Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 38

Ämne: hojservice pris

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Det finns dem som lyssnar med steteskop Min erfarenhet är att det är ofta avgasventilen som ändrar sig i och med att det utsätt för tryck och värme.
    Jo, har hört talas om det, men aldrig fått det bekräftat/sett det. Personligen tror jag inte det är sant.....och skulle det vara att någon använder den metoden, så känns det definitivt inte seriöst.

  2. #22
    Jåke
    Gäst

    Sv: hojservice

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Har aprilla någon egen motor?Rsv4,an då?.Den skulle jag vilja ha i garaget
    Ja, V4an är deras egen konstruktion. Inte riktigt lika befriad från ventiljustering som Rotaxtwinnen, jag tror första kontrollen är vid 2000 men kommer inte ihåg vad det står i boken. Har garanti kvar till augusti 2014 så det lär väl bli att slanta upp för den med.

    Men som Foosi skriver, vill man slippa justera ventiler ska man ha en Aprilia twin, det hör till ovanligheterna att de behöver justera alls. :-)


    Sent from my LT25i using Tapatalk

  3. #23
    Hondamannen
    Gäst
    Lager har jag sett med egna ögon men ventiler har jag inte sett med egna ögon men jag blir inte förvånad om de finns de som gör så


    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jo, har hört talas om det, men aldrig fått det bekräftat/sett det. Personligen tror jag inte det är sant.....och skulle det vara att någon använder den metoden, så känns det definitivt inte seriöst.

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Ja, V4an är deras egen konstruktion. Inte riktigt lika befriad från ventiljustering som Rotaxtwinnen, jag tror första kontrollen är vid 2000 men kommer inte ihåg vad det står i boken. Har garanti kvar till augusti 2014 så det lär väl bli att slanta upp för den med.

    Men som Foosi skriver, vill man slippa justera ventiler ska man ha en Aprilia twin, det hör till ovanligheterna att de behöver justera alls. :-)


    Sent from my LT25i using Tapatalk
    Ja men Rsv4,an sjunger ju så fantastiskt vackert

  5. #25
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    ....hur man nu kan lyssna sig till om ventilerna är bra eller dåliga?!?

    Oftast bli ventilerna på hojarna tajtare. Blir dom riktigt tajta så blir den svårstartad, men det förutsätter ju då att ett antal ventiler är fel.

    Jag har justerat bara i år på ett antal hojar. Inte ovanligt att det varit en eller ett par ventiler som varit "rejält tajta". Märks ju inte direkt på gången när bara en ventil är så. Dock, hade man fortsatt att köra så hade det nog inte varit bra för den motorn.
    nja, jag vet faktiskt inte om det var det han gjorde, eller bara jag som trodde. han verkade gå mer på att gick hojen fint ansåg han inte skäl att riva i det.
    Jag litade på att han visste/vet vad han snackar om, då jag ser inga som helst skäl till att han skulle ge mig fel info och inte göra service och skicka mig faktura
    så länge hojen startar och går som en dröm ser jag inga skäl misstro en mekaniker med bra rykte om att vara nggrann


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  6. #26
    Hondamannen
    Gäst
    Hantverkare i allmänhet skall man misstro, kan de luras så gör de det, de måste nästan göra det för att få verksamhet att gå runt. Hur vet jag detta då må ni tro? Jo för jag har själv innan jag blev ingenjör jobbat med praktiskt arbete och på det företag drog vi en del fulingar.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Hantverkare i allmänhet skall man misstro, kan de luras så gör de det, de måste nästan göra det för att få verksamhet att gå runt. Hur vet jag detta då må ni tro? Jo för jag har själv innan jag blev ingenjör jobbat med praktiskt arbete och på det företag drog vi en del fulingar.
    Jag har själv jobbat i fordonsbranchen och jag kan inte relatera till det du säger... tyvärr.
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  8. #28
    Hondamannen
    Gäst
    Jag sa inte att alla gör det men man ska misstro och vara misstänksam. Annars är det lätt att man blir lurad.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84
    Med risk för att tråden ballar ur men,, hur känns det att medvetet lura kunder bara för att se sin verksamhet gå runt och varför gjorde du det Hondamannen.

  10. #30
    Hondamannen
    Gäst
    Jag var praktikant där på den tiden och lämnade kort därefter företaget. När jag ställde frågande om varför vi gör så fick jag svaret att företaget måste ju gå runt. Jag jobbade där direkt efter gymnasiet och är inget jobb som jag är stolt över men tacksam för det insyn jag fick i den branschen. Där efter har jag alltid varit misstänksam mot hantverkare. Låt oss nu återgå till ämnet.

    Det kanske är tack vare detta jobb som jag idag har dubbla ingenjörs examen.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2013-11-26 klockan 12:51.

Liknande ämnen

  1. Riktigt bra pris på postväska!
    Av Per Lindström i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-05-21, 20:45
  2. Pris på en cbr 600 (95)?
    Av livewire i forum Street
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-01-28, 13:03
  3. Pris nya V-strom?
    Av lasrberglund i forum Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 21:06
  4. Pris KTM ADV?
    Av 780615 i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 16:09
  5. Mc delar till bra pris
    Av Boven i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 13:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •