Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 38 av 38

Ämne: hojservice pris

  1. #31
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    alltså att påstå att det ej luras i ganska bred utsträckning på verkstäder, både MC, bil och annat, precis som i andra brancher, vore rätt blåögt. Det finns väl knappt någon som aldrig blivit lurad på nåt när det kommer till detta. Fuskbyggen, fusk reparationer, fusk service, u name it.
    någon generalisering och säga att ALLA fuskar är kanske att ta i, men det finns tillfällen och sedan finns det tillfällen. så är det tyvärr,,, alla känner till talesättet, tillfället gör tjuven, och det ges många tillfällen på verkstäder.... så är det bara.....tyvärr. Det hjälper såklart att ha koll själv så man åtminst kan ifrågasätta saker, och granska vad som faktiskt görs, så långt det går.

    Kommer ni ihåg när Robban Aschberg åkte runt i landet för några år sedan och triggade bilar med olika småfel, sedan åkte en yngre intet ont anande tjej in med bilen till verkstaden..... obs ! såklart det skulle vara bra TV också... det fattade man direkt... det klipptes säkert bort ett och annat som inte passade in, eller där de gick bet, det är ju TV, men ändå såg man ett antal skräck exempel där verkstäderna faktiskt allt ifrån skickade ut en mek med en mejsel som skruvade fast en lös vindrute torkare och drog åt en läckande kyl slang ( som var de triggade felen) och sade var så god och åk, och kom tillbaks om det är nåt mer..... och till de verkstäder som offererade nästan en total motor renovering för att åtgärda (ovan nämnda fel) + allt annat de påstod sig hittat ! Ingen kan vara så blåögd tro att detta aldrig händer mer än på TV... det bara råkar vara så att det sällan görs såna program. Men vi har div byggfusk program som faktiskt upplyser folk om vissa risker och öppnar säkert en del ögon för när tex av gammal "vana" skall bygget kontrolleras av kontraktorns egen besiktningsman... bara det är ju som med allt annat totalt ologiskt, som när poliser skall besiktiga sitt eget arbete.... typ ! Vi har haft fall med jävigheter i våra domstolar etc.. politiker... jag överallt så finns det i vårt samhälle det svensken förmodligen trodde endast fanns i andra mer korrupta länder....
    ja, svenskar en blonda och blåögda..
    kram på er


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  2. #32
    Hondamannen
    Gäst
    väskrivet Fossi och jag kommer ihåg programmet som Aschberg hade. Det var dock en som utmärkte som en bra verkstad och den verkstan fick en tårta!

  3. #33
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Säkert är det många företag som luras,men att göra det för att få det gå runt ja då anser jag det som ett icke seriöst företag.Men visst är det nog lätt att gå på en nit,speciellt om man inte begriper nått själv.Jag tror min handlare som närmar sig 1000fordon sålda i år.Inte luras..Har själv köpt 8 nya hojar sedan 2001 av honom och har stenkoll på vad som görs.Som han själv säger..i denna branch så måste man vara ärlig,ödmjuk mot kunderna.Och betrakta varje person som går in genom dörren som en blivande kund,och förhoppningsvis återkommande.Har själv besökt många mc handlare i Sverige och det finns många som man fått dåligt förtroende av.Dom som verkligen jag fått bra förtroende av är ju självklart Nr 1. http://www.lingvalls.se/ , http://www.carlbarks.se/ ,http://www.biketrollhattan.se/.:)

  4. #34
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    väskrivet Fossi och jag kommer ihåg programmet som Aschberg hade. Det var dock en som utmärkte som en bra verkstad och den verkstan fick en tårta!
    ja absolut, man skall inte bara klaga och hitta felen, tyvärr som man ofta är bra på, utan komma också ihåg att berömma de som faktiskt sköter sina kunder och affärer på ett juste sätt.


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  5. #35
    Hondamannen
    Gäst
    låt oss nu allihop återgå till ämnet :-)

  6. #36
    Hondamannen
    Gäst
    kawasaki w800:

    Hej!

    1:a service kostar ca 1700:- .

    1200mila ca 3500:-

    Ja de är shims.


    Ventilintervallerna är 1200 mil. Är det inte lite med tanke på att det är shims?
    Senast redigerat av Hondamannen den 2013-11-29 klockan 13:27.

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    9
    Jag hade en Honda VFR 800 med VTEC från 2008 förut. När det var dags för 4800 mil service och ventiljustering gick det på runt 9500 kr. Då ingick nya platinastift 4 á 500 kr. Men de kostar att ligga på topp, det var en rolig motorcykel! Men dyrt med 600 mil intervall om man kör 2000 mil om året

  8. #38
    Hondamannen
    Gäst
    dra mig baklänges. 9500 kr ? Jag måste var jävligt snål :-)

Liknande ämnen

  1. Riktigt bra pris på postväska!
    Av Per Lindström i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-05-21, 20:45
  2. Pris på en cbr 600 (95)?
    Av livewire i forum Street
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-01-28, 13:03
  3. Pris nya V-strom?
    Av lasrberglund i forum Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 21:06
  4. Pris KTM ADV?
    Av 780615 i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 16:09
  5. Mc delar till bra pris
    Av Boven i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 13:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •