Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 48

Ämne: Organiserad resa

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154

    Organiserad resa

    Har någon åkte med SMC eller någon annan organiserade mc resa ute i Europa ?
    Jag är lite nyfiken på att åka med några andra nästa år.

  2. #2
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Alldeles för dyrt!

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Jag kollade på svmc's resor igår och det var riktigt kostsamt, man får säker valuta för det men min plånbok besitter inte erfordrad tjocklek
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  4. #4
    Hondamannen
    Gäst
    Första gången jag åkte utomlands åkte jag med en grupp. Har man inte varit utomlands tidigare kan det ju vara bra och kul att åka tillsammans med några. Annars föredrar jag att åka själv. När andra finns med på resan så måste man ta hänsyn till alla andra. Det har sina fördelar och nackdelar.


    Det finns ju många firmor som anordnar resor till andra länder så det finns säkert de som är billigare än svmc.

    Citat Ursprungligen postat av Shaun Visa inlägg
    Har någon åkte med SMC eller någon annan organiserade mc resa ute i Europa ?
    Jag är lite nyfiken på att åka med några andra nästa år.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2013-12-08 klockan 16:57.

  5. #5
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Har inte åkt med, men kikat på det. Kan vara intressant för den som inte har någon att åka med och som vill ha sällskap. Eller känner sig osäker på att rulla iväg på egen hand.

    Det är klart att det kostar. Guiden måste ju ha betalt för sin arbetstid. Både före (rekognosering, upphandling av boende mm, säljtid), under resan (lön + boende + körkostnad), och efter resan (uppföljning, fakturahantering och annan admin). Självklart måste detta tillåtas gå på ett hyggligt antal tusenlappar. Vill man inte pröjsa så får man rekognosera, planera och resa själv. Det blir förstås billigare.

    En uppsida med att köpa ett färdigt arrangemang kan ju också vara att man får ett bra och genomtänkt paket. "Någon annan" har redan sett till så att resan går på bra hojvägar, att det bli lagoma dagsetapper, har bokat övernattning så man slipper leta efter det inför kvällen, lagt rutten förbi sevärdheter ...osv! Smidigt! Och sparar många timmar av tid med Google Maps och Wikipedia.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Tack för alla svar. Håller med om priset det är mycket pengar frågan är det värt det.
    Samtidigt så kanske de som leder resan kan visa saker som man hade annars missat. Svårt.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Shaun Visa inlägg
    Tack för alla svar. Håller med om priset det är mycket pengar frågan är det värt det.
    Samtidigt så kanske de som leder resan kan visa saker som man hade annars missat. Svårt.
    Jag skulle vilja påstå precis tvärtom vad gäller "missa saker".Har kollat olika resealternativ och jag tycker att sevärdheterna vid gruppresor är dom mest vanliga medans -Om man planerar själv kan hitta många udda bra grejer att kolla in.Priserna är oxå hutlöst dyra vad gäller Smc resor.Detta brukar ventileras på deras forum,MEN allt är ju upp till var och ens tycke och plånbok.Jag börjar planera mina resor så fort jag kommit hem från senaste resan(Jag vet,jag är knäpp) och tycker det är skitkul att lägga upp planer,boka m.m inför resorna.Jag är ju sådan att jag tycker resan börjar redan vid planeringsstadiet.Under tiden fram till semestern kan sedan planerna ändras lite grann och finslipas.Min första mc resa utomlands var med ett par goda vänner,och här fick vi vår första erfarenhet vilket vi tyckte var värdefullt.Det visade sig sedan att det inte var så krångligt o svårt att resa omkring i europa,så efterkommande resor har jag o frugan gjort själv.Vet inte om du rest förut,men jag brukar varna för blodad tand om man väl varit ute och rest en gång.

  8. #8
    Hondamannen
    Gäst
    Håller med dig Bighoj!

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Jo jag har varit ute i Europa några gånger med kompisar och frugan men hade tänkt att pröva något nytt. Men håller med om planeringen, jätte roligt !!!

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    89
    Har åkt med SMC till Isle of Man. För att få bra boende
    och plats på färjan till ön inom rimlig tid så var det bra att åka med SMC.
    Prova att boka färjan nu!
    Räkna ärligt på en 14 dgr resa och jämför med SMC så ska ni se att det skiljer
    inte så mycket.
    Tältboende går bort, det gjorde jag på 70-talet så det ska inte jämföras.
    Vill man bo som en nomad så gör det

Liknande ämnen

  1. Nybörjare ut på resa
    Av FabulousCarl i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-04-13, 21:59
  2. resa med 125:a
    Av Hondamannen i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-01-19, 16:07
  3. Usa resa
    Av engström67 i forum Touring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-07-05, 08:17
  4. Resa med Innovan
    Av V Saarela i forum Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 21:51
  5. Min resa
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 07:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •