Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Beslutsångest

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Besutsångest - ja, men inte för vad som ska köpas utan vad som ska säljas. Gamla pensionerade Hulda, en Vespa Touring, min första tunga motorcykel har fått ett nytt hem och förhoppningsvis ett nytt liv. Greta, Kawasaki W650 borde också hamna i bättre sällskap än vad jag kan erbjuda. Har henne till skjutsning som aldrig blir av så hon står mest stand-by i garaget. Lilla scootern och Sigrid är väl vad jag för tillfället kan ha nytta av. Skulle jag köpa till något finge det bli en 250 - 450 offroad med riktiga grusdäck.
    Ove

  2. #22
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Somliga har det jäkla bra. Har bara en hoj å exakt den jag vill ha å behöver. Ni får gratta om ni vill.
    Jan

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Somliga har det jäkla bra. Har bara en hoj å exakt den jag vill ha å behöver. Ni får gratta om ni vill.
    Grattis till din optimala hoj.
    Jan-Olov

  4. #24
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Grattis till din optimala hoj.
    Tack du
    Jan

  5. #25
    Medlem Nissbos avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    8

    Nackdel Vätskekyld?

    Det står en del om att det ska vara en nackdel med att ha en vätskekyld custom varför?
    Har själv kikat på Suzuki c1800r tycker det är en bra hoj,nån som har erfarenhet av den modellen.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    88
    Ja det kan ju vara en nackdel, kör man utan glykol i mitt i vintern så kanske saker o ting fryser sönder (skrivet med stor ironi )

    Den enda nackdelen är väl om man får ett stenskott i kylaren så den läcker ut vätskan, då riskerar motorn att bli överhettad och därför stillastående men detta händer nog extremt sällan på en custom då dom brukar hålla sig till asfalt.

    Annars så finns det väl bara fördelar med tightare toleranser som ger tystare motor, högre effekt och lägre förbrukning. Troligtvis ökad livslängd med om man byter kylvätskan emellanåt

  7. #27
    Hondamannen
    Gäst
    Motormässigt så är det nog fördelaktigt men är du till exempel utomlands och tappar, vurpar,krockar, får sten i kylaren eller att stödet går igenom för att asfalten är för varm så är kylaren det första som rycker och det är dyrt och tar tid att reparera. Det är nog inget som handlarna har hemma.

    Det är iaf vad jag tycker.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2013-10-15 klockan 21:41.

Liknande ämnen

  1. Hjälp mig med min beslutsångest!
    Av Caarl i forum Touring
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-12-17, 16:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •