Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Intruder 90tal

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    89
    Har du kört en hoj med vettig väghållning så tror jag du tröttnar rätt snart på en customhoj.
    Körställningen på en custom är i mitt tycke inte optimal.
    Prova lite andra hojar förutsättningslöst.

  2. #12
    ?
    Varför då Röjkvist !
    Trivs kanon på mina customhojar .
    Choppern det bästa o skönaste jag kört
    Offroaden det absolut roligaste

  3. #13
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Beroende på customhoj så är det ju ingen större skillnad i sittställning tycker jag. Man har fötterna lite längre fram, det är allt. Fast om man vill stå och köra kan det ju blir lite svårt kanske.

    /Freddo

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    89
    Jag vidhåller att en GSX600F har bättre väghållning och är lättare att köra än en customhoj.
    Har kört en Intruder 1400 och vill man ha en brottningsmatch i varje kurva så ok för det

  5. #15
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Jo så är det ju, men en glidare glider man ju med. Man behöver ingen överdriven väghållning och inte behöver man brottas heller då.

    Kör man glidare och tror att man ska kunna hänga på race-hojar och sportbilar så är man ju lite fel ute.

    /Freddo

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Röjkvist Visa inlägg
    Har du kört en hoj med vettig väghållning så tror jag du tröttnar rätt snart på en customhoj.
    Körställningen på en custom är i mitt tycke inte optimal.
    Prova lite andra hojar förutsättningslöst.
    Ja, jag har faktiskt tänkt på det jag med, faktum är att det jag söker primärt är en hygglig hoj som gärna går att utrusta med sidoväskor (Utan att det ser ut som hej kom o hjälp mig), med en lugnare, jämnare gång än den jag har och som framför allt passar sig bättre ett skjutsa en yngre passagerare på korta turer.

    Jag har precis fått en dotter nr.2 och äldsta dottern har nyligen fått upp intresse för att åka med lite och är närmast lyrisk över detta, hon är dock bara 5 år så några långturer är inte aktuella, men jag anser inte att gsxen jag har inte är... optimal för ändamålet

    Anledningen att Custom kom på tanken alls är ju just snygga läderväskor, något lägre sitthöjd och att många av dessa är utrustade med sissybar eller iallafall besitter möjligheten att utrustas med en sådan, detta så det blir bekvämare att åka med för knodden
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  7. #17
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    hoj hoj. jag har haft Intruder 1400, samt kört en polares 800. bägge går ju fint.
    huruvida det "räcker" med en 800 är ju väldigt personligt, beroende på körstil. Polaren vill ju gärna byta upp sig men säger ändå att hans lilla räcker. men han kör sällan med skjuts på heller.
    MEN Intruder är lite speciell att hantera, så du måste definitivt sätta dig och köra, helst bägge modellerna.
    Jag har provkört en med original styre och tyckte inte det var någon rolig upplevelse alls.... glömde Intruder i ett antal år efter det pga usel styrning och väghållning. Den är något bättre med rakt styre. Men de har ju karaktär, och en fin motor som alltid fått topp betyg vad gäller driftsäkerhet och styrka.

    sä här såg min Intruder VS1400 ut då:

    [IMG][/IMG]


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Tjusig maskin, bverkar dock luta mera åt en Vulcan 1500 av nyare modell och en något utökad budget
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

Liknande ämnen

  1. färg intruder
    Av glidaren i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-01-24, 19:35
  2. intruder 1400
    Av Benny intruder i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-04-08, 17:52
  3. Vad för typ är Intruder-ägaren?
    Av christian12345 i forum Custom
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 00:15
  4. Intruder 800
    Av bigstock i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 12:34
  5. Intruder
    Av Pinhead i forum Custom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-04-10, 15:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •