Sidan 5 av 9 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 82

Ämne: att vara eller inte vara rasist ! Ej Hoj

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    20
    Håller med trådskaparen. Denna debatt har spårat ur fullständigt. Det är fult att vara stolt över att vara svensk. Vi får inte sjunga nationalsången på skolavslutningar, ha pepperkaksgubbar på lucia etc, etc. Av dom invandrare jag känner så är dom tacksamma och glada att dom fått komma till detta land och dom skäms över dessa stolliga påhitt. Det är inte invandrare som som tycker illa om nationalsången. det är politiker som TROR att invandrare tycker illa om nationalsången.
    Alla är tydligen rasister om man har en svensk flagga.
    När sunnimuslimer och shiamuslimer är i luven på varann, är dom också rasister då?
    Problemet är att alla politiker (med vissa undantag) är så rädda att säga att vi har problem med invandringen. Är det ingen som säger nåt så har vi inga problem. Det vill gärna sopas under mattan.
    Ingen vill ju vara rasist. Och det blir man med automatik om man tycker om att vara svensk. Jag har själv inget emot att vi tar emot folk som behöver hjälp. Men vi får inte säga att nåt är fel med invandringspolitiken. Då har vi nog väldigt många rasister i detta landet!

  2. #42
    Hondamannen
    Gäst
    Du har rätt! Jag kan själv säga som invandrare att det är inte invandrarna som har ngt om nationalsången utan det är ngn politiker som tror att invandrarna tror så!

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    OK då! Raka besked!

    Invandrarpolitiken är åt hellskotta, däremot är invandrarna ganska OK. Visst finns de en och annan som man helst inte vill ha in i landet men rötägg finns, även inhemska.

    Det kommer in folk med hög yrkesskicklighet och examina som inte får arbeta med vad dom är bäst på. Städa centralstation? Baka pizza? Tacksamma är dom för att dom har något som kan ge försörjning men tänk vilken nytta dom skulle göra på rätt plats!

    Sitta av en massa tid i väntan på att fallet ska tas upp till prövning i månader/år innan man får besked om man får stanna måste vara förödande för självkänslan särskillt soim man inte får jobba eller göra något meningsfullt. Jag anser att undersysselsättning i den situationen som många befinner sig som kommer från en krishärd och hamnar i ett nästanfängelse är en grogrund för frustration som kan leda till att man lätt hamnar i kriminalitet.

    Jag anser att man borde se över hela regelverket och den person som det gäller har besked mycket snabbt om hur framtiden ser ut, in eller ut....

    En analys av vad personen ifråga kan jobba med och full stöttning för att finna jobb. Invandrare är kreativa och kan skapa jobb även för svenskar....

    Bidrag under en kort övergångstid - sedan lån tills pesonen är självförsörjande.

    Nu tror jag att jag tyckt till så det räcker.
    Ove

  4. #44
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av pne64 Visa inlägg
    Det är fult att vara stolt över att vara svensk. Vi får inte sjunga nationalsången på skolavslutningar, ha pepperkaksgubbar på lucia etc, etc. Av dom invandrare jag känner så är dom tacksamma och glada att dom fått komma till detta land och dom skäms över dessa stolliga påhitt. Det är inte invandrare som som tycker illa om nationalsången. det är politiker som TROR att invandrare tycker illa om nationalsången.
    Alla är tydligen rasister om man har en svensk flagga.
    Nu är mina grabbar bara i dagisåldern än, men det verkar som de fostrar blivande rasister där. De får vara med och hissa svenska fanan på flaggdagar, och de var väldigt söta som pepparkaksgubbar. =)

    Håller med om att det är frustrerande när politiker inte vågar ta i frågan. De kan inte ens bemöta det populistparti som lever på frågan på ett vettigt sätt vilket gör att det kan sprida sina halvsanningar och pseudofakta ostört.

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu tror jag att jag tyckt till så det räcker.
    Bra tyckt!
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #45
    Hondamannen
    Gäst
    Du har helt rätt Ove men en sak som många svenskar glömmer bort är att även svenskar har utvandrat och har varit invandrare. De som är negativa till invandringen tycker jag ska ställa sig åtminstone en gång i livet framför spegeln se sig själv i spegeln. Den ena sidan av honom skall vara den invandrarkritiska personen. Personen i spegeln skall vara killen som har utvandrat till USA och sen ska han stiga ur sig själv och bli en tredje person och beakta dessa två personer så kanske han lär sig ngt om livet.

    En skev bild som finns hos många människor är att om han tar hit 100 invandrare så förväntas att alla 100 skall vara felfria. Det är inte realistiskt. Ingen är perfekt. Problem får man räkna men det är det som människan skall använda sin hjärna för att lösa tycker jag. Detta är ena sidan av diskussion men denna diskussion är en komplicerad historia.


    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    OK då! Raka besked!

    Invandrarpolitiken är åt hellskotta, däremot är invandrarna ganska OK. Visst finns de en och annan som man helst inte vill ha in i landet men rötägg finns, även inhemska.

    Det kommer in folk med hög yrkesskicklighet och examina som inte får arbeta med vad dom är bäst på. Städa centralstation? Baka pizza? Tacksamma är dom för att dom har något som kan ge försörjning men tänk vilken nytta dom skulle göra på rätt plats!

    Sitta av en massa tid i väntan på att fallet ska tas upp till prövning i månader/år innan man får besked om man får stanna måste vara förödande för självkänslan särskillt soim man inte får jobba eller göra något meningsfullt. Jag anser att undersysselsättning i den situationen som många befinner sig som kommer från en krishärd och hamnar i ett nästanfängelse är en grogrund för frustration som kan leda till att man lätt hamnar i kriminalitet.

    Jag anser att man borde se över hela regelverket och den person som det gäller har besked mycket snabbt om hur framtiden ser ut, in eller ut....

    En analys av vad personen ifråga kan jobba med och full stöttning för att finna jobb. Invandrare är kreativa och kan skapa jobb även för svenskar....

    Bidrag under en kort övergångstid - sedan lån tills pesonen är självförsörjande.

    Nu tror jag att jag tyckt till så det räcker.

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Jag vill inleda med att, visst det är aftonbladet, men det är fan bullshit det här, jag må icke ha röstat på dem hittills men så här beter man sig fasen inte efter 6 fyllda.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17950099.ab
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  7. #47
    Hondamannen
    Gäst
    Vad som du har ngt emot? Diktaturer är brutala men de flesta av dem för ingen politik som gränsar är rent av är rasistiskt/främlingfientligt eller faschistiskt.

    Om man nu skall välja mellan pest eller kolera, är då inte diktaturer bättre eller?

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Vad som du har ngt emot? Diktaturer är brutala men de flesta av dem för ingen politik som gränsar är rent av är rasistiskt/främlingfientligt eller faschistiskt.

    Om man nu skall välja mellan pest eller kolera, är då inte diktaturer bättre eller?
    Haha..

    Jag härledde mer till att det är en helt uppenbar barnslig vuxenmobbing, kanske att det inte platsar i denna tråden alls, det var inte heller för att skapa vidare sidmeter av debat utan bara ett konstaterande (och ett högst persoligt sådant.).

    Låt mig förtydliga detta för mig själv lite nu.
    DU menar på fullaste allvar att du väljer ett styre som i Syrien före ett (Vad som förhoppningsvis fortsättningsvis förblir) icke styrande missnöjesparti ?

    Du förespråkar alltså användandet av kemisk krigsföringen mot den egna befolkningen i syftet att markera ledarskap, för att inte tala om tusentals sinnessjuka mord på kvinnor och barn ?

    Jag är väl medveten om att det finns fåtaligt med diktaturer där våld och politiska mord inte behövt genomföras än, men det är bara en fråga om när, inte om.
    (Nassarna 1933 är väll ett lysande exempel förklätt till en demokrati men där oliktänkande mördades för att få sin vilja igenom.)

    Är det något Sverige som land ska markera mot så är det ju sådana otvivelaktiga psykopater.

    Nej jag kommer inte välja varesig pest eller kolera.
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  9. #49
    Hondamannen
    Gäst
    Jag kan mkt väl förstå att man har resonerat så när man har valt att släppa in diktaturer men väljer att inte släppa in ett visst parti. Ska man välja mellan dåligt och väldigt dåligt så är det väl bättre att välja dåligt?


    Sen finns det säkert andra skäl till varför man har gjort som har gjort. Det finns säkert pengar och handelsyften. De länder som nämns har man ju en omfattande handel med som man kanske inte i längden kan vara utan.

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag kan mkt väl förstå att man har resonerat så när man har valt att släppa in diktaturer men väljer att inte släppa in ett visst parti. Ska man välja mellan dåligt och väldigt dåligt så är det väl bättre att välja dåligt?


    Sen finns det säkert andra skäl till varför man har gjort som har gjort. Det finns säkert pengar och handelsyften. De länder som nämns har man ju en omfattande handel med som man kanske inte i längden kan vara utan.
    Ooooookay.

    Det där vet jag inte ens hur jag ska svara på xD

    Peace out!
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

Liknande ämnen

  1. Vad kan detta vara?
    Av jrutgers i forum Veteran
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-07-22, 22:22
  2. Märkeskläders vara eller icke vara..
    Av Tjita1 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 07:06
  3. ABS - vara eller inte vara?
    Av Motormannen i forum Mekhörnan
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2012-12-22, 00:09
  4. Nej nu får det vara bra.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 10:44
  5. Inte lätt att vara kille!
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 07:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •