kan det vara 10 cm?

    Anledningen till att jag är nyfiken på detta är att detta leder i såna fall till att jag kommer en bra bit närmare fotplattorna.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #43
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Det gör nog ingen större skillnad alls faktiskt. Saden sitter fast i framkant med "krok" som är gjuten i sadelkonstruktionen. I bakkant sitter den med två skruvar. Så det enda som händer är att du får ett hål där och "tjänar" kanske några cm. Du vill nog inte heller sitta mot tanken pga vibrationer.

    Vidare sitter batteriet och eventuella reläer under sadeln så det är kanske inte en jättebra idé att ta upp ett hål där.

    På det hela taget är det nog lättare att flytta fotreglagen. Fast hur korta ben har du? Mina ben är drygt 80cm innermått och det börjar närma sig att bli trångt.

    /Freddo

  4. #44
    Hondamannen
    Gäst
    Freddo jag har inte korta ben men jag har svag höft...ju längre ut mina fötter är desto mer drar det i höften. Ju närmare mina ben är min kropp ju mindre drar det i min höft.

    Jag trodde att om jag rätar ut sadeln och tar bort flärpen så kanske jag kan komma fotplattorna mellan 5-10 cm.

    Gå in på ergo motorcycle så ser du att då skulle jag sitta med benen i en 90 graders vinkel.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2014-02-21 klockan 09:16.

  5. #45
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Skulle säga att på sin höjd 5cm men det är tveksamt ändå. Jag sitter rätt nära tanken redan som det är på min.

    Skulle nog satsa på att komplettera fotplattorna själv. För det mesta sitter man ju ändå inte med fötterna på reglagen.

    /Freddo

  6. #46
    Hondamannen
    Gäst
    Jag gissar själv på runt 7 cm men som du säger så blir det nog inte mer än 5 cm i verkligheten.

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    89
    Om du sitter på en stock hur sitter du då bekvämast?
    Fötterna långt fram eller under stocken?

  8. #48
    Hondamannen
    Gäst
    Om du tänker dig en vanlig trästol så gillar jag ha fötterna stx bakom främre benen. Min uppfattning är att ju närmare 90 grader som jag sitter på en glidare desto bättre borde de vara för min höft.

  9. #49
    Hondamannen
    Gäst

Liknande ämnen

  1. Bakskärm xvs 1100 dragstar classic på custom
    Av LemmyFilth i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-12-16, 12:30
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-07-27, 16:08
  3. suzuki c800 vs dragstar 1100 classic
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-01-26, 21:25
  4. dragstar 650/1100 classic, c800-vtx 1300
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 00:32
  5. dragstar classic 1100 fotpinnar
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 20:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •