Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Drivpaket

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av rolfmm Visa inlägg
    Tackar för et utfyllande svar. Jo, jag får en skruvmejsel in, dock inte den störste men medium. Men när jag byter däck endå är det bara att byta drivpacket också...

    PS. Både Hojdäck och Lelles är tom för Anarkee 2 i rätt dimension. Min lokala däckleverantör kunne heller inte få hem i nuläget....
    Kolla om det finns Anakee 3 då.Håller bättre och funkar minst lika bra.

  2. #12
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Anakee 2: 25% grus - 75% asfalt
    Anakee 3: 5% grus - 95% asfalt.....
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  3. #13
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av rolfmm Visa inlägg
    Anakee 2: 25% grus - 75% asfalt
    Anakee 3: 5% grus - 95% asfalt.....
    Måste ju finnas att läsa nånstans,i praktiken ingen skillnad

  4. #14
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Kombidäck har varit dåliga. Anakee 3 är ett trevligt asfaltsdäck men kass grusdäck.
    Jan

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Kombidäck har varit dåliga. Anakee 3 är ett trevligt asfaltsdäck men kass grusdäck.
    Happ enda däck som är bra på grus är ju nabbdäck,alla andra såkallade kombidäck går lika på grus,likväl lansvägsdäck.Superteneren jag hade skottade då på bra i 120-130 med pilote road 3 på Mellbystrand med sanden i fontän bakom
    Senast redigerat av engström67 den 2013-10-15 klockan 18:57.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av rolfmm Visa inlägg
    Anakee 2: 25% grus - 75% asfalt
    Anakee 3: 5% grus - 95% asfalt.....
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Kombidäck har varit dåliga. Anakee 3 är ett trevligt asfaltsdäck men kass grusdäck.
    Instämmer helt! Har egentligen lust att kassera mitt Anakee 3 framdäck och byta till ett 2. Problemet är att jag har inte råd, alt. är för snål. Kan man sätta sig och med lämpligt verktyg och skära fram ett bättre mönster? Skitdäcket är ju nästan nytt och lär vara närmast outslitligt.
    Ove

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Instämmer helt! Har egentligen lust att kassera mitt Anakee 3 framdäck och byta till ett 2. Problemet är att jag har inte råd, alt. är för snål. Kan man sätta sig och med lämpligt verktyg och skära fram ett bättre mönster? Skitdäcket är ju nästan nytt och lär vara närmast outslitligt.
    Det man kan tänka sig att göra på ett Anakee 2 eller 3är väl att skära en längsgående räffla, kanske 1,5 - 2 cm från kanten på bägge sidor, för att få ett stadigare grepp på grus. Ev. två räfflor.
    har själv ett Anakee 2 bak, som jag skall göra det på.
    Att göra det bak är en bagatell. Ställ hojen på centralstödet eller liknande. Låt hojen gå på ettan och tomgång. Sätt dig bakom på en liten pall och ha en vinkelslip med ny slipskiva i.
    På framhjulet får vinkelslipen driva hjulet , men då får man bromsa farten. Obs. om du är ovan att hantera en vinkelslip, så gör inte detta. Dessutom är faktiskt hörselskydd och skyddsglasögon absolut nödvändiga och även att utrymmet du jobbar i måste vara välventilerat, för det ryker en smula och luktar bränt gummi.

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det man kan tänka sig att göra på ett Anakee 2 eller 3är väl att skära en längsgående räffla, kanske 1,5 - 2 cm från kanten på bägge sidor, för att få ett stadigare grepp på grus. Ev. två räfflor.
    har själv ett Anakee 2 bak, som jag skall göra det på.
    Att göra det bak är en bagatell. Ställ hojen på centralstödet eller liknande. Låt hojen gå på ettan och tomgång. Sätt dig bakom på en liten pall och ha en vinkelslip med ny slipskiva i.
    På framhjulet får vinkelslipen driva hjulet , men då får man bromsa farten. Obs. om du är ovan att hantera en vinkelslip, så gör inte detta. Dessutom är faktiskt hörselskydd och skyddsglasögon absolut nödvändiga och även att utrymmet du jobbar i måste vara välventilerat, för det ryker en smula och luktar bränt gummi.
    Fattar ingentingvarför kör man inte med typ tkc80 eller dylikt istället för att köpa "fel" däck och sedan skära i och tro det blir bättre

  9. #19
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Instämmer helt! Har egentligen lust att kassera mitt Anakee 3 framdäck och byta till ett 2. Problemet är att jag har inte råd, alt. är för snål. Kan man sätta sig och med lämpligt verktyg och skära fram ett bättre mönster? Skitdäcket är ju nästan nytt och lär vara närmast outslitligt.
    Skitdäck?? jo på en sådan där liten och klen maskin så skulle inte ens jag sätta på sådana.Men funkar ju bra och är nog tänkt mer för dom större tyngre maskinerna,och runt 1000mil går dom för mig och det är helt ok.Räknar med att byta däck 1gång per säsong.Min Dominator jag hade lade jag på nya Tkc80,fattar inte varför man inte kör med sådana när man mest är och nöter på grusvägar,funkar ju bra på asfalt med.
    Senast redigerat av engström67 den 2013-10-16 klockan 16:24.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Skitdäck?? jo på en sådan där liten och klen maskin så skulle inte ens jag sätta på sådana.
    Jo nu är det ju så att det är såna där små och klena som det handlar om och vad du gör med din jättestarka som går i helt fantastiska hastigheter i lösan sand är väl i det sammanhanget rätt ointressant?

    Min Dominator jag hade lade jag på nya Tkc80,fattar inte varför man inte kör med sådana.
    Jo vi har nog förstått det...
    Ove

Liknande ämnen

  1. Byte drivpaket
    Av erikn i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-07-21, 01:02
  2. Obalans i drivpaket?
    Av rolfmm i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-11-21, 20:38
  3. drivpaket(storlek på drev)..
    Av mybba i forum Offroad
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-27, 22:55
  4. Drivpaket, ny fälg
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 12:44
  5. Drivpaket.
    Av Gibson i forum Off topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 11:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •