Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Lägg inte allt på YouTube....

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Alla kan ju ta oberäkneliga, ogenomtänkta risker på en väg, men att se folk verkligen köra är riktigt vackert, jag får gåshud vartenda gång jag kollar på nån Isle of Man video
    Att bara köra fort på väg är inte svårt, det är ju bara att gasa. Att verkligen köra, det är en helt annan femma, kanske det är så att dom som gasar på vägen inte klarar att köra bana där vägen kröker och har sig och det är en massa folk som kör om och stukar till kaxigheten?
    Ove

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Att bara köra fort på väg är inte svårt, det är ju bara att gasa. Att verkligen köra, det är en helt annan femma, kanske det är så att dom som gasar på vägen inte klarar att köra bana där vägen kröker och har sig och det är en massa folk som kör om och stukar till kaxigheten?
    Att köra fort kräver inte mycket hjärna, men att KÖRA...............

  3. #23
    Ankan1
    Gäst
    Så alla de som tycker om fart på en mc saknar med andra ord hjärna, omdömme, är kaxiga, spelar tuffa, har hjärnsläpp o.s.v.Personligen fäller jag inga liknande omdömmen om de som sagt detta utan försöker stå en bit högre upp på stegen än att kasta skit omkring mig på nämnda grupp hojåkare som den inbitna mc åkare jag är sedan trettio år.Vilket tydligen inte gäller för alla på forumet ifråga om smutskastningen.LOL.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Misstolka mig hur du vill, MIN åsikt är att om man medvetet framställer större risker än vad som är absolut nödvändigt för sina medtrafikanter tänker man inte längre än näsan räcker, detta är inte riktat till någon utan till alla. Det skiljer sig mycket i mognadsgraden bland förare generellt, och det är inget som har med ålder eller hur länge man haft sitt körkort att göra.
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Så alla de som tycker om fart på en mc saknar med andra ord hjärna, omdömme, är kaxiga, spelar tuffa, har hjärnsläpp o.s.v.Personligen fäller jag inga liknande omdömmen om de som sagt detta utan försöker stå en bit högre upp på stegen än att kasta skit omkring mig på nämnda grupp hojåkare som den inbitna mc åkare jag är sedan trettio år.Vilket tydligen inte gäller för alla på forumet ifråga om smutskastningen.LOL.
    Det kanske kan vara så att jag en gång i tiden gjort såna där idiotrus själv. Tiden och en del misstag har lärt mig att gränserna inte ligger fullt så långt bort som man tror när man saknar erfarenhet, som man får genom att göra misstag - och överlever.
    Ove

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Så alla de som tycker om fart på en mc saknar med andra ord hjärna, omdömme, är kaxiga, spelar tuffa, har hjärnsläpp o.s.v.Personligen fäller jag inga liknande omdömmen om de som sagt detta utan försöker stå en bit högre upp på stegen än att kasta skit omkring mig på nämnda grupp hojåkare som den inbitna mc åkare jag är sedan trettio år.Vilket tydligen inte gäller för alla på forumet ifråga om smutskastningen.LOL.
    Nä, jag tror inte någon här påstått att det gäller alla som tycker om fart. Bara de som inte kan räkna ut var sån körning är lämplig.
    Fint att du sätter dig på en hög pidestal, men jag förstår ändå inte vad dina 30 år som hojåkare har med saken att göra?
    Smutskastning? Tycker inte den var så farlig, fast du kanske bara räknade med dyrkande tillrop om hur häftigt du var, eller? Då kan det bli jobbigt.


    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Misstolka mig hur du vill, MIN åsikt är att om man medvetet framställer större risker än vad som är absolut nödvändigt för sina medtrafikanter tänker man inte längre än näsan räcker, detta är inte riktat till någon utan till alla. Det skiljer sig mycket i mognadsgraden bland förare generellt, och det är inget som har med ålder eller hur länge man haft sitt körkort att göra.
    +1 kort och gott. Kunde inte sagt det bättre själv

Liknande ämnen

  1. Som hojåkare får man vara beredd på allt...Allt!!!
    Av Månne i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 20:44
  2. Än är inte allt löst grus borta från vägarna!
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 22:15
  3. Vad allt kan man inte göra med en Triumph?
    Av Mats Liifv i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 01:55
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 12:08
  5. Vad allt kan man inte möta....
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 10:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •