Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Ny sadel?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Min gsxf600 var häftad, om det var av svartskallar eller inte låter jag vara osagt
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Min gsxf600 var häftad, om det var av svartskallar eller inte låter jag vara osagt
    Kanske bäst att förtydliga för känsliga läsare att svartskalle är en sorts spik med kullrigt och oftast lite mönstrad skalle som använd vid sadelmakeri främst. Lite konstigt med spik i en sits som utsätts för väder och vibrationer - men det funkade..
    Ove

  3. #13
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kanske bäst att förtydliga för känsliga läsare att svartskalle är en sorts spik med kullrigt och oftast lite mönstrad skalle som använd vid sadelmakeri främst. Lite konstigt med spik i en sits som utsätts för väder och vibrationer - men det funkade..
    Då har man med andra ord ett antal paket spik som grannar ... LOL.

  4. #14
    Ankan1
    Gäst
    Köp en bättre begagnad sadel till din hoj om du inte vill experimentera med nuvarande eller ett skinnöverdrag och montera en gelkudde under skinnet om du vill sitta bättre.E-Bay ligger ju på några stycken av dessa exemplar.Fäst med svarta klamrar så blir det snyggt också och syns knappt.

    http://www.ebay.com/sch/i.html?_trks...at=0&_from=R40

  5. #15
    En sk ny komfortsadel brukar ju kosta allt mellan 5-10000:- så det känns ju lite overkill på en äldre GS500?

    Att låta en tapetserare bara skära till känns ju inte heller rätt. Däremot tror jag mer på om tapetserare "syr" in en gelsits in i sadeln....och då kan man ju behålla befintlig sadel och dessutom "ta betalt" för den när man sen säljer hojen?

  6. #16
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    En sk ny komfortsadel brukar ju kosta allt mellan 5-10000:- så det känns ju lite overkill på en äldre GS500?

    Att låta en tapetserare bara skära till känns ju inte heller rätt. Däremot tror jag mer på om tapetserare "syr" in en gelsits in i sadeln....och då kan man ju behålla befintlig sadel och dessutom "ta betalt" för den när man sen säljer hojen?
    Gillar inte heller tanken på att någon skulle karva till den. Tänk om dom tar bort för mycket eller skär fel, då är skadan redan skedd. Men det där med gelsits låter ju som det skulle vara något att tänka på.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kanske bäst att förtydliga för känsliga läsare att svartskalle är en sorts spik med kullrigt och oftast lite mönstrad skalle som använd vid sadelmakeri främst. Lite konstigt med spik i en sits som utsätts för väder och vibrationer - men det funkade..
    Joo jag förstod det, men jag kunde inte stå emot att skoja till det, no hard feelings on anyone
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

Liknande ämnen

  1. Köpes :Sadel
    Av pentti01 i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-09-07, 23:44
  2. Sadel Dkw sb 500 1938
    Av annaps i forum Veteran
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-03-22, 16:38
  3. Klä om sadel.
    Av Krokmark i forum Mekhörnan
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2014-07-31, 07:58
  4. Ny sadel
    Av veteranmc i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 17:56
  5. Sadel.
    Av Gibson i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 00:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •