Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 49

Ämne: kawasaki vn 900 classic, suzuki c800 eller dragstar 1100 classic

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    kawasaki vn 900 classic, suzuki c800 eller dragstar 1100 classic

    Hej,

    Jag gillar dessa tre glidare och vill höra vad ni tycker om dem.

    Jag gillar verkligen utseendet på vn 900 classic och 20 liters tanken. Den varvar också lättare iförhållande till dragstar 1100 classic.

    Det jag inte med kawan är att den har shimsade ventiler samt remdrift vilket innebär att den är lite dyrare i drift när det gäller service. Samt att den har 600 mila intervall när det gäller service.

    Jag inbillar mig också att om jag byter ut orginalsadeln som jag inte gillar mot denna och slipper den sista biten som går uppåt på orginalsadeln så kommer jag närmare fotplattorna, kanske 10 cm närmare eller har jag fel där?

    http://www.cruisercustomizing.com/sa.../TC-K06-11-047

    Jag har provkört vn 900 classic två ggr.

    Suzuki c800 har jag inte provkört men provsuttit på två mässor. Sitter jävligt bra på den.
    Den har skruvjusterade ventiler, liten service kostar 1500 kr och en stor 2200 kr.

    Nackdelen är 600 mila intervall samt att 15 liter känns lite liten ur touringsynpunkt.


    Dragstar 1100 classic har jag kört två ggr. Gillar att den har enkel mekanik och att den är luftkyld, 1000 mil mellan intervall fast engelska handböcker säger 600 mil. Den har mest effekt av dem alla. Det jag inte gillar med dragstarn är motorn som jag upplever som lite trög i förhållande till vn 900 classic och det kan bero saker som slaglängd, svänghjul med mera. Man får verkligen pressa ur effektern. Den är alltså inte lika varvvillig som vn 900 classic. Då mekaniken är enkel så kan jag själv göra en del av servicen.


    En annan potential med vn 900 classic och c800c är att det kommer förmodligen att utrustas med abs inom kort.

    Storlek mässigt är dragstarn vn 900 lika långa medan vn 900 väger 13 kg mindre medan c800 är både kortare och väger 18 kg mindre.

    Det jag lärde mig på min cbf 500 är risken med en liten motor är att man växer ur den snabbt.

    Självklart kommer det att installeras fotkoppling och handväxel när jag väl köper.
    Just nu känns det som att jag behåller min cbf 500 och köper till en glidare.


    Vad tycker ni?

    Mvh

    Hondamannen
    Senast redigerat av Hondamannen den 2013-12-15 klockan 19:16.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Utan större kunskaper om den kan jag bara konstatera att Vulcan classic och drifter är 2 av de snyggast customhojarna jag känner till
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    VN 900 Classic är riktig fin.

  4. #4
    Hondamannen
    Gäst
    Undrar hur det blir när man vill skjutsa ngn på vn 900 classic samt c800? Funkar, gör det säkert men hur kul blir det?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Jag kör ju själv vz800 och upplevde inte att det var några problem. Morsans gubbe har en likadan och har skjutsat bra över 100 mil utan strul, men det är klart att det märks "mindre" på en maskin med dubbla volymen
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  6. #6
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Vi åker också två på vår M800 och det funkar. Men vi har iofs aldrig kört nått annat så vi kan inte direkt jämföra. Men glidare tar man det ju ganska lugnt med ändå. Blir kanske värre om man ska ha en massa packning också...

    /Freddo

  7. #7
    Hondamannen
    Gäst
    Hjärtat säger vn 900 classic. Hjärnan säger dragstar 1100 classic eller suzuki c800.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Hjärtat säger vn 900 classic. Hjärnan säger dragstar 1100 classic eller suzuki c800.
    Och vad säger den viktigaste delen om du vill åka långt - ändan? (+ ryggen)
    Ove

  9. #9
    Hondamannen
    Gäst
    Du menar höften. Det verkar som det börjar bli bättre. All träning och medicinering börjar ge resultat. Till våren börjar jag att springa igen. Ryggen har jag inga bekymmer med. Höften har jag dock haft en del bekymmer med.

  10. #10

Liknande ämnen

  1. Bakskärm xvs 1100 dragstar classic på custom
    Av LemmyFilth i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-12-16, 12:30
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-07-27, 16:08
  3. suzuki c800 vs dragstar 1100 classic
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-01-26, 21:25
  4. dragstar 650/1100 classic, c800-vtx 1300
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 00:32
  5. dragstar classic 1100 fotpinnar
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 20:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •