Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Läskigt gruppbeteende

  1. #11
    Hondamannen
    Gäst
    Det börjar som jag beskrev i ett tidigare inlägg. Det börjar med en olycka. Istället för stanna åkte han vidare och resten är historia. Bägge sidor anser jag har felat.

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Man vet inte vad som är upprinnelsen till det hela men när filmen börjar ser man att de omringat bilisten. Men varför har de gjort det? kan man undra, nåt måste ju ha föregått omringningen man ser i början av filmen. Min man läste på ett amerikanskt forum varför de omringat bilisten. Bilisten ska ha ringt polisen och sagt att mc-förarna kört som svin i trafiken.

    Visst har man blivit förbannad på nån idiot i trafiken men inte pucklar man på nån för det.

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Man vet inte vad som är upprinnelsen till det hela
    Vet inte om hela visats i alla media men i en lång version är det en hojåkare som kör om SUVen och bryter in MYCKET nära, ser t o m ut som om han medvetet saktar farten framfrör SUVen för att bromsa den, minns att han t o m vänder sig om och kollar..
    SUVen träffar hoj framför som går i backen, och sen blir det lite rörigt, liksom..

  4. #14
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Vet inte om hela visats i alla media men i en lång version är det en hojåkare som kör om SUVen och bryter in MYCKET nära, ser t o m ut som om han medvetet saktar farten framfrör SUVen för att bromsa den, minns att han t o m vänder sig om och kollar..
    SUVen träffar hoj framför som går i backen, och sen blir det lite rörigt, liksom..
    Det var så jag uppfattade det också. Precis som att dom provocerar fram olyckan för att sen kunna få ge igen.

    Kanske ett sätt att påvisa skador och föreslå att bilföraren skall betala på plats för att slippa dra in försäkringsbolag mm? I detta fallet så väljer dock föraren att fortsätta färden och kör således över hela hojen vilket kanske inte är det tänkta resultatet.

    Svårt att säga, eftersom vi egentligen inte har en aning om det är något innan som framkallat ev ilska hos knuttarna?

  5. #15
    Ankan1
    Gäst
    Det hela började med en konfrontation vid ett trafikljus där Range Rovern i röran med motorcyklarna råkade komma lite för nära en av dessa och sedan bara eskalerade eländet utom kontroll ...

  6. #16
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Det hela började med en konfrontation vid ett trafikljus där Range Rovern i röran med motorcyklarna råkade komma lite för nära en av dessa och sedan bara eskalerade eländet utom kontroll ...
    Ok, men jag tycker inte lösningen dom kommer med verkar helt genomtänkt.

    Å de e klart, ensam i bilen, begår ett misstag, 60 motorcyklister omringar bilen. Hade jag känt mig hotad!? Förmodligen.

    Nä, jag tycker det är lite läskigt.

  7. #17
    Ankan1
    Gäst
    Våld i alla former är beviset på att tankekraften tagit slut för att hitta en lösning där det fysiska våldet istället tagit över som motsvar vilket kan hittas i all form av misshandel, våldtäkt, krig och övriga fysiska övergrepp osv osv ibland åstdkommet av andra ämnen som segregation, utanförskap, kapital, livssituation mm mm.Allt kommet direkt från en inte alltid så briljant mänsklighet.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-10-05 klockan 10:01.

  8. #18
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Våld i alla former är beviset på att tankekraften tagit slut för att hitta en lösning där det fysiska våldet istället tagit över som motsvar vilket kan hittas i all form av misshandel, våldtäkt, krig och övriga fysiska övergrepp osv osv ibland åstdkommet av andra ämnen som segregation, utanförskap, kapital, livssituation mm mm.Allt kommet direkt från en inte alltid så briljant mänsklighet.
    Helt rätt, där orden tar slut tar nävarna vid.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Helt rätt, där orden tar slut tar nävarna vid.
    Inte riktigt riktigt tycker jag. måste komma ihåg att det finns personer som gillar att vara elaka och bara väntar på en chans att provocera, Se bara på fotbollshuliganserna.

  10. #20
    Medlem kitsapgrls avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Bodde nära Tokholm på en ö en gång.
    Inlägg
    91
    Hittade mer här.

Liknande ämnen

  1. Burrrr vad läskigt.
    Av Gurrag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 21:23
  2. Se nåt läskigt här!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 09:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •