Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Trafikblunder

  1. #21
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Gör en undergång för cyklister, samt andra förbättringsåtgärder så man slipper stanna i oset

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Jag hindrade en civilpolis mitt i deras utryckning :\ Till mitt försvar så hade han inte ljudsiren på, utan det var bara ljus på slaget.

    Han kom farande i en korsning och jag såg honom för sent. Slutade med att vi bägge fick bromsa in och mötes mitt i korsningen. Min spontana reaktion var att höja handen lite och sen köra, vilket förmodligen sinkade honom ännu mera :/

    Ringde faktiskt sedan till lokalpolisen för att höra mig för om mitt beteende, men det blev ingen påföföljd. Så här i efterhand misstänker jag att jag inte är den första som råkar komma i vägen...

  3. #23
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Då är det trafikljuset fel. Om man får grön pil ska ingen annan få grönt samtidigt.
    Det är faktiskt lite fel det där, all trafik som kommer från de korsande filerna har rött då din fil har grönt, och grönt har även cykel och gångväg.
    Tycker förstås att det borde ändras så bara en riktning i taget får köra!
    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  4. #24
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Dålig förklaring från min sida. Om du får grön pil åt höger så får inte vare sig gångare eller cyklister få grönt över den väg du svänger in på.

    Har du grön pil åt vänster får inte mötande trafik ha grönt (förutom svängande) eller gångare och cyklister. Däremot ska du räkna med att gångare och cyklister har grönt om du har vanlig grön utan pil.
    /Erik

  5. #25
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Måste säga att tyvärr så finns det korsningar där högersvängande, cykel och gångväg har grönt samtidigt, kanske inte där det finns flera filer dock.



    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  6. #26
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Om de har grön pil (bilarna) så är det trafikljuset definitivt felgjort. Då ska de anmälas till väghållaren.
    /Erik

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •