Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 33

Ämne: O! Kaffe! Denna djävulsbryggd! :P

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Låter som min förra chef, han dricker kopiösa mängder kaffe. Han kunde gå till kaffemaskinen 20 meter bort i korridoren, sedan när han kom tillbaka till sitt rum så var koppen slut (dubbel). Han skaffade en termos och den fyllde han flera gånger om dagen.
    Frågan är hur påverkad man blir av kaffe. Om man håller upp ett par dagar och sedan dricker ganska mycket, så verkar det som en extra speed. En del multisportare gör så inför en tävling.
    Om man däremot tar bort kaffet för chefen helt plötsligt kommer han nog klättra på väggarna i ren frustration pga. abstinens. Prova och göm automaten

  2. #12
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Möe laster du. Hinner du köra Mc oxå?
    Oja, slutade en gång med snus i tre månader och var över den värsta perioden pga en vadslagning som jag faktiskt vann men började sedan igen när jag tyckte om nikotinruset i kroppen.Däremot så är det mycket svårare att sluta med snus när det går rakt in i blodomloppet på ett annat vis än cigaretter.Man får svettningar och skakningar i kroppen som ibland faktiskt kan påminna om en tyngre drogavvänjning.

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Fast nyligen när jag körde in dottern till akuten fanns det en automat där, te fanns men ingen mjölk. Jag tycker mindre om te utan mjölk och föredrar en skvätt mjölk i tekoppen. Hmm, njä, ska jag ta choklad då? funderade jag men kom på att den innehåller kopiösa mängder socker så Capuccini köpte jag.

    Jo den gick ner, var inte så dum faktiskt. När maken ringde berättade jag att tryckt ner en Capuccini. Min man sa att nu kommer jag vara vaken hela natten. En timme senare satt jag och halvsov i väntrummet för det var sent. Vad då pigg?? Minns när jag drack kaffe, jag kunde dricka kaffe och sen gå och lägga mig, inga problem. Har hört folk som inte kan ta en kopp kaffe efter kl 15 för då kan de inte somna på kvällen. Kaffe verkar inte påverka mig på så vis. Och jag har inte känt nåt sug efter vare sig kaffe eller Capuccini sen den koppen på akuten.

  4. #14
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Däremot så är det mycket svårare att sluta med snus när det går rakt in i blodomloppet på ett annat vis än cigaretter.Man får svettningar och skakningar i kroppen som ibland faktiskt kan påminna om en tyngre drogavvänjning.
    Kan jag inte hålla med om detta. Slutade att röka 1994 efter ca 30 år som rökare, inga som helst problem! Började snusa vid samma tidpunkt, snusade i ca 15 år innan jag slutade med snusen också! Det var helt smärtfritt inte minsta sug efter nikotin!
    Vet att det är individuellt om du kan klara att sluta med rökning eller snusning, men att jämföra med tyngre drogavvänjning e ju bara barnsligt!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Vet att det är individuellt om du kan klara att sluta med rökning eller snusning, men att jämföra med tyngre drogavvänjning e ju bara barnsligt!
    Du har tydligen aldrig hör talas om skillnad mellan vanerökare och nikotinist?
    Ove

  6. #16
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Kan jag inte hålla med om detta. Slutade att röka 1994 efter ca 30 år som rökare, inga som helst problem! Började snusa vid samma tidpunkt, snusade i ca 15 år innan jag slutade med snusen också! Det var helt smärtfritt inte minsta sug efter nikotin!
    Vet att det är individuellt om du kan klara att sluta med rökning eller snusning, men att jämföra med tyngre drogavvänjning e ju bara barnsligt!
    Antingen är du fiktiv och lever enbart på nätet som en låtsasfigur om du påstår att inte människor kan få svåra beroendesymptom vid avvänjning från nikotin efter långvarigt bruk.När jag för närvarande har en kompis som går på Metadon sedan flera år tillbaka och vi vid ett samtal behandlade kroppens vanföreställningar vid början och slut på diverse droger var vi ganska överens om att snus t ex General efter kanske 30 års användande var att likna vid avbrott från lättare droger som vi kanske inte behöver gå in på här.

    Som sjuksköterska har jag även sett individer som faktiskt ändrat personlighet efter avvänjning från många års tobaksbruk där bekanta till dessa personer ibland uttalat sig som så att de tycker vederbörande har fått ett annat sätt att bete sig på.Det är med andra ord stor skillnad på att t ex ta sig en prilla snus då och då som tidigare nämnts och att efter 30 års användande dygnet runt dag som natt sluta utan minsta biverkning vilket då aldrig jag har stött på någon som lyckats med utan dessa biverkningar som t ex skakningar, frossa, svettningar samt blandat med ett nervöst beteende mm.

    Därav ser jag ditt skrivande som enbart mambo jambo i sammanhanget för de som drabbas och försöker sluta samt lever i en kropp som är extremt känslig för avbrott från denna nikotin vilket egentligen är ett gift som lurar in kroppen i en lugnande känsla som i sin tur har en baksida som stark beroendeframkallning.Så FU2.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-10-05 klockan 18:06.

  7. #17
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Men för några år sen sas det att om tobaken uppfunnits i dag hade den blivit förbjuden då den har samma sorts beroendeframkallning som droger.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Men för några år sen sas det att om tobaken uppfunnits i dag hade den blivit förbjuden då den har samma sorts beroendeframkallning som droger.
    Visst är nikotin och i viss mån även koffein beroendeframkallande hos de flesta. Jag tvärslutade med rökning för ca 40 år sedan och snusade en kort period. Slutade även med detta. Måste docK säga att det var lite besvärligt ett tag att inte kunna gå och snutta på prillan.
    Min son slutade att röka vanliga cigaretter och blev inte rolig att ha att göra med ett tag efter att han slutat.

  9. #19
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Antingen är du fiktiv och lever enbart på nätet som en låtsasfigur om du påstår att inte människor kan få svåra beroendesymptom vid avvänjning från nikotin efter långvarigt bruk.När jag för närvarande har en kompis som går på Metadon sedan flera år tillbaka och vi vid ett samtal behandlade kroppens vanföreställningar vid början och slut på diverse droger var vi ganska överens om att snus t ex General efter kanske 30 års användande var att likna vid avbrott från lättare droger som vi kanske inte behöver gå in på här.

    Som sjuksköterska har jag även sett individer som faktiskt ändrat personlighet efter avvänjning från många års tobaksbruk där bekanta till dessa personer ibland uttalat sig som så att de tycker vederbörande har fått ett annat sätt att bete sig på.Det är med andra ord stor skillnad på att t ex ta sig en prilla snus då och då som tidigare nämnts och att efter 30 års användande dygnet runt dag som natt sluta utan minsta biverkning vilket då aldrig jag har stött på någon som lyckats med utan dessa biverkningar som t ex skakningar, frossa, svettningar samt blandat med ett nervöst beteende mm.

    Därav ser jag ditt skrivande som enbart mambo jambo i sammanhanget för de som drabbas och försöker sluta samt lever i en kropp som är extremt känslig för avbrott från denna nikotin vilket egentligen är ett gift som lurar in kroppen i en lugnande känsla som i sin tur har en baksida som stark beroendeframkallning.Så FU2.
    Jag relaterade till mina egna upplevelser av att sluta med nikotin, och ett flertal i min bekantskapskrets!
    Men vad vet jag som "bara" snusade i 15år!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Jag relaterade till mina egna upplevelser av att sluta med nikotin, och ett flertal i min bekantskapskrets!
    Men vad vet jag som "bara" snusade i 15år!
    Men för att återgå till kaffet, så kommer jag ihåg en dag då kaffeautomaten pajat på jobbet. Arbetsgivaren höll oss på gott humör med ett bra kaffe. Den här dagen blev faktiskt ganska grinig.
    Den gamla rutinen bröts då vi inte fick en kopp innan vi började jobbet. Och sedan de andra rasterna!!!!!!!!!
    Om det var abstinens eller brytande av en vana, låter jag vara osagt.

Liknande ämnen

  1. 19 feb 2017 - En bit av grusväg och en kaffe
    Av charlyno i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-02-19, 20:58
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-02-17, 16:48
  3. Vad gör denna?
    Av Wilhelm i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 16:04
  4. KAFFE.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 00:24
  5. Gott kaffe.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 16:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •