Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Intruder 90tal

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544

    Intruder 90tal

    Halloj!

    Har kört plastraket nu sedan jag fick kortet i somras men det blir tydligare och tydligare för mig att hornen börjar växa sig allt för stora och hastigheterna tenderar att vara svåra att ehrrm.. hålla nere..

    Jag har därför funderat på billigare alternativa hojar att testa runt på tills jag hittat min grej ordentligt, och tankarna far till just Intrudern, har alltid gillat den men är lite nyfiken på om det är någon här som har råd och tips vad gäller inköpet av en 90 talare av ovan nämnd modell..

    Anledningen att det förmodligen landar på en 90talare är för att jag räknar med att kunna spendera ungerfär 20.000:- på en hoj i vinter och priserna är lovande om man granskar blocket redan idag.

    Är 800cc en liten o klen maskin eller fullt tillräcklig ? Borde jag satsa på över 1000cc ?

    Hört så mycket så vore kul att få lite åsikter och tankar även härifrån

    Tackar på förhand!
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  2. #2
    Titta få denna. http://www.blocket.se/uppsala/Transa....htm?ca=21&w=3
    Den passar bättre att köra med på vintern än en custom.
    Jan-Olov

  3. #3
    Ankan1
    Gäst
    Allt över 1000cc ger en smärtfri körning.

  4. #4
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jag har meckat en hel del med Intrudern, trevlig maskin. Tycker du borde titta på dom på 1400cc, 800cc är alldeles för litet- anpassad för damer

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Anledningen att det förmodligen landar på en 90talare är för att jag räknar med att kunna spendera ungerfär 20.000:- på en hoj i vinter och priserna är lovande om man granskar blocket redan idag.

    Är 800cc en liten o klen maskin eller fullt tillräcklig ? Borde jag satsa på över 1000cc ?
    800 räcker till för allt faktiskt och med 20.000 i näven kan du få en hoj i nyskick i den storleken. Sen är det ju vad du ska ha hojen till. Tantwobbler ska vara stor och glittra som solen, för det tycker dom om. Ska du vara nöjd själv han den lika gärna vara mattbeige för man ser den ändå inte medan man kör och kör gör man ju.

    Rätt tänkt annars. inte för stort, inte för dyrt. Du kommer nog ändå att göra några "misstag" så det blir lite repor och sånt - det hör liksom till och då behöver man inte gråta så länge för värdeminskningen.
    Ove

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Titta få denna. http://www.blocket.se/uppsala/Transa....htm?ca=21&w=3
    Den passar bättre att köra med på vintern än en custom.
    Hehe, vinterhoj är ett helt annat projekt som kommer bli verklighet under nästa sommar så det är jag inte orolig för, tanken här va något att glida med på sommarn, och som även äldsta dottern skulle kunna åka med på lite korta turer till stranden o liknande
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    800 räcker till för allt faktiskt och med 20.000 i näven kan du få en hoj i nyskick i den storleken. Sen är det ju vad du ska ha hojen till. Tantwobbler ska vara stor och glittra som solen, för det tycker dom om. Ska du vara nöjd själv han den lika gärna vara mattbeige för man ser den ändå inte medan man kör och kör gör man ju.

    Rätt tänkt annars. inte för stort, inte för dyrt. Du kommer nog ändå att göra några "misstag" så det blir lite repor och sånt - det hör liksom till och då behöver man inte gråta så länge för värdeminskningen.
    Ja alltså, känner ju flera som kör t.ex marauder.. är det stor skillnad på motorn i maraudern och intrudern ?

    Sen om jag nu skulle köpa en sån häringa maskin och bestämt trivas med den så kommer den ju garanterat att hamna under vinkelslip och svetts nästa vinter och bli nå mysigt bobberåk

    Sist men inte minst, jag gör aaaaaldrig några misstag xD
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Kan ju tillägga att jag är 1,80 lång 115kg tung och smidig som ett kassaskåp )
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  9. #9
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Jag har en 800M (39kW), inte 90-tal förvisso men jag tycker den är rätt okej. Det är klart att en större lär vara piggare men var inte poängen lite att det skulle inbjuda till att glida runt? Jag är en rätt stadig bit jag med och vi åker två på den utan större problem.

    Det som kan vara är att man måste tänka en växel lägre när man är två på den, typ i korsningar och så. Annars pinnar den på bra. Vi kör iofs sällan fortare än 90-100 eftersom den inte har någon ruta och det blir lätt obekvämt i högre farter.

    Är man själv så kör man ju ifrån det mesta vid rödljusen om man vill, är det kurvigt kör man inte från nånting i stora drag förutom traktorer och cyklar

    Eventuella bra att veta saker om 90-talare får nån annan komma med.

    /Freddo

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Vulcan 1500 kanske, verkar ligga rätt lågt i pris och de har en modell som ser äkligt mycket ut som en indian "dräggel"
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

Liknande ämnen

  1. färg intruder
    Av glidaren i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-01-24, 19:35
  2. intruder 1400
    Av Benny intruder i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-04-08, 17:52
  3. Vad för typ är Intruder-ägaren?
    Av christian12345 i forum Custom
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 00:15
  4. Intruder 800
    Av bigstock i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 12:34
  5. Intruder
    Av Pinhead i forum Custom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-04-10, 15:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •