Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Förgasare

  1. #11
    En chopper bygger man oftast från scratch !

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    31
    En chopper "skall" vara byggd på en cb750k sohc eller hd shovel/panhead, vara bantad, ha förgasare och kickas igång!

    Det är vad jag tycker, tvingar inte sen synvinkeln på någon annan

    För att återgå till trådskaparens frågedtällning:
    Min personliga åsikt är att saker är för krångliga på moderna motorcyklar. Bilar kan jag förstå, men motorcyklar bryr jag mig inte om bränsleekonomin på. Det är ju den och styrkan som påverkas av förgasaren/insprutningen. Har en hoj bara säg 100häst eller tillräckligt vrid och tar mg fram på motorväg när det behövs så räcker det så för mig. Min cb750 har allt som behövs, bra vrid, bra hästar och toppar på 170-180 med förgasare som antagligen inte gjorts rent på 35 år. Den dricker dessutom nästan exakt 0,5l/milen under hård/aktiv körning.

    Så varför krångla till saker med fler styrboxar, chip, el och ömtåliga känsliga insprutningar? Jag vet inte... Det är ju kul att industrier och produkter utvecklas, och jag är glad att vi har en ganska sund begagnatmarknad i Sverige när det kommer till gamla hojar o bilar

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    31
    Och för att vara klar o tydlig: det är min personliga åsikt, jag gillar simpla saker så ja slipper skaffa mig ingernjlrsexamen för att kunna laga mina egna grejer enkelt o billigt. Är dessutom hopplöst fast i den äldre motorkulturen.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    31
    Haha kom på att jag itne allt återgick till trådskaparens frågeställning... jag snöade in i mitt eget huvud lite =)

    Förgasarbyte borde väl vara helt ok om man klarar avgasvärdena? och de borde man ju klara galant med en fin förgasare? Jag är totalt oinsatt =)

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    31
    braigasen.com denna gubben kan nog svara på ALLT som har med förgasare att göra =)

    Han är göteborgare, skall vända mig till honom för att byta munstycken i min så jag kan byta från filterlåda till öppna filter på min egen, har hört mycket gott om honom.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Ziltoid Visa inlägg
    braigasen.com denna gubben kan nog svara på ALLT som har med förgasare att göra =)

    Han är göteborgare, skall vända mig till honom för att byta munstycken i min så jag kan byta från filterlåda till öppna filter på min egen, har hört mycket gott om honom.
    Kan bara stämma in, han är suverän
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

Liknande ämnen

  1. Ställa in förgasare
    Av Joakimpettersson i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2022-01-09, 21:49
  2. Förgasare
    Av Evert i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-09-27, 21:08
  3. Synka förgasare
    Av Slopy i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2020-06-21, 19:16
  4. avgassystem/förgasare
    Av ardalen i forum Mekhörnan
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2016-07-24, 14:25
  5. cb900 förgasare
    Av Nissbo i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-04-11, 22:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •