Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 33

Ämne: O! Kaffe! Denna djävulsbryggd! :P

  1. #1
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431

    Talking O! Kaffe! Denna djävulsbryggd! :P

    Nyss hemkommen från ett födelsedagsfirande slog det mig att jag nog måste vara den ända övertjugoåring som inte gillar kaffe. Naturligtvis var det ända dryckesalternativet på detta kalas just kaffe och bara för att vara artig pressade jag ned en kopp kaffe. Nu är både smaklökarna och jag själv helt i obalans. XD
    Så nu till min fråga: Är jag den ända "vuxna" människan i denna värld som inte pallar ens en kopp av denna dryck?

    Mvh MårSomEttAs
    Senast redigerat av Mymlan den 2013-10-04 klockan 17:54.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Mymlan Visa inlägg
    Nyss hemkommen från ett födelsedagsfirande slog det mig att det mig att jag nog måste vara den ända övertjugoåring som inte gillar kaffe. Naturligtvis var det ända dryckesalternativet på detta kalas just kaffe och bara för att vara artig pressade jag ned en kopp kaffe. Nu är både smaklökarna och jag själv helt i obalans. XD
    Så nu till min fråga: Är jag den ända "vuxna" människan i denna värld som inte pallar ens en kopp av denna dryck?

    Mvh MårSomEttAs
    Nej du är inte den enda som inte dricker kaffe, men en av de få som inte gör det.
    Är man ovan vi denna dryck så kan det uppstå diverse biverkningar som ont i magen , illamående eller man kan helt plötsligt få överskottsenergi. Men man vänjer sig och då blir man beroende av denna brygd.
    Ungefär som med rökning, jobbigt att börja, men ett helsike att sluta med det.

  3. #3
    Ankan1
    Gäst
    Lite intressant det där med kaffedrickande bland de olika generationerna när många av dagens yngre förmågor varken dricker kaffe eller te.Man sparar ju några kronor i slutvalsen men går samtidigt miste om den oerhört befriande beroendekänslan av en kopp kaffe en tidig morgon eller kväll.Den vill jag inte vara utan.Samt min öl och mitt snus och mina cigg heller för den delen.

  4. #4
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Lite intressant det där med kaffedrickande bland de olika generationerna när många av dagens yngre förmågor varken dricker kaffe eller te.Man sparar ju några kronor i slutvalsen men går samtidigt miste om den oerhört befriande beroendekänslan av en kopp kaffe en tidig morgon eller kväll.Den vill jag inte vara utan.Samt min öl och mitt snus och mina cigg heller för den delen.
    Möe laster du. Hinner du köra Mc oxå?
    Jan

  5. #5
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Lite intressant det där med kaffedrickande bland de olika generationerna när många av dagens yngre förmågor varken dricker kaffe eller te.Man sparar ju några kronor i slutvalsen men går samtidigt miste om den oerhört befriande beroendekänslan av en kopp kaffe en tidig morgon eller kväll.Den vill jag inte vara utan.Samt min öl och mitt snus och mina cigg heller för den delen.
    Te är gott! Blir dock inte så ofta att man kokar bara en kopp till sig själv. Alla min vänner dricker kaffe (finländare är i snitt större konsumenter av kaffe än svenskar). Känner mig lite utanför där jag sitter med min tekopp när alla andra dricker kaffe.

  6. #6
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Mymlan Visa inlägg
    Te är gott! Blir dock inte så ofta att man kokar bara en kopp till sig själv. Alla min vänner dricker kaffe (finländare är i snitt större konsumenter av kaffe än svenskar). Känner mig lite utanför där jag sitter med min tekopp när alla andra dricker kaffe.
    Mittä? Kan man dricka MER kaffe än svensken. Inte undra på att det är Sisu i våra finska grannar. Dom är ju speedade!

    Tycker inte du skall känna dig utanför. Du är ju bara en mer unik tytte än dom andra. (Flåt, men har lite problem med finska stavningar av någon anledning??)

  7. #7
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Kaffe är så j_la äckligt! Jag är 49, jag har väl sammanlagt druckit 2-3 koppar kaffe i mitt liv. Beskt eländigt rävgift.

    Försökte få i mig en kopp kaffe vid Gränna en Vätternrunda då jag var så fasligt trött, ville testa det där med koffein. Men jag lyckades bara få i mig en halv, jag provade rent, med mjölk, socker, vad jag än gjorde så var det bara äckligt.

    Te kan jag dricka, men det är sällan jag bara kokar en kopp här hemma.
    /Erik

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Tror jag har ett rekord på en 50 koppar på en riktigt lång arbetsdag... INTE EN ENDA FJÄRT på det mina damer och herrar *stålmage*.

    Skämtosido kaffe kunde man egentligen varit utan... men jag vill inte!
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Här är en till som inte dricker kaffe (längre). Efter en hamburgare på MacDonald's och därefter en veckas påföljande ilsken magsjuka gick det inte att dricka kaffe så jag tog te som var snällare mot magen. När magen var bra satte jag på en kopp kaffe men då hade smaklökarna avvant sig med just kaffet. Fy tusan så äckligt det smakade! Så jag fortsatte med te och så här några år senare upptäcker jag att de sura uppstötningarna har upphört.

    Men visst har det hänt man kommit på fest och det enda som serveras är kaffe. Eller vid övrig sammankomst som innebär sällskaplig fika står bara kaffet framdukat.

  10. #10
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Tror jag har ett rekord på en 50 koppar på en riktigt lång arbetsdag...
    Låter som min förra chef, han dricker kopiösa mängder kaffe. Han kunde gå till kaffemaskinen 20 meter bort i korridoren, sedan när han kom tillbaka till sitt rum så var koppen slut (dubbel). Han skaffade en termos och den fyllde han flera gånger om dagen.
    /Erik

Liknande ämnen

  1. 19 feb 2017 - En bit av grusväg och en kaffe
    Av charlyno i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-02-19, 20:58
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-02-17, 16:48
  3. Vad gör denna?
    Av Wilhelm i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 16:04
  4. KAFFE.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 00:24
  5. Gott kaffe.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 16:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •