Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 51

Ämne: Teknik ????

  1. #31
    Hondamannen
    Gäst
    tapet, mattor..mm innehåller olja med...det finns mkt som innehåller olja...

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Tänk om man kunde göra med alla hojar som de gjorde med den där Honda Cub och hälla i gammel fritösolja istället.. Problem solved!
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Tänk om man kunde göra med alla hojar som de gjorde med den där Honda Cub och hälla i gammel fritösolja istället.. Problem solved!
    Då skulle McDonaldsmaffian ta över från oljemaffian

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Googlade lite och såg att 80 % av all världens råoljeproduktion går till drivmedel och enbart 4 % till plasttillverkning. USA står för 25 procent av världens oljeförbrukning och Sverige 0,4 procent. Kina förbrukar 8 %. Så med elfordon så skulle vi kunna tillverka väldigt mycket plast
    Med mer förutseende och mindre penningk-ta politiker som hade sett till att elfordon gynnades hade vi kommit ännu längre...
    Kamrat Göran talade om "gröna Sverige" inkl elbilar. Hände nåt? Inte ett piss...
    Sen blir ju problemet monstruöst om vi ska ta upp varifrån elen ska komma..
    Där finns ju ett problem kallat (mp), melonpartiet ( gröna utanpå - röda inuti) de som vill vi ska värma Sverige med kottplockning..
    Personligen ser jag möjligheten att skaffa solel vintertid som "tämligen begränsad"..
    Lappfolket vet ju, de har ju inte ens en sol vintertid, men snöstormarna kanske ger lite vindkraft??
    Segheten i ämnet bland våra politiker är större än hos en kvinna som ska bestämma sig vilka kläder hon ska bära...

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Med mer förutseende och mindre penningk-ta politiker som hade sett till att elfordon gynnades hade vi kommit ännu längre...
    Kamrat Göran talade om "gröna Sverige" inkl elbilar. Hände nåt? Inte ett piss...
    Sen blir ju problemet monstruöst om vi ska ta upp varifrån elen ska komma..
    Där finns ju ett problem kallat (mp), melonpartiet ( gröna utanpå - röda inuti) de som vill vi ska värma Sverige med kottplockning..
    Personligen ser jag möjligheten att skaffa solel vintertid som "tämligen begränsad"..
    Lappfolket vet ju, de har ju inte ens en sol vintertid, men snöstormarna kanske ger lite vindkraft??
    Segheten i ämnet bland våra politiker är större än hos en kvinna som ska bestämma sig vilka kläder hon ska bära...
    Ganska enkelt. De styrande inför inte hårda krav förrän biltillverkarna och eldistributörerna har idas ta fram tekniken och sett att den blir lönsam. Konspiratorisk som jag är så tror jag att lösningen på vätefusionstekniken ligger i ett kassaskåp hos ett stort oljebolag i USA eller Saudiarabien. Likaså lösningen för effektiva elfordon.

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Ganska enkelt. De styrande inför inte hårda krav förrän biltillverkarna och eldistributörerna har idas ta fram tekniken och sett att den blir lönsam. Konspiratorisk som jag är så tror jag att lösningen på vätefusionstekniken ligger i ett kassaskåp hos ett stort oljebolag i USA eller Saudiarabien. Likaså lösningen för effektiva elfordon.
    Fel, ordningsföljd...
    Gör den lönsam - så tas den fram.
    Gratis parkering, skattebefriade, ingen elskatt ingen moms t ex ( ok då, 65 spänn i årlig avgift) och lite mer socker till så kommer det..

  7. #37
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Den dagen när bara el motorcyklar tillåts så slutar jag åka.Eldrift suger.

  8. #38
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    För att citera Ulf Lundell: "Där bränner jag mitt brännvin själv"

    Sedan häller du det i tanken, det går utmärkt att köra på. Vi har konverterat två av våra tre bilar, den tredje ska jag ta i tu med i vår. Men vi blandtankar den redan nu, kör med ca 75% E85.

    Hojen blir troligtvis konverterad nästa år, då åker vi i princip bara på E85.
    /Erik

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    För att citera Ulf Lundell: "Där bränner jag mitt brännvin själv"

    Sedan häller du det i tanken, det går utmärkt att köra på. Vi har konverterat två av våra tre bilar, den tredje ska jag ta i tu med i vår. Men vi blandtankar den redan nu, kör med ca 75% E85.

    Hojen blir troligtvis konverterad nästa år, då åker vi i princip bara på E85.
    Kul!! Berätta mera, alltid intressant när folk har lite "hitta på" utöver det vanliga.
    Ove

  10. #40
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Blanda 95 och e85 50-50 går ju alldeles utmärkt om man vill spara nån krona.Sänker även co,talet så det blir lågt eller 0 vid besiktning.Funkade perfekt på våran gamla golf vi hade.
    Men är diesel som gäller nu vem vet min kärra kanske går på matolja.Många kör ju på villa olja för att spara nån krona men straffar sig till slut,skadar motorn.Speciellt nyare dieslar där är det kört.Och vad gäller hojen så vill man inte exprementera.Duger bra med 95 men slår i det högsta som macken erbjuder även fast det inte märks men känns ju bättre och man intalar sig själv att motorn mår bättre
    Senast redigerat av engström67 den 2013-10-22 klockan 09:25.

Liknande ämnen

  1. Centralstödet - teknik?
    Av Pin i forum Offroad
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-09-20, 10:13
  2. Enkel Teknik..
    Av LowTech i forum Ny på forumet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-18, 08:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •