Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 43 av 43

Ämne: Pirelli

  1. #41
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Synd att påstå att inkörda T 63 är hala på asfalt. Kan inte heller kalla dem "nabbdäck" med deras stora klackar. T 63 har även bra egenskaper på blöt asfalt.
    Nu talar vi om däck allmänt.
    Visst blir nabbdäck hala på asfalt beroende på att det bara är kanske 25% gummi i kontakt med vägbanan jämfört med sporthojdäck. Om man då har dem på en alltför stark hoj så släpper de ju ganska lätt.
    Hala och hala,men om man jämför med typ anakee,piloteroad,så.Jag har rätt stark maskin(137hk) och kör rätt friskt.Har även haft starkare maskiner och vill gärna provocera för att känna gränserna på både däck och bromsar.OCH det är då jag märkt att vissa däck varit rätt hala(Metzeler Z6,Tourance)dom har varit glatta på ytan och släppt vid gaspådrag men inga obehagliga överaskningar.Som sagt jag har provocerat dom.Men med Michelin har jag aldrig fått fram nått släpp.

  2. #42
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Hala och hala,men om man jämför med typ anakee,piloteroad,så.Jag har rätt stark maskin(137hk) och kör rätt friskt.Har även haft starkare maskiner och vill gärna provocera för att känna gränserna på både däck och bromsar.OCH det är då jag märkt att vissa däck varit rätt hala(Metzeler Z6,Tourance)dom har varit glatta på ytan och släppt vid gaspådrag men inga obehagliga överaskningar.Som sagt jag har provocerat dom.Men med Michelin har jag aldrig fått fram nått släpp.
    Jag gillar oxå Michelin, men alla däck har begränsningar, frågan är bara hur mycket vridmoment dom tål på olika underlag
    Jan

  3. #43
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag gillar oxå Michelin, men alla däck har begränsningar, frågan är bara hur mycket vridmoment dom tål på olika underlag
    Är ju det jag provar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •