Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 38

Ämne: hojservice pris

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    2000mil yamaha xtz 1200.Gick lös på 1750kr Explorern har inte gått 1600mil ännu,men skulle tro nått liknande.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    LT1200?
    BMW1150RS -01 med servobromsar, där bromsvätskebyte
    är ett komplicerat arbete. Nu betalade jag bara för bromsjobbet 2600:-
    Resten gör jag själv.

  3. #13
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    aldrig lämnat in för service... så det dyraste jag betalat är för mina delar, olja, stift, filter normalt, +bromsbelägg + batteri nån gång.
    en gång förresten ville jag betala mer och åkte förbi med min Aprilia på en Ap verkstad och sade att jag redan gjort all annan service men undrade om de hade tid kontrollera ventilerna ! Mekanikern följde med ut och lyssna och undrade hur den gick och så. Helt underbart svarade jag. då så. kan jag bespara dig dom stålarna för det behövs inte kollas.... så långt har den inte gått ännu heller.... då hade den 5500mil på mätaren... obs ej Aprilia motorer i dom, utan Rotax twin ! Men jag tom kollade upp mekanikern jag snackade med och dessa killar har stort förtoende och får mycket bra omdömen av alla som servat sina hojar där jag kollat med. hur ofta undrar jag som det lämnas in både bilar och hojar för kontroller som ...hmm.. man undrar ibland om ens görs.... men fakturan kommer


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    aldrig lämnat in för service... så det dyraste jag betalat är för mina delar, olja, stift, filter normalt, +bromsbelägg + batteri nån gång.
    en gång förresten ville jag betala mer och åkte förbi med min Aprilia på en Ap verkstad och sade att jag redan gjort all annan service men undrade om de hade tid kontrollera ventilerna ! Mekanikern följde med ut och lyssna och undrade hur den gick och så. Helt underbart svarade jag. då så. kan jag bespara dig dom stålarna för det behövs inte kollas.... så långt har den inte gått ännu heller.... då hade den 5500mil på mätaren... obs ej Aprilia motorer i dom, utan Rotax twin ! Men jag tom kollade upp mekanikern jag snackade med och dessa killar har stort förtoende och får mycket bra omdömen av alla som servat sina hojar där jag kollat med. hur ofta undrar jag som det lämnas in både bilar och hojar för kontroller som ...hmm.. man undrar ibland om ens görs.... men fakturan kommer
    Men har man en ny maskin med garanti så måste man lämna in hojen för att garantin ska gälla .Men visst brukar göra mycket själv ändå,men funkar inte hos alla handlare.Ja rotax är det.Har aprilla någon egen motor?Rsv4,an då?.Den skulle jag vilja ha i garaget

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Jag lämnade in bilen en gång, men det var antingen det eller timmar med agamejsel för att få ur framhjulslagret
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  6. #16
    Hondamannen
    Gäst
    Det är tänkt att det skall vara en samlingstråd så jag är tacksam om det inte urartar för mkt. Det skall kunna fungera som en guide för ngn som vill köpa en motorcykel.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    aldrig lämnat in för service... så det dyraste jag betalat är för mina delar, olja, stift, filter normalt, +bromsbelägg + batteri nån gång.
    en gång förresten ville jag betala mer och åkte förbi med min Aprilia på en Ap verkstad och sade att jag redan gjort all annan service men undrade om de hade tid kontrollera ventilerna ! Mekanikern följde med ut och lyssna och undrade hur den gick och så. Helt underbart svarade jag. då så. kan jag bespara dig dom stålarna för det behövs inte kollas.... så långt har den inte gått ännu heller.... då hade den 5500mil på mätaren... obs ej Aprilia motorer i dom, utan Rotax twin ! Men jag tom kollade upp mekanikern jag snackade med och dessa killar har stort förtoende och får mycket bra omdömen av alla som servat sina hojar där jag kollat med. hur ofta undrar jag som det lämnas in både bilar och hojar för kontroller som ...hmm.. man undrar ibland om ens görs.... men fakturan kommer
    ....hur man nu kan lyssna sig till om ventilerna är bra eller dåliga?!?

    Oftast bli ventilerna på hojarna tajtare. Blir dom riktigt tajta så blir den svårstartad, men det förutsätter ju då att ett antal ventiler är fel.

    Jag har justerat bara i år på ett antal hojar. Inte ovanligt att det varit en eller ett par ventiler som varit "rejält tajta". Märks ju inte direkt på gången när bara en ventil är så. Dock, hade man fortsatt att köra så hade det nog inte varit bra för den motorn.

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    ....hur man nu kan lyssna sig till om ventilerna är bra eller dåliga?!?

    Oftast bli ventilerna på hojarna tajtare. Blir dom riktigt tajta så blir den svårstartad, men det förutsätter ju då att ett antal ventiler är fel.

    Jag har justerat bara i år på ett antal hojar. Inte ovanligt att det varit en eller ett par ventiler som varit "rejält tajta". Märks ju inte direkt på gången när bara en ventil är så. Dock, hade man fortsatt att köra så hade det nog inte varit bra för den motorn.
    Är väl lätt att bränna dom,om dom ligger på..

  9. #19
    Hondamannen
    Gäst
    Det finns dem som lyssnar med steteskop Min erfarenhet är att det är ofta avgasventilen som ändrar sig i och med att det utsätt för tryck och värme.

    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    ....hur man nu kan lyssna sig till om ventilerna är bra eller dåliga?!?

    Oftast bli ventilerna på hojarna tajtare. Blir dom riktigt tajta så blir den svårstartad, men det förutsätter ju då att ett antal ventiler är fel.

    Jag har justerat bara i år på ett antal hojar. Inte ovanligt att det varit en eller ett par ventiler som varit "rejält tajta". Märks ju inte direkt på gången när bara en ventil är så. Dock, hade man fortsatt att köra så hade det nog inte varit bra för den motorn.

  10. #20
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    2400milaservice på Ducatin skulle gå på 11.000 på verkstad
    byte av olja och filter vid 1200mil 2.600 på verkstad,visserligen inkl allt material

Liknande ämnen

  1. Riktigt bra pris på postväska!
    Av Per Lindström i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-05-21, 20:45
  2. Pris på en cbr 600 (95)?
    Av livewire i forum Street
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-01-28, 13:03
  3. Pris nya V-strom?
    Av lasrberglund i forum Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 21:06
  4. Pris KTM ADV?
    Av 780615 i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 16:09
  5. Mc delar till bra pris
    Av Boven i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 13:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •