Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Yamaha dragstar xvs 650

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    33

    Yamaha dragstar xvs 650

    Hej. Är sugen på och köpa den här hojen som rubriken lyder. Tips och råd. Bra att veta och kolla innan köp. Det är min första hoj, vet typ ingenting om hojjar. Tacksam för hjälpen

  2. #2
    Hondamannen
    Gäst
    Vad har du tänkt att använda hojen till?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    33
    Köra runt lite på sommaren. Som max 60 mil tur/retur på långresa. Jag vill ha en lagom snabb mc

  4. #4
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Jag har varit ägare till en sådan i 6 år och hade inte några problem alls, köp ett exemplar som är välskött till det yttre och då brukar även insidan vara bra.
    Något att också tänka på är att där sitter väskor och andra tillbehör sitter på som man vill ha då det är dyrt att köpa till efteråt.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    33
    Hur är det med kardanen? Vad kostar en service på en sån?

  6. #6
    Hondamannen
    Gäst
    Både 1100 resp 650 brukar betecknas som driftsäkra och problem fria motorer. 1100:an har haft bekymmer med startmotorn men som sägs ha lösts på modeller 04 och uppåt.

    Personligen har jag bara kört 1100:an och skulle vilja säg att om du har ekonomiskt möjlighet så satsa hellre 1100:an. 650 funkar säkert också bra men det är lätt att växa ur en hoj.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    33
    Det jag undrar mest är vad service kostar och är det något man kan göra själv. vad är det som är bra och hålla koll på när man är ute och tittar på mc:n ? Hur många växlar har dom? Hur stor är förbrukningen?

  8. #8
    Hondamannen
    Gäst
    Det mesta kan du göra själv. Tex ventiljusteringen kan du göra då de är skruvjusterade ventiler på den. Den har 5 växlar. Jag har inte själv haft dragstar 1100 classic men i och med jag själv är intresserad så har jag tagit reda på så mkt som möjligt om dragstar 1100 classic. De recensioner och tester jag har läst säger att de drar ngnstans runt 0.5-0.6. Garantin har ju gått ut för länge sen så antingen servar du den själv eller hos en billig hobby mekaniker.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    33
    Men vad är det som ingår i en stor service? Olja filter vad kan det mer vara

  10. #10
    Hondamannen
    Gäst
    Du måste googla fram en servicebok på nätet,fråga på en dragstarforum, fråga en dragstar ägare eller maila till en yamaha handlare.

Liknande ämnen

  1. Yamaha XVS Dragstar 650
    Av larz i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-07-28, 19:32
  2. Yamaha XVS 650 Dragstar
    Av larz i forum Min hoj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-08-24, 20:25
  3. Yamaha dragstar bobber fullt ut.
    Av Billykaljo i forum Min hoj
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2015-02-12, 20:20
  4. Dör vid gaspådrag, Yamaha 650 Dragstar
    Av Micke-b i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-05-30, 08:20
  5. usa.nya hojar (Yamaha Dragstar)
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-20, 19:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •