Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Stjärnor på MC.

  1. #1
    Ankan1
    Gäst

    Stjärnor på MC.

    Varsågod.En del bilder på stjärnor som under årens lopp var mycket förtjusta i mc åkning.

    1. Marlon Brando var intresserad av motorcyklar långt innan han blev berömd och älskade att köra genom New York vid soluppgången och bli träffad av de första ljusstrålarna för dagen.Det här har jag roat mig med sedan jag kom till New York sa Marlon Brando en gång under en tidig morgonintervju.



    2. Bob Dylan älskade sin Triumph Tiger 100SS som han brukade rejsa med i mitten på sextiotalet genom New York.Han föll och skadade sig många gånger på denna mc men aldrig så illa så att han behövde uppsöka sjukhus.



    3. Clark Gable var i det närmaste besatt av motorcyklar och var lite av en tekniknörd för sin tid när han genast sålde sin mc om det kommit ut en nyare och bättre modell.



    4. Tina Turner var tidigt mer eller mindre besatt av motorcyklar och Harley Davidson blev snabbt hennes favoritmärke.



    5. Punk Rockaren Sid Vicious i Sex Pistols var stormförtjust i sina motorcyklar och brukade kunna ses fara genom London under diverse hårresande moment.Sid Vicious sista önskan var att få bli begravd i sin mc jacka, jeans och mc stövlar.Då är jag redan rustad för andra sidan sa han.



    6. Elizabeth Taylor som var förtjust i all form av mc åkning fick en gång en speciallackad Harley Davidson av miljardären Malcolm Forbes där färgen på denna mc påstods matcha Elizabeth Taylors ögonfärg.



    7. Action och western stjärnan Clint Eastwood gjorde på 60 och 70 talet flitigt reklam för bilar och mc.Men Clint Eastwoods eget favoritmärke bland motorcyklar var Norton.



    8. Mick Jagger brukade lugna ner sig med en dos mc körning bland diverse framträdanden och festande.



    9. Svenskättade Ann-Margret Olsson blev tidigt fascinerad av motorcyklar och sågs under sin långa karriär fara omkring på diverse mc modeller.Under en TV intervju med Larry King så sa Ann-Margret att du ska veta att bara för att jag fyllt 70 år så har jag inte tänkt sluta köra mc.



    10. Paul McCartney trivdes mycket på sin mc men hade även oturen att skada sig svårare en gång när hans tänder skadades svårt vid en olycka där även ansiktet fick en del livslånga ärr.Några år senare kraschade han i sin sportbil och genast gick ryktet om att motorälskaren Paul McCartney var död ... vilket ju inte visade sig vara sant.



    Pga maxgränsen av 10 bilder på sidan så fortsätter länken här ...

    http://www.hojen.nu/forum/showthread...5934#post85934
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-11-14 klockan 21:21.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kul med variation på hojar! Har en känsla av att vill man vara kändis här hemma så ska man ha H-D...
    Ove

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Snyggt Ankan! Mera bilder!

  4. #4
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Ankan! Köng!


    Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

  5. #5
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    ang. 9 & 10 ... rykten om bådas död är nog lika överdriva.. båda två är fortfarande i farten :-)

  6. #6
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    ang. 9 & 10 ... rykten om bådas död är nog lika överdriva.. båda två är fortfarande i farten :-)
    Hemska öde, jo men visst lever 9 i all frid.

  7. #7
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    ang. 9 & 10 ... rykten om bådas död är nog lika överdriva.. båda två är fortfarande i farten :-)
    its not the fart that kills, its the smell......


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


Liknande ämnen

  1. Stjärnor på mc.Del 2.
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-11-14, 21:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •