Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Lägg inte allt på YouTube....

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    My Life, My Rules, My Destiny.
    Tuff kille... Men eftersom det var på allmän väg och framförallt bland en massa annan trafik så är det inte bara "ditt liv, dina regler, ditt öde", utan du väljer att blanda in en massa andra också, vare sig de vill det eller inte.
    Förslagen är, om man ska ägna sig åt sånt, att hålla sig på bana där alla är införstådda i reglerna, eller åtminstone på en sträcka som är tom på trafik, där folk i alla fall bara behöver sopa ihop bitarna av dig och inte drabbar några andra om det går åt h-vete.

  2. #12
    Hondamannen
    Gäst
    Jag dömmer ingen .....ingen är felfri

    Citat Ursprungligen postat av stefan. Visa inlägg
    Skulle det rättfärdiga det?

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Det är väl om inte annat sånna här filmer (Hur grymma de än är hehe) som gör att våra premier går i taken, körkorten blir dyrare med mera med mera.

    Det är svårt trycka på hur underutbildade bilförare är, när vi själva kör flera gånger för fort, kör om på insidan och periodvis är allmänt livsfarliga
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av stefan. Visa inlägg
    Tuff kille... Men eftersom det var på allmän väg och framförallt bland en massa annan trafik så är det inte bara "ditt liv, dina regler, ditt öde", utan du väljer att blanda in en massa andra också, vare sig de vill det eller inte.
    Förslagen är, om man ska ägna sig åt sånt, att hålla sig på bana där alla är införstådda i reglerna, eller åtminstone på en sträcka som är tom på trafik, där folk i alla fall bara behöver sopa ihop bitarna av dig och inte drabbar några andra om det går åt h-vete.
    En plastraket med förare som smällt in i ett mitträcke är inge vidare vackert att se på alla gånger heller vill jag lova dig... =/

    Till ämnet så är det bortsett från sarkasm helt riktigt det du säger.
    Just den extrema hastigheten i videon hör hemma på bana och inte i trafik.
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av stefan. Visa inlägg
    Tuff kille... Men eftersom det var på allmän väg och framförallt bland en massa annan trafik så är det inte bara "ditt liv, dina regler, ditt öde", utan du väljer att blanda in en massa andra också, vare sig de vill det eller inte.
    Förslagen är, om man ska ägna sig åt sånt, att hålla sig på bana där alla är införstådda i reglerna, eller åtminstone på en sträcka som är tom på trafik, där folk i alla fall bara behöver sopa ihop bitarna av dig och inte drabbar några andra om det går åt h-vete.
    Är kanske rädd för att bli frånåkt på bananav massa andra hojar

  6. #16
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Det är lätt att döma folk i efterhand ,,,,man får själv också hjärnsläpp då och då ....vi har säkert också någon hund begraven i våra garderober eller har jag fel?
    Klart man har haft lite hjärnsläpp då och då men på lämpligare ställen.Kanske inte är så mycket hjärnsläpp ändå

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Är kanske rädd för att bli frånåkt på bananav massa andra hojar
    Jag skulle ju personligen tycka det var roligare att köra på bana och verkligen lära mig KÖRA mer än just ÅKA som jag har för vana att göra

    Alla kan ju ta oberäkneliga, ogenomtänkta risker på en väg, men att se folk verkligen köra är riktigt vackert, jag får gåshud vartenda gång jag kollar på nån Isle of Man video
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  8. #18
    Låter ju helt tokigt om man skulle börja fälla folk utifrån filmer på tuben. Det är väl rättsligt lika gångbart som en tomtemask vid en fartkameror?

    Så, även om det är i Norge så har jag svårt att tro detta är sant.....

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    En plastraket med förare som smällt in i ett mitträcke är inge vidare vackert att se på alla gånger heller vill jag lova dig... =/
    Absolut inte, det håller jag med dig om. Om du syftar på det jag skrev om lämpligare på en sträcka utan trafik så var jag mest ute efter att då tar man i alla fall inte med sig någon annan, vilket jag tycker är det som är mest fel att riskera.
    Det är lite samma sak som de som kör efter de druckit; Jag bryr mig inte särskilt om de kör ihjäl sig, men jag avskyr att de riskerar andras liv.

    Sen som du också var inne på, så är väl inte den typen av körning något som ger några pluspoäng till mc kollektivet..

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Låter ju helt tokigt om man skulle börja fälla folk utifrån filmer på tuben. Det är väl rättsligt lika gångbart som en tomtemask vid en fartkameror?

    Så, även om det är i Norge så har jag svårt att tro detta är sant.....
    Tvivlar inte och hans ansikte hade ju synes nånstans och så hade ju han erkänt,det räcker väl för att få ett rätt straff

Liknande ämnen

  1. Som hojåkare får man vara beredd på allt...Allt!!!
    Av Månne i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 20:44
  2. Än är inte allt löst grus borta från vägarna!
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 22:15
  3. Vad allt kan man inte göra med en Triumph?
    Av Mats Liifv i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 01:55
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 12:08
  5. Vad allt kan man inte möta....
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 10:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •