Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Beslutsångest

  1. #11
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    ush.. så jäkla körsugen man blir nu efter läsa här .. fan så kallt det är ute... men fan finns ju kläder..

    lycka till med hojvalet vad det nu blir ! tror detta är grymma glidare samtliga hojar.
    Wildstar rules såklart se till designen också.... linjerna...
    här är mitt knarr ,, något ombyggd är den ju
    [IMG][/IMG]


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Kan tänka mig att remmen är billigare i USA. Kan tänka mig att det går att få tag i med olika kvalite'er.
    När jag läser igenom din text så får jag en känsla av att du tänker i samma banor som jag när det gäller hojval. Min nästa hoj kommer också vara utan garanti så att min bilmek kan serva den billigt åt mig.

    Men snälla Robbe :-) Blir det ingen honda så skall du satsa på en yamaha och inte en kawa :-)
    Förlåt kawa folket :-)

    Kawan är dessutom vätskekyld :-)
    Priset jag hittade var på en originalrem.
    Du har rätt egentligen. Förståndet säger Yamaha men hjärtat säger Kawa.
    Men som sagt, det är priset, antal mil och skick som avgör.
    Honda är säkert bra men jag har estetiskt sett inte riktigt fastnat för dom. Det skulle vara en touringutrustad VTX 1800 i sådana fall. Tillverkas dom förresten inte nuförtiden. Hittade bara ett missfoster byggt på Goldwing på Honda Sveriges hemsida.

  3. #13
    Hondamannen
    Gäst
    Jag skulle vilja tipsa dig om att titta på c1800. Jag har bara provsuttit men den gav mig ändå ett bra intryck. Fördelen är ur min synvinkel att den har 19 liters tank och kardan. Nackdelen är att den är vätskekyld samt 600 mil mellan servicen.

    Det är den glidare som jag har suttit bäst på.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    ush.. så jäkla körsugen man blir nu efter läsa här .. fan så kallt det är ute... men fan finns ju kläder..

    lycka till med hojvalet vad det nu blir ! tror detta är grymma glidare samtliga hojar.
    Wildstar rules såklart se till designen också.... linjerna...
    här är mitt knarr ,, något ombyggd är den ju
    [IMG][URL=http://s726.photobucket.com/user/mangeochhundarna/media/padda_madde1.jpg.html]
    Jepp, Wildstar är riktigt, riktigt snygg och har precis dom linjerna jag vill ha på mc:n. En ruta och original hårda väskor så är den komplett

  5. #15
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Angående rem så försökte min granne byta på sin Suzuki Savage för att den började se sprucken och torr ut.

    Hos Suzuki-handlaren hade de svarat:

    Visst kan vi fixa fram en sån, men vi har inga hemma. Det är aldrig nån som beställt en sån tidigare...

    Så grannen böt inte han heller. Nu vet jag iofs inte hur långt den gått. Grannen har en Yamha 1600 som han åker runt på numera.

    Så remmarna verkar hålla betydligt mer än man tror. Ska man på långtur kanske det är idé att ha en extra i bagaget men annars skulle jag nog inte fundera så mycket över det.

    Remdrift bidrar väl dock till lite högre bränsleförbrukning men det är kanske mest akademisk skillnad. Vet att det är orsaken till att det inte är remdrift på vanliga cyklar.

    /Freddo

  6. #16
    I Piteå finns en farbror som köpte sin Wildstar ny. Han använde den friskt, men har nu under dom senare åren fått lite andra intressen(båthelvete), vilket inneburit att han mer eller mindre inte kör hojen värst mycket nuförtiden.

    Träffade honom för dryga veckan sedan i samband med sk "Septemberrundan". Hojen hade nu rullat 16500 mil, inga större bekymmer under dessa mil och remmen var den som satt på sen han hämtade ut den ny från butik.

    Vet inte riktigt, men dom rembrott som varit har oftast då varit pga en sten och då drabbats oftast Harley?
    På tal om Harley. Tyckte det var märkligt när Buell gjorde en äventyrshoj(Ulysseus...kan inte ens stava till det?!?) med remdrivet. Visserligen verkar remskyddet vara lite mer tilltaget på den, men ändå lite märkligt driftval.....

    För övrigt det där med "Beslutsångest". Som en kille sa...."medan jag provkör den jag tänker köpa så funderar jag på nästa köp"

  7. #17
    Tidigare kollade jag jämt på hojar, men sedan jag hittat Varaderon så ser jag knappt på mcannonser längre. Att kolla är ju kul men att sedan byta kostar bara så försök att hitta rätt.
    Jan-Olov

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Tidigare kollade jag jämt på hojar, men sedan jag hittat Varaderon så ser jag knappt på mcannonser längre. Att kolla är ju kul men att sedan byta kostar bara så försök att hitta rätt.
    Men jag har ju hittat rätt varje gång jag bytt hoj hittills.

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    I Piteå finns en farbror som köpte sin Wildstar ny. Han använde den friskt, men har nu under dom senare åren fått lite andra intressen(båthelvete), vilket inneburit att han mer eller mindre inte kör hojen värst mycket nuförtiden.

    Träffade honom för dryga veckan sedan i samband med sk "Septemberrundan". Hojen hade nu rullat 16500 mil, inga större bekymmer under dessa mil och remmen var den som satt på sen han hämtade ut den ny från butik.

    Vet inte riktigt, men dom rembrott som varit har oftast då varit pga en sten och då drabbats oftast Harley?
    På tal om Harley. Tyckte det var märkligt när Buell gjorde en äventyrshoj(Ulysseus...kan inte ens stava till det?!?) med remdrivet. Visserligen verkar remskyddet vara lite mer tilltaget på den, men ändå lite märkligt driftval.....

    För övrigt det där med "Beslutsångest". Som en kille sa...."medan jag provkör den jag tänker köpa så funderar jag på nästa köp"
    Jag tror vi sitter mycket och letar reda på allt som ev kan gå sönder på ett objekt och som i princip nästan aldrig går sönder. Det är väl faran med forum där folk som haft en väldigt otur delar med sig av sin erfarenhet som sen plötsligt blir ett modellspecifikt fel.

    Beslutångest har jag nog bara innan köp, sen brukar jag vara nöjd

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Jag tror vi sitter mycket och letar reda på allt som ev kan gå sönder på ett objekt och som i princip nästan aldrig går sönder. Det är väl faran med forum där folk som haft en väldigt otur delar med sig av sin erfarenhet som sen plötsligt blir ett modellspecifikt fel.

    Beslutångest har jag nog bara innan köp, sen brukar jag vara nöjd
    Kan vara svårt att besluta sig om man skall byta eller inte. Tänkte byta Transalpen mot en nyare,
    Men inbytespriset verkar inte stå i nivå med hur många mil den gått. Min hoj har gått ca 3000 mil och är en 98:a, dvs är nätt och jämt inkörd. Den har ju ca 10000 mil kvar utan några större problem.
    Med stigande ålder på ägaren och minskande plånbok, så struntar jag nog i att byta ändå, tror jag.

Liknande ämnen

  1. Hjälp mig med min beslutsångest!
    Av Caarl i forum Touring
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-12-17, 16:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •