Sidan 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 82

Ämne: att vara eller inte vara rasist ! Ej Hoj

  1. #61
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag blev retad i skolan och kallad finnjävel, jävla finnpajsare och att jag skulle dra hem till Finland igen. Det blev lugnare när fokus byttes till muslimer. Nu är man accepterad som finnjävel när man kommer från norden.

    Visst har jag önskat jag kunnat dra hem till Finland men det finns inga jobb där i bygden, i alla fall inga som jag är utbildad för. Som 20-åring försökte jag få jobb och flytta hem, likaså tio år senare. Nu är jag inne på spåret att som pensionär flytta hem. Och funkar inte det heller så tänker jag i alla fall bli begravd där.
    Alla mina förfäder ligger ju där, finns bara två släktingar som är begravda i Sverige.
    Om du vill bli begravd efter ett helt liv i ett annat land som du inte ens bott i under detta liv så verkar du inte känna dig hemma i nuvarande land så hemskt mycket.Måste ju vara en tröttande känsla.

    Som Skåning får man själv höra från övriga icke Skåningar i landet att man t ex inte är en riktig svensk mm.Stockholmarna är de värsta mobbarna för de brukar påstå att de inte begriper ett ord av vad vi säger.Men jag säger som Edvard Persson sa en gång, vem bryr sig för vi klarar oss nog ändå.Och så är ju Skåne töserna de snyggaste i hela landet.LOL.

    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-12-06 klockan 11:18.

  2. #62
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    jo, men det är just här poängen ligger... FÖR många verkar blanda ihop rashat/rasism med att ha invändningar mot invandringspolitiken, vilket innefattar ganska stor fråga.
    Det verkar ju mest vara de som säger "man blir kallad rasist så fort man tycker nåt om invandring" som har definitionsproblem. Vem kallar vem rasist? Vilka specifika åsikter framkallar rasiststämpeln? Ge något exempel? Det är ett ständigt gnäll om att folk blir kallade för rasister bara för att de inte tycker som Shyman, börjar bli tröttande.
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    Kanske ni som direkt sätter ett = här, kan definiera vad Rasism är för något ?
    Vem har satt ett = här och mellan vadå?
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    Det kanske ligger nåt dött begravet här någonstans. OM nu många väljer att sätta rasistflagga på alla som har invändningar emot invandringen direkt så är det lavinartad ökning av fullblodsrasister i sverige överallt. DET visar SD väljarsiffror.
    ÄR det så tror ni ? Plötsligt har alla dessa rashatare kommit ut ur garderoben
    Det är något korkat förenklad bild ju.
    Den förenklade bilden får stå för dig själv, se tidigare svar. Just den här offerkofte-retoriken är det medel som propagandaministrarna i SD behärskar. Har man en åsikt har man all rätt att uttrycka den, men då får man respektera att folk med annan åsikt får uttrycka det också utan att man ska bli lessen i ögat.
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    Om man anser att ett land tagit emot mer invandrare än de kan ta hand om, utbilda, integrera, ge arbete, ge ett drägligt liv, gör inte en person automatisk till en rashatare !
    lägg ner med dessa fördummande förenklingar. Tänk lite längre än näsan räcker.
    Än en gång: Ingen här har uttryckt något sådant så jag vet inte vem du riktar uppmaningen till.

    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    Om man fortsätter stoppa ner huvudet i sanden och låtsas som om man inte fattar frågan här, och att ens ta upp frågan VARFÖR partier som SD får massa väljare men samtidigt säger sig bekämpa rasism, är något motsägelsefullt !
    Det är ju ett faktum. Inte min personliga åsikt alls, det är bara att se på väljareundersökningen. Vilka är tagna på sängen, de som har ingen koll på samhället....
    men kanske borde ha det.....
    Om 10% av befolkningen stoppar huvet i sanden och går och röstar på ett parti sprunget ur BSS bara för att man anser att landet tagit emot fler invandrare än det kan utbilda, integrera, ge arbete eller ge ett drägligt liv så borde man skaffa sig bättre koll.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #63
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    så är det säkert. det kryllar av strutsar utan koll. Och man kan tro att man tystar ner partier som SD.
    det har man försökt med nu ett bra tag. Och invandringspolitiken debatterar man ju om öppet och friskt eller .. jovisst !
    och så tror man sig på det viset bekämpa rasism !
    statistiken säger sitt. Tyvärr tyvärr


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  4. #64
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    ännu ett exempel på vad många verkar baka in i rashat/rasistfrågan är det här med moskéer och minareter. Väldigt många människor, mig inkluderad vill inte alls ha invasion av ännu fler religiösa sekter i samhället. Den skiten har vi redan nog av. I landet gäller en viss religionsfrihet så att förbjuda dårar att bygga kyrkor där de får tillbedja alla möjliga gudar och profeter funkar inte.
    Men att för den sakens skull få predika sin hjärntvätt och historier ut över gator och torg bör folk i landet få bestämma först och främst.
    Det är inte rashat, det är att man vill slippa att höra, se eller bli påverkad av div sekters bullshit.
    Det räcker att de gör innanför sina kyrkors/moskéer/rymdskäpps dörrar och då går folk dit och får sitt behov tillfredsställt.
    Här är det ännu ett dum exempel på nåt man gömmer sig bakom och skriker rasist för !
    Jag undrar, hade man reagerat på samma sätt om scientologer eller någon annan sekt velat börja basunera ut sina budskap över gator och torg ?
    Jag är ganska säker på att många många många människor vill ha sitt att rösta om sådana saker, och inte att polisen enbart skall få utdela sådana tillstånd.
    skål och gonatt


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  5. #65
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    ännu ett exempel på vad många verkar baka in i rashat/rasistfrågan är det här med moskéer och minareter. Väldigt många människor, mig inkluderad vill inte alls ha invasion av ännu fler religiösa sekter i samhället. Den skiten har vi redan nog av. I landet gäller en viss religionsfrihet så att förbjuda dårar att bygga kyrkor där de får tillbedja alla möjliga gudar och profeter funkar inte.
    Men att för den sakens skull få predika sin hjärntvätt och historier ut över gator och torg bör folk i landet få bestämma först och främst.
    Det är inte rashat, det är att man vill slippa att höra, se eller bli påverkad av div sekters bullshit.
    Det räcker att de gör innanför sina kyrkors/moskéer/rymdskäpps dörrar och då går folk dit och får sitt behov tillfredsställt.
    Här är det ännu ett dum exempel på nåt man gömmer sig bakom och skriker rasist för !
    Jag undrar, hade man reagerat på samma sätt om scientologer eller någon annan sekt velat börja basunera ut sina budskap över gator och torg ?
    Jag är ganska säker på att många många många människor vill ha sitt att rösta om sådana saker, och inte att polisen enbart skall få utdela sådana tillstånd.
    skål och gonatt
    Tänk på att religionstvister och komunismen är de två största anledningarna till de krig som härskat de sista 100 åren.

  6. #66
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tänk på att religionstvister och komunismen är de två största anledningarna till de krig som härskat de sista 100 åren.
    Nåja, vanliga dårar som kan dupera ett folk är farligt för mänskligheten.
    Jan

  7. #67
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Scientologer och andra basunerar ut sitt budskap över gator och torg, inte från minaret dock. Och folk har åsikter om det också. Så vitt jag vet är det total religionsfrihet och inte en viss, eller vad tänker du på?

    Typ 90% av befolkningen kommer ändå inte förstå vad som mässas ut från minareterna så jag förstår inte riktigt hur det där med hjärntvätt är tänkt att funka...

    För övrigt skulle jag säga att makt och ekonomi är de enskilt största orsakerna till konflikter under i princip alla tider. Det finns biologiska orsaker också om man går längre tillbaka i historien.

    /Freddo

  8. #68
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Skillnaden är att scientologer och jehovas går att känga ut innan de tagit sig in i hemmet, på gatorna är det så ohyggligt mycket annat skit man ska stå ut med men innanför mina väggar ska det inte höras böneutrop. Punkt slut. (Något jag förövrig inte är så orolig över på nuvarande ort.)
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  9. #69
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tänk på att religionstvister och komunismen är de två största anledningarna till de krig som härskat de sista 100 åren.
    Ja, och vissa av västvärldens demokratiska länders försök att rädda folk undan kommunismen...

  10. #70
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av stefan. Visa inlägg
    Ja, och vissa av västvärldens demokratiska länders försök att rädda folk undan kommunismen...
    Så sant, så sant.Väst har nog med USA och England och andra varit med mest om att harva runt i världen i ett försök att beskydda världen från bla kommunismens ondska.Hur många liv det nu kan ha kostat !?.


Liknande ämnen

  1. Vad kan detta vara?
    Av jrutgers i forum Veteran
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-07-22, 22:22
  2. Märkeskläders vara eller icke vara..
    Av Tjita1 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 07:06
  3. ABS - vara eller inte vara?
    Av Motormannen i forum Mekhörnan
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2012-12-22, 00:09
  4. Nej nu får det vara bra.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 10:44
  5. Inte lätt att vara kille!
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 07:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •