Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 37

Ämne: väl använd

  1. #21
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Så här skriver Britten jag frågade..


    we do indeed (poorly) grit the roads here using rock salt and ploughs. Though we always seem to run out of it and to be honest we get very slushy snow here so driving is not great even with a few mm of snow. People are starting to cotton on to the benefits of Winter tyres here now so more people are using them and traffic is a bit better. Realistically most main roads get gritted if ice/snow is predicted but then grind to a halt when it is actually snowing then the main roads get ploughed and minor roads are not generally touched. In London the busses will not run and the underground is limited. Outside of London it depends on the councils to maintain so it varies but the further north and more rural you get the less the roads get treated I think.

    In a nutshell the country grinds to a halt at the mere threat of snow but then usually starts back up quite quickly!


    Som jag tolkar det så är dom lika bra att planera mängden salt som att strö på det på vägarna.
    Salt förekommer, men inte till den milda grad som i Göttlaborg..

    Vet inte om det hjälper någon, men det kanske kan vara intressant som sagt om man funderar på att importera hoj från G.B

  2. #22
    Hondamannen
    Gäst
    Om du kollar på engelska hojar så ser du att saltet har gått hårt åt ramen...samma sak med tyska hojar. Tyska hojar så också oftast ute. De billigare står ute året runt. I Tyskland fuskas det också friskt med besiktningspapper.

  3. #23
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Har du några tips på var du tittar efter engelska hojar?

  4. #24
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Alltså hojar från England..inte nödvändigtvis Engelsktillverkade

  5. #25
    Hondamannen
    Gäst
    Jag har tyvärr inga tips om detta eftersom jag ogillar hojar från England :-)...ebay.motor kanske kan vara en bra startpunkt.

  6. #26
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    hehe..nä jag tänkte mer på hur det ser ut för import från England.
    Allså inte Engelsktillverkade hojar utan att omportera hoj. tex Norton, Thriumph och andra amerikansktillverkade hojar..

  7. #27
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Om du kollar på engelska hojar så ser du att saltet har gått hårt åt ramen...samma sak med tyska hojar. Tyska hojar så också oftast ute. De billigare står ute året runt. I Tyskland fuskas det också friskt med besiktningspapper.
    Hur kan saltet gå hårt åt dessa hojar när det saltas minimalt i dessa länder.

  8. #28
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    17.000 mil på en modern hoj som sköts om är ingenting.
    Jag förstår inte varför alla reagerar så på miltalen? En bil som gått 17.000 är det ju ingen som bryr sig om?
    Jag vet en Holländsk Honda Varadero som gått 34.000 mil och bara rullar och rullar!
    Never ever look back you're not going in that direction!

  9. #29
    Hondamannen
    Gäst
    Hojar är idag inte rostskyddsbehandlad, även om det saltas lite så går det lilla saltet hårt åt ram och färgen på motorblocket. Står hojar utomhus i England(vilket jag misstänker) och i och med att det regnar ofta i England så går det sura regnet hårt åt lack och ramen.


    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Hur kan saltet gå hårt åt dessa hojar när det saltas minimalt i dessa länder.

  10. #30
    Hondamannen
    Gäst
    Du har rätt, 17000 mil är inget för dagens hojar men trots det så är den inne i reperationsåldern och skulle det börja braka saker och ting på den där hoj så lär det inte blir billigt att reparera på bwn:n. Milen skall i såna fall avspeglas i priset, dvs den bör då vara billigare än de 60 000 kr som ägaren begär.

    Citat Ursprungligen postat av Månne Visa inlägg
    17.000 mil på en modern hoj som sköts om är ingenting.
    Jag förstår inte varför alla reagerar så på miltalen? En bil som gått 17.000 är det ju ingen som bryr sig om?
    Jag vet en Holländsk Honda Varadero som gått 34.000 mil och bara rullar och rullar!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •