Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: glidare-långmilare

  1. #11
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    Jo man undrar om inte den här mil hysterin bidrar till ett och annat fusk... väldigt många som uppenbarligen tror att hojar är färdikörda vid 5000 mil. Vet inte var folk fått för sig denna mil skräck :-)
    I utlandet tänker man inte alls så har jag hört, man har ingen mätarställningfixerong


    Knut Natt och Dag, Helsingborg

  2. #12
    Hondamannen
    Gäst
    Nej det stämmer...i större länder, om man ska ha ngn form a mätarinställnnig hysteri måste man byta hoj var och annan år eller kanske rent av varje år.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Jag tror snarare det är viktigt som vid alla liknande köp att man kollar upp kända svagheter på respektive maskin, är de åtgärdade eller obefintliga så ser jag ingen anledning att ha någon mätarhysteri.

    Men det är som ni säger det är ett väldigt fokus på det i Sverige, kanske är det något som löpt just ur ett köp/sälj scenario där man helt enkelt tillåts pruta på en maskin som gått lite längre men kanske rent av är i flera gånger bättre skick än liknande hojar i prisklassen, underhåll och service är väl mer intressant ?

    Själv köpte jag mig en ny moped (Derbi Senda) när jag var 16, pga av förmånliga kontakter ko m jag undan en summa motsvarande momsen vid inköpet.
    Jag körde den mopeden 2500mil till dess jag nästan fyllt 18, nu hade den inte så mycket som en repa, den var välservad och mer eller mindre i nyskick, jag fick 2000 mer för den än mitt inköpspris
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

Liknande ämnen

  1. Värt lägga de stora pengarna på en långmilare?
    Av DanKvi87 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-11-01, 14:35
  2. top hastighet-glidare
    Av glidare i forum Custom
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2015-03-01, 19:15
  3. Glidare
    Av glidare i forum Custom
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2015-01-19, 21:18
  4. Serva min glidare
    Av Ciki i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-11-24, 05:37
  5. glidare
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 20:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •