Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Uppdrag granskning. Rapporten som försvann.

  1. #1
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232

    Uppdrag granskning. Rapporten som försvann.

    Såg Tv programmet som Uppdrag granskning gjort; Rapporten som försvann.
    Kan inte bli annat än frustrerad
    Bestämde mig direkt; nu är det jag som går med i SMC för att på det viset stödja dom i allt arbeta de gör för oss motorcyklister !!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  3. #3
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Det är bra desto fler vi blir desto mer kan vi påverka.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Bra! SMC gör massor för oss. Försök dra med så många ni bara kan.
    Ove

  5. #5
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Såg vare sig det första eller det andra, men jag har också som sagt tänkt att gå med i SMC just pga det. Kände inte till SMC direkt innan.

    Läst om båda programmen i den här tråden.

    http://www.sporthoj.com/forum/showth...-v%E4gstandard
    /Erik

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag är medlem i SMC, jag tycker de gör ett toppenjobb. Jag såg på TV i går, blev bara mest förbannad över att en myndighet som Trafikverket ”skickar uppgifter som de brukar”*, alltså verkar de ha mörkat förr.

    Det är fruktansvärt att det går till så här av en myndighet som ska se till vår säkerhet på vägarna!

    *) I inslaget Uppdrag Granskning får man reda på att polisen efterfrågat friktionsprov från Trafikverket. Trafikverket skickar inte alla rapporter utan sållar ut den med lägst siffra så ser det ut som att vägen inte alls har några problem med halka. Den riktiga rapporten behöll de.

    » Länk till avsnittet här
    Scrolla fram till 23 min in i inslaget!
    Senast redigerat av Nina den 2013-10-10 klockan 15:18.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag är medlem i SMC, jag tycker de gör ett toppenjobb. Jag såg på TV i går, blev bara mest förbannad över att en myndighet som Trafikverket ”skickar uppgifter som de brukar”*, alltså verkar de ha mörkat förr.

    Det är fruktansvärt att det går till så här av en myndighet som ska se till vår säkerhet på vägarna!

    *) I inslaget Uppdrag Granskning får man reda på att polisen efterfrågat friktionsprov från Trafikverket. Trafikverket skickar inte alla rapporter utan sållar ut den med lägst siffra så ser det ut som att vägen inte alls har några problem med halka. Den riktiga rapporten behöll de.

    » Länk till avsnittet här
    Scrolla fram till 23 min in i inslaget!
    Misstänker att det är som vanligt att det är en person som försöker gömma sig bakom en myndighetsstämpel för att klara sig undan ett misstag. Tycket att de som stöter på patrull då de försöker få någon rätsida på ett myndighetsövergrepp borde hänga ut den personen som är ansvarig, i stället för att bara låta den som kanske av ren slentrian eller lathet fattat ett dumt beslut under skuggan av myndigheten.

  8. #8
    Ankan1
    Gäst
    Det är mycket i Sverige och övriga delar av världen som just nu inte är riktigt vad de borde vara och där bara en bråkdel blir känt för allmänheten.Det slösas och förbrukas samt satsas på vansinniga projekt som slukar miljarder och åter miljarder för att ett fåtal ska få stå och skina och intala de övriga att det här är det enda riktiga.Jo pyttsan ... om man läser mellan raderna.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Det är mycket i Sverige och övriga delar av världen som just nu inte är riktigt vad de borde vara och där bara en bråkdel blir känt för allmänheten.Det slösas och förbrukas samt satsas på vansinniga projekt som slukar miljarder och åter miljarder för att ett fåtal ska få stå och skina och intala de övriga att det här är det enda riktiga.Jo pyttsan ... om man läser mellan raderna.
    Jo men visst är det så. Vad jag menar är att om någon fattar ett idiotiskt beslut, så kan vederbörande krypa i skydd av att ge sken av att en myndighet fattat det.
    Tycker att man borde hänga ut vederbörande i sådana fall.

  10. #10
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Inte just det fallet, men ett fall där man fallit på grus och sedan stämt Trafikverket. De har vunnit i tingsrätten. Jag gissar på att de kommer att överklaga, men det visar sig väl.

    https://www.facebook.com/sverigesmot...01992539429776
    /Erik

Liknande ämnen

  1. Oljan som försvann
    Av Grusbusen i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-06-15, 19:04
  2. En dag som försvann fort.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 23:14
  3. Uppdrag Granskning om vansinnesfärder på MC
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 14:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •