Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 43

Ämne: Pirelli

  1. #1
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062

    Pirelli

    Någon som provat Pirelli Scorpion Trail?.Får tydligen sådana på min Explorer nu.Kan ju vara kul att prova.

  2. #2
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Någon som provat Pirelli Scorpion Trail?.Får tydligen sådana på min Explorer nu.Kan ju vara kul att prova.
    Mycket bra fäste på belagd väg. Blir snabbt klackiga å ojämna om du använder vridmoment i krökarna.
    Jan

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    89
    Nja, gillar dem inte riktigt. Blir inga nya när det är dags att byta. Får inte riktigt fullt förtroende för dem, och har fått några otrevliga släpp.
    Kommer nog gå på Michelin Anakee igen som nästa.

  4. #4
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av stefan. Visa inlägg
    Nja, gillar dem inte riktigt. Blir inga nya när det är dags att byta. Får inte riktigt fullt förtroende för dem, och har fått några otrevliga släpp.
    Kommer nog gå på Michelin Anakee igen som nästa.
    Ojdå, va det när det va vått, eller ?
    Jan

  5. #5
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Ja ja kostar inget att prova.Sedan om dom blir klackiga gör inget,det blir ju alla andra med.Får väl se om dom stoppar en sommarSedan om man får ett plötsligt släpp,kanske var något på vägen

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ojdå, va det när det va vått, eller ?
    Fuktigt, alltså inte regn och helt blöt vägbana, utan mer fuktiga/blöta fläckar här och där.

    Vet inte om det är inbillning eller inte, men tycker även de känns mer osäkra där inte underlaget är bra, eller om man kör över något typ brunnslock, linjer etc. Vet att sånt alltid är halare, men tycker bara jag haft mer förtroende med Anakee.
    Men det kanske bara jag som är Michelinfrälst.

  7. #7
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av stefan. Visa inlägg
    Fuktigt, alltså inte regn och helt blöt vägbana, utan mer fuktiga/blöta fläckar här och där.

    Vet inte om det är inbillning eller inte, men tycker även de känns mer osäkra där inte underlaget är bra, eller om man kör över något typ brunnslock, linjer etc. Vet att sånt alltid är halare, men tycker bara jag haft mer förtroende med Anakee.
    Men det kanske bara jag som är Michelinfrälst.
    Är också Michelinfrälst men får man prova ett annat märke gratis så spelar det ju ingen roll.

  8. #8
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Är också Michelinfrälst men får man prova ett annat märke gratis så spelar det ju ingen roll.
    Jag anser att däcken spelar jäkla roll. Litar jag inte på mina däck är körglädjen grumlad.
    Jan

  9. #9
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag anser att däcken spelar jäkla roll. Litar jag inte på mina däck är körglädjen grumlad.
    Klart det spelar roll men betvivlar starkt att Pirelli skulle vara mycket sämre än konkurenterna.Då hade dom nog varit borta.Dom kör ju med silicablandning i gummit precis som Michelin.Och jag skulle inte lita på Michelin däck på brunnslock och vita streck heller.Jag körde alltid med Pilote Road 3 på min Fjr och kompisen alltid på Z6 för han litade (litar) på dom.När jag sedan köpte en ny Fjr.nr2 så satt det Z6 på den och fick flera gånger släpp på dom på torr asfalt,även rakt fram.Så jag upplevde dom hala.Jag tror det ofta beror på hur man kör.Det är ju klart om jag köper en hoj med rätt mycket effekt så ska jag ju andvända domJag läste ett test i Motorad för ett tag sedan och har letat efter tidningen och på nätet efter det testet för jag kommer inte riktigt ihåg hur det var.Dom testade alla dom här nya däcken som man brukar ha på denna typ av hojar,både på vått och torrt och jag kommer ihåg att michelin vann då inte 3a eller4a tror jag dom kom.Kan varit Dunlop som dom utsågs till bästa.Och dom körde alla test på en Explorer.nu vet jag att man ska ta alla test med en nypa salt.Finns ju dom som tycker att typ Tkc 80 funkar kanon på både torr och våt asfalt och vissa tycker dom är snorhala.Visst är det skönt att lita på sina däck,men kan man lita på underlaget hela tiden då?Finns ju dom som kör åt helvete pga att dom inte ser vart dom kör
    Senast redigerat av engström67 den 2013-11-14 klockan 10:17.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Klart det spelar roll men betvivlar starkt att Pirelli skulle vara mycket sämre än konkurenterna.Då hade dom nog varit borta.Dom kör ju med silicablandning i gummit precis som Michelin.
    Nja, först och främst finns det väl alltid tillverkare med "sämre" produkter, kvalité eller vad det nu är man går på. Men sen är det väl från däcksmodell till däcksmodell också; Pirelli har endel bra däck också; Körde t.ex. Diablo på en tidigare båge och var mycket nöjd.

    Sen är frågan är vad som är "sämre"; Om ett däck håller 1500 mil och ett annat 800 mil så är det nog en viss skillnad på dem, även om båda innehåller gummi.
    Ta Metzeler Tourance; Många gillar dem, tycker att de håller ganska länge för touring osv.. Själv avskyr jag dem, köpte en hoj där det satt Tourance på, och bytte långt innan de tog slut! Jag byter hellre däck oftare och njuter av bra grepp.
    Scorpion Trail vs Anakee så upplever jag att Scorpion-däcket har hårdare gummi.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •