Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: flygfrakt

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    flygfrakt

    Hej,

    Är det ngn so har erfarenhet av flygfrakt? Är det ngn som har koll på om det lönar sig eller om det blir billigare att köra själv?

    Mvh

    Hondamannen

  2. #2
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    du får nog specificera lite bättre
    ska du frakta hojen på flyget istället för att köra?
    reservdelar går att flygfrakta om det är bråttom men det kostar därefter,får mina delar från USA på två dagar, om det är värt pengarna, får man ta ställning varje gång
    Ska du frakta delar från Tyskland och har plats på hojen så skulle jag göra så.
    Tycker att betala för flygfrakt är ofta "overkill" , det tar inte mycket längre tid på vanligt sätt heller,men jämför priserna - ibland skiljer det sig inte så mycket

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Jag skulle vilja ta hojen från Turkiet till Tadjikestan och på så sätt slippa åka genom vissa länder. Jag tror att det är säkrast att göra så men frågan är vad notan blir. Jag har försökt att nå turkish airline via mail men har inte fått ngt svar ännu. Jag vill bara få en ungefärlig uppfattning om vad det kan kosta att frakta hojen.

  4. #4
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    prova med fraktflyg
    kanske även frakt landvägen, då har du möjligt att få nån vilodag och det kan vara bra mycket billigare

  5. #5
    Hondamannen
    Gäst
    Till Tadjikestan via Turkiet är omöjligt, håller på att undersöka om de kan leverera till någon grannland. Av någon anledning så gör inte flygbolagen i Turkiet detta.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    41
    Har du kollat med http://www.jamescargo.com/ ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •