Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Hur packar ni?

  1. #11
    Jag lever ganska enkelt(läs billigt) när jag är ute och reser. Har massor av grejjor med....pc, kameror, etc och till dom alla möjliga laddare och sladdar. Kök i form av Tranglia och käk med mig. Stort tält och en varm sovsäck som tar plats.
    Kläder har man också med sig gott om. Däremot när man är i typ varma länder som sydeuropa så kör jag med en sk svettröja(några dagar). Skulle annars bli lite ohållbart att byta t-shirt flera gånger om dan.

    Jag har några packningsregler. Det ska ta max 15 min att byta om, packa, ta ner tältet, hänga på grejjorna på hojen och köra iväg. Har sett på campingar där folk kan hålla på i dryga två timmar att packa...underhållande att se på.

    Ensam är det ju inga problem att ha plats(bakom sadeln), men när frugan vart med så har jag flyttat sovsäckar, tält etc på sidoväskorna. Till det en tankväska(undviker annars tankväska)

    En Intruder med passagerare kräver nog att man ruckar lite på vad man ska ha med sig i packningen. Visakortet får nog gå lite varmare. Rejäla sidoväskor som man utnyttjar som pakethållare, pakethållare, hög sissy samt att man försöker också utnyttja tanken.

  2. #12
    Nokia C5 kallingar o tshirt

  3. #13
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Packa lätt är kul. Har anammat tesen "vet du inte med 100% säkerhet att du kommer använda nåt, lämna det hemma". Det enda som jag brukar ta med som bryter mot detta är regnställ och punkalagning, fast med tanke på hur mina resor sett ut börjar sannorlikheten att det kommer till användning närma sig 100%..

    V.g. packningsteknik så får man alltid med sig allt man behöver bara man har nog med spännband.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Har ju beställt en postväska att ha på VZ´an men tror inte det blir alt för bekvämt med för micket last på en sida utan det är nog allra mest för syns skull...

    För långresan verkar ju dock en sån här vara rätt intressant för min del iaf.
    http://www.mustangseats.com/Product/...n-Bag-No-Studs

    Verkar kunna få med en del i såndäringa, och priset är ju försvarsbart.
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  5. #15
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Själv blev vi bortskämda i somras när vi for till Paris och hade en hel släp att packa både tält, köksutrustning, stolar, bord och förnödenheter i.
    Hojens sidoväska innehöll regnkläder och verktyg och i toppboxen hade vi fika i till stoppen längs vägarna.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •