Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Isle of Man TT

  1. #11
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Faran i tävlingen är en stor lockelse för thrillseekers, här handlar det sannolikt inte om pengar utan om prestige. Som hon säger i filmen så känner man sig nog aldrig så levande som när man vet att 2 cm närmare stenmuren kan ändra det
    Så är det, men det känns väldigt mycket som om ett besök på psyket är ett bättre alternativ för oss vanliga, skyddade människor. Krävs att man kliver långt utanför bekvämlighetszonen för att komma dit. Eller att man har nån av de numera så populära bokstavskombinationerna...

    Sent from my Novo 10 Hero QuadCore using Tapatalk 4

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Tja, det är ju naturligtvis ingen medelsvensson som ställer upp här, det är exceptionellt skickliga förare. Jag kan helt klart tänka mig att åka som åskådare, men aaaaaaldrig som förare även om jag mer än gärna kliver utanför bekvämlighetszonen
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  3. #13
    Jåke
    Gäst
    Steget är faktiskt inte så långt, betänk att det görs gradvis. Jag själv kommer aldrig kunna göra det McGuinnes och de andra gör i såna tävlingar, men jag förstår hur de kommer dit och varför de kan göra det de gör. Det handlar om tillvänjning och fokusering...

    Självklart måste man vara en viss sorts personlighet, men det tar jag för givet annars finns inte detta ens i sinnevärlden. En kollega till mig är t ex väldigt humanistisk, riktigt duktig på att ta nya kontakter och sälja in koncept men extremt dålig på att sköta ens normala rutiner som att plocka undan kaffekopp efter sig själv. Han saknar helt förståelse för något som landsvägstävlingar, eftersom det är potentiellt så farligt. Jag inser också att det är dödligt farligt, men samtidigt att det finns ett val och att de som gör detta ser samma sak. Bara inte just när de gör det. Ungefär som stenåldersmänniskor som jagar uppretad mammut...

    Blä... Vad jag babblar...

    Fortfarande, åk till ön under TT-veckan om ni har råd och möjlighet. Det är en upplevelse! Passar inte det så körs det fler tävlingar på samma sträckning senare under året utan samma internationella uppmärksamhet. Enklare och billigare men lika vackert. Gillar man inte racen alls funkar det bra att ta flyget till Douglas och hyra en bil, det är klar värt pengarna!

    Sent from my Novo 10 Hero QuadCore using Tapatalk 4
    Senast redigerat av Jåke den 2013-11-10 klockan 01:09.

  4. #14
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    Isle of Man, en snubbe som kör detta rejs o jobbar som mc-polis i en stor stad i Sverige hade ett föredrag i somras som jag lyssnade o titta på.

    Denne hade satt fast en kamera innanför vindkåpan ovanför hastighetsmätern på sin båge.
    Han filma hela sitt rejs o visade detta på en stor skärm o det var häftigt som f--.

    Filmen var kanonbra o tydlig o även snubbens hela föredrag var kanonbra, vi satt nog ca 60 pers o lyssnade o titta på den stora skärmen...
    Björn Gunnarsson har jag för mig han heter, det finns en racerapport på sporthoj.com. Signaturen bg. Han krashade kan jag tillägga, det var en framför som föll och han körde på dennes mc. Om han pratar lika bra som han skriver så kan jag tänka mig att det var ett bra föredrag.
    /Erik

  5. #15
    Medlem Allan Ks avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Åland
    Inlägg
    110
    Jag och en kompis kommer att vara där 2014.

  6. #16
    steffe
    Gäst
    Ooooo
    Senast redigerat av steffe den 2013-11-23 klockan 19:07.

  7. #17
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Tusan så trevlig ö, var själv där under GP veckorna 2013 och tänkte om jag hade råd så skulle jag stanna där permanent. Det kostade knappt 17000 då jag reste dit med en man som ordnar resor dit och guidning, han var själv över första gången 1967.

    Ska åka tillbaka så fort jag har råd.





    Senast redigerat av MEHall den 2015-11-18 klockan 19:59.
    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

Liknande ämnen

  1. Anekdot från när jag var på Isle of Man.
    Av MEHall i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-08-12, 21:59
  2. Full Throttle - TT Isle of Man Road Racing
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-13, 17:52
  3. ISLE OF MAN.
    Av Gibson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 00:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •