Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Frusen

  1. #21
    Åker man till Milano och Rom om dryga månaden så finns det väl inte en endaste scooter som inte har det där skyddet, åtminstone i morgontrafiken.
    För övrigt så hade väl Honda dom där påsarna som tillbehör för ett par år sedan. Har inte kollat om dom finns där ännu.

  2. #22
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Gillar att kunna åka hoj till jobbet, men nu är nog den tiden förbi för i år. Nog för att jag har handtagsvärme på hojen, så har jag för dåliga handskar för årstiden ändå. Blir varmt i handflatan men fartvinden kyler ned utsidan för mycket. Smärtgränsen gick redan vid +6 grader när jag låg och marschade i 120 i ca 45 min. Gick knappt att räta ut fingrarna därefter, och att kunna bromsa är ju bra har jag hört...

    Jag får allt vänta till nästa säsong, bränna lite pengar på mc-mässan i januari om dem har bra priser för att kitta på med prylar. Nu är pengarna slut för denna säsong; ny hoj, personlig skyddsutrustning, mc-kort, CTEK-laddare och depåstöd, sadelväska etc... Ojoj...

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up

    På tråden "Värstingmotorcykel Boss Hoss" dök det upp en Yuotubesnutt med en mc med stjärnmotor. Den verkar kunna ge helkroppsvärme kalla dagar utan konstiga elprylar och en massa kläder.
    Ove

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av ThompaB Visa inlägg
    Gillar att kunna åka hoj till jobbet, men nu är nog den tiden förbi för i år. Nog för att jag har handtagsvärme på hojen, så har jag för dåliga handskar för årstiden ändå. Blir varmt i handflatan men fartvinden kyler ned utsidan för mycket. Smärtgränsen gick redan vid +6 grader när jag låg och marschade i 120 i ca 45 min. Gick knappt att räta ut fingrarna därefter, och att kunna bromsa är ju bra har jag hört...

    Jag får allt vänta till nästa säsong, bränna lite pengar på mc-mässan i januari om dem har bra priser för att kitta på med prylar. Nu är pengarna slut för denna säsong; ny hoj, personlig skyddsutrustning, mc-kort, CTEK-laddare och depåstöd, sadelväska etc... Ojoj...
    Skaffa ett par styrmuffar, så kan du köra i sommarhandskar i flera minusgrader.
    Om man har sk.musöron som skydd för handtagen, så kan muffarna behöva modifieras lite.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •