Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Isle of Man TT

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544

    Isle of Man TT

    Senast redigerat av Kakel_anders den 2013-11-08 klockan 21:48.
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    89
    Har ni inte varit på Isle of Man så åk dit! Var där i år och mer racing
    kan inte upplevas

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Röjkvist Visa inlägg
    Har ni inte varit på Isle of Man så åk dit! Var där i år och mer racing
    kan inte upplevas
    Troligen inte farligare heller.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Ja det vore ju ohyggligt grymt att få åka dit o kika nån gång
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  5. #5
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Helt knäppt, helt fascinerande. Borde förbjudas, men jag skulle bli ledsen om det hände.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Helt knäppt, helt fascinerande. Borde förbjudas, men jag skulle bli ledsen om det hände.
    Lika galet som Grand National i England för hästar. Man vet att både en del hästar och ryttare blir skadade och ibland händer det dödsfall både bland hästar och ryttare. Men lik för---t , så går tävlingen varje år. Det är mångmiljonrullning, spänning och intresse för prestationen som driver det hela. Faktiskt lite magpirrande att se den tävlingen, även om jag bara sett det på TV.

  7. #7
    steffe
    Gäst

    Isle of Man

    Ooooo
    Senast redigerat av steffe den 2013-11-23 klockan 19:09.

  8. #8
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    tycker hojtävlingar är spännande att titta på men här var det lite väl mycket självmordspiloter,knappt några skyddsarrangemang,fick en tanke att varför ska dom ha hjälm - nej,inte min typ av tävling. Eftersom det är hastigheten som är största felet här,så vore vettigare att ha detta som veterantävling,typ,med lite mer måttliga farter och såvis mer säkerhetsmarginal. Gillar traditioner, så vill inte lägga ner detta men det vore bra om det blev mer säkrare former. Har en kompis som har varit där och jobbat flera år och ligger i mina planer att åka dit också, ja, får se.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Faran i tävlingen är en stor lockelse för thrillseekers, här handlar det sannolikt inte om pengar utan om prestige. Som hon säger i filmen så känner man sig nog aldrig så levande som när man vet att 2 cm närmare stenmuren kan ändra det
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  10. #10
    Jåke
    Gäst
    Sverige är ett bra ställe för trygghetssökare. Att andra inte har samma inställning är svårt att acceptera här. Har varit på plats, och självklart är det farligt men alla inblandade är medvetna om risken och det är deras val. Bara här i landet är man bekväm med att omyndigförklara folk utifrån deras riskbedömning för att det inte stämmer med ens egen avgränsade begreppsvärld.

    Att åka till Isle of Man är en upplevelse på mer än ett sätt som jag bara kan rekommendera så länge möjligheten finns. Ön är vacker även utan de race som körs (det är mer än bara just den kända veckan) och värd ett besök bara därför. Stämningen runt denna vecka gör besöket nästan magiskt.

    När någon icke tävlande kör så illa någon morgon att de lyckas flyga över en stenmur är det ofantligt tragiskt, men det är för fan fortfarande allmän väg och heller ingen tävling så den Kawa som låg mot muren med en allvarlig skadad förare nedanför stupet när vi körde förbi hade hänt var som helst eftersom det enbart var förarfel. Pga oförlåtande omgivning utanför de klart markerade gränserna (stenmur) blev följderna svåra, men det kan knappast belastas platsen eller det som händer den veckan. Trots att det gärna är så man vill omyndigförklara folk i vårt kära Svea.

    Sent from my Novo 10 Hero QuadCore using Tapatalk 4
    Senast redigerat av Jåke den 2013-11-09 klockan 23:21.

Liknande ämnen

  1. Anekdot från när jag var på Isle of Man.
    Av MEHall i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-08-12, 21:59
  2. Full Throttle - TT Isle of Man Road Racing
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-13, 17:52
  3. ISLE OF MAN.
    Av Gibson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 00:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •