Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: Lägg inte allt på YouTube....

  1. #1
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304

    Lägg inte allt på YouTube....

    Actionkamerar blir alltmer populära, men lägg inte all idiotkörning på YouTube....
    http://www.vg.no/bil-og-motor/artikk...artid=10133903
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Jaha, så en grov fortkörning i Norge är lika med fängelse !?.Gissar på att det varit fullt på kåken här hemma då med liknande regler.Vilket i sig är ännu ett bevis på hur bra det är att vistats på forum med ett alias istället för en riktig identitet samt att inte visa hur grov fartöverträdelsen är med en km/h visare på film om nu någon skulle få för sig att agera goltupp.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-12-11 klockan 00:28.

  3. #3
    Medlem T Ts avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    8
    Han blev alltså av med körkortet för alltid? Visste inte att det var så strikta regler i Norge. Gäller detta även i Sverige?

  4. #4
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Undrar just om vederbörande är irriterad på sig själv för att han lade upp filmen ?

  5. #5
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Så kan det gå.Kör man i över 200 i skogen så kan man inte tänka klart,frågan är om man är lämplig att ha körkort.Vore väl fint om det klev ut nått djur i vägen.Nä tror knappast straffet skulle vara lika här i Sverige,tyvärr.Ja det är tuffa regler i Norge,ska vara kännbart.
    Senast redigerat av engström67 den 2013-12-11 klockan 09:55.

  6. #6
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Så kan det gå.Kör man i över 200 i skogen så kan man inte tänka klart,frågan är om man är lämplig att ha körkort.Vore väl fint om det klev ut nått djur i vägen.Nä tror knappast straffet skulle vara lika här i Sverige,tyvärr.Ja det är tuffa regler i Norge,ska vara kännbart.
    Norge vill hyra fängelseplatser av Sverige
    Jan

  7. #7
    Hondamannen
    Gäst
    Det är lätt att döma folk i efterhand ,,,,man får själv också hjärnsläpp då och då ....vi har säkert också någon hund begraven i våra garderober eller har jag fel?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Så kan det gå.Kör man i över 200 i skogen så kan man inte tänka klart,frågan är om man är lämplig att ha körkort.Vore väl fint om det klev ut nått djur i vägen.Nä tror knappast straffet skulle vara lika här i Sverige,tyvärr.Ja det är tuffa regler i Norge,ska vara kännbart.
    Tyvärr, storheten "omdöme" är ännu inte mätbar med godtagbar noggrannhet..
    Det som hittar en bra algoritm, gärna kopplad till verkligheten är värd dubbelt Nobelpris..
    Att kunna plocka KK av omdömeslösa förare vore nog en av de mest angelägna trafiksäkerhetsåtgärderna..

    Noterade igår att ett känt, kriminellt, KK-löst yngel i Norrland som med en cross massakrerat en på trottoaren gående liten flicka till döds dömts hela 60h samhällstjänst...
    "Utan KK" betyder ju tyvärr inte " inte köra"..

  9. #9
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Det är lätt att döma folk i efterhand ,,,,man får själv också hjärnsläpp då och då ....vi har säkert också någon hund begraven i våra garderober eller har jag fel?
    Körde om en lastbil med släp på motorvägens vägren en gång vid köbildning i över 200 km/h vid ett race med en annan mc.Dumt, javisst.Men adrenalin pushen var klart roande.Enligt Norsk straffskala så blir det väl livstid på något stenbrott på Mars misstänker jag.My Life, My Rules, My Destiny.

    (För övrigt så vann jag det racet) med denna för mig helt okända mc förare och vi skildes åt med tummen upp.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-12-11 klockan 13:14.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Det är lätt att döma folk i efterhand ,,,,man får själv också hjärnsläpp då och då ....vi har säkert också någon hund begraven i våra garderober eller har jag fel?
    Skulle det rättfärdiga det?

Liknande ämnen

  1. Som hojåkare får man vara beredd på allt...Allt!!!
    Av Månne i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 20:44
  2. Än är inte allt löst grus borta från vägarna!
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 22:15
  3. Vad allt kan man inte göra med en Triumph?
    Av Mats Liifv i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 01:55
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 12:08
  5. Vad allt kan man inte möta....
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 10:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •