Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Monark Blue Fighter -54

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69

    Monark Blue Fighter -54

    Monark Blue Fighter -54 en sån köpte jag ny som sextonåring körde i två år då bilkörkort togs o mc:n avyttrades något som jag sen ångrat har försökt spåra den men den har tyvärr skrotats men har nu (60 år senare) fått tag på en likadan som jag renoverat o besiktat
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61
    Jösses vilken pärla, bra jobbat. Har en exakt likadan som jag ska i vinter ska montera ihop. Har du något liggande som blivit över?

    MVH // Karl B.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Snyggt jobbat! Om vi ber Tore riktigt vackert så kanske vi får lite berättelser om hur det var att köra långt på såna hojar.
    Ove

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Snyggt jobbat! Om vi ber Tore riktigt vackert så kanske vi får lite berättelser om hur det var att köra långt på såna hojar.
    I väntan på Tores berättelse vill jag först ge honom en eloge för den fina renoveringen och sedan berätta en anekdot från mitt tidigaste hojliv.
    Jag var 16 år den sommaren och saknade hojkort, men en kompis hade en Blue Fighter och hade kort. Jag hade lånat hans hoj och farit runt på småvägarna ute på Väddö, mötte en polisbil, som jag såg i backspegeln att den vände. Då blev det full fart in på en liten väg som slutade i en stig någon kilometer innan den blev väg igen. Stack iväg till kompisen och lämnde över hojen. OK, sa han och drog iväg på en liten väg. Någon polis såg vi aldrig, men efter en liten stund kom kompisen gående tillbaka. Vi undrade om han vurpat. Nej , sa han, utan när han kom i en skarp kurva en liten bit bort hade han fått styret i händerna och hojen gick rakt fram in i ett snår med enbuskar.

  5. #5
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Tur att han kunde gå tillbaka, det är inte alla förunnat att kunna gå efter en krasch.
    /Erik

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Tur att han kunde gå tillbaka, det är inte alla förunnat att kunna gå efter en krasch.
    Om du kör in i ett snår av enbuskar i inte alltför hög fart, så stannar man mjukt om än lite stickigt.

Liknande ämnen

  1. Sommarprojekt Monark Blue Arrow
    Av Brojlern i forum Veteran
    Svar: 154
    Senaste inlägg: 2019-02-07, 00:26
  2. blue arrow
    Av ubbesotare i forum Veteran
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-09-07, 21:21
  3. Resa med Blue Fighter 1955
    Av tore i forum Touring
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-10-09, 20:35
  4. Monark Blue master
    Av Thorén i forum Veteran
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-25, 22:22
  5. Confederate P120 Fighter Combat
    Av pewa i forum Custom
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 16:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •