Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Frusen

  1. #11
    Medlem Silverados avatar
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Snack skit! Jag bor i Tumba och det ligger i alla fall i Stockholms län.

    När jag klev ut genom dörren så stod det +2 på termometern
    Känn lugnet Kekke. Det var en tempereaturreferens till mina handskar. Dessutom är det ofta ett par grader varmare i stan så här års, enligt mina högst ovetenskapliga observationer.

    Men för att svara på Mymlans fråga om prisvärda handskar så rekommenderar jag fortfarande de jag själv kör med och länkade till. Detta gäller i kombination med värmehandtag och barkbusters. Stundtals blir det till och med lite för varmt. Ju mer jag tänker på det desto mer vill jag rekommendera värmehandtag och någon form av vindskydd för händerna.

  2. #12
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Ska man använda muffar så är det ett absolut MÅSTE Med handtagsskydd annars är det till att be om problem med reglagen!
    Never ever look back you're not going in that direction!

  3. #13
    Så länge det är på plussidan så tycker jag att det räcker gott på kortare turer med bara värmehandtag. Bör vara då med upp till 20 watts effekt samt lite tjockare handskar(om man inte vill använda styrmuffar)

    Vid minusgrader:
    Själv försöker jag undvika el så långt det går och istället skydda känsliga ställen från vind, dvs fötter, händer samt hals. Använder själv skoterskor, styrmuffar samt en läderbit från hjälmen ner över halsen.
    el som jag använder är då bara värmehandtag i sor, värmehandtag, elvisir samt 1 st värmehandtag inne i hjälmen(under visiret).......och då använder jag hojen även när det är under minus 30 grader.

    Styrmuffar finns av alla dess sorter. En del funkar inte alls på en hoj, medan en del funkar alldeles utmärkt. Vet inte hur Biltemas ser ut idag, men jag använder en liknande modell som dom hade förr i allafall. Jag har inga problem med reglagen och då kör jag ändå ganska aktivt(just nu CBR600) Saknar alltså sk barkbusters. det man bör tänka på år att, utan barkbusters så trycker vinden lite på handbromsen. dom flesta hojarnas bromsljus tänds direkt man bara duttar på den. Enklast är att bara koppla ur den. Man använder ändå aldrig enbart handromsen på vintern

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    el som jag använder är då bara värmehandtag i sor, värmehandtag, elvisir samt 1 st värmehandtag inne i hjälmen(under visiret).......och då använder jag hojen även när det är under minus 30 grader.
    Värmehandtag i hjälmen? Antar att du menar folietypen? Hur har du löst det?

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Månne Visa inlägg
    Ska man använda muffar så är det ett absolut MÅSTE Med handtagsskydd annars är det till att be om problem med reglagen!
    Skall göra om muffarna från BT lite grann eftersom jag har KTMs musöron monterade på alubågar , vilka tar plats. Meddelar sedan om jag lyckades.

  6. #16
    Medlem LinusEs avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne / Harlösa
    Inlägg
    185
    Köpte biltemas muffar idag o provkört en runda på 14 mil...
    Helt jävla fucking underbara ! Kan man bara komma över trösklen o vara gubbe/tönt/nörd så är dom värda varända krona. Körde med handtagsvärmare förra hösten men släng dig i vägen. Muffar ÄGER !!!


    Edit:
    Kan tillägasa tt jag kör utan skydd o inga problem ännu med reglage eller tänt bromsljus.
    Så kort o gott testa vad som passar dig. Ta råd med en nypa salt o testa vad du gillar
    Vissa gillar stora vantar o el vissa inte
    Senast redigerat av LinusE den 2013-09-28 klockan 00:54.
    Linus E
    -------------------
    Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
    mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
    www.facebook.com/AdventureLinus

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av NeXTer Visa inlägg
    Värmehandtag i hjälmen? Antar att du menar folietypen? Hur har du löst det?
    Mer avancerat än så här var det inte:

  8. #18
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av LinusE Visa inlägg
    Köpte biltemas muffar idag o provkört en runda på 14 mil... ......Kan man bara komma över trösklen o vara gubbe/tönt/nörd så är dom värda varända krona.....
    När vi nu talar om kyla. Jag vet att Mymlan skrev om handskar, så detta är lite OT. Men bara lite. Kylan är inte bara besvärlig på händerna. Min pendlarscooter har en sådan här "ful grej" http://www.tucanourbano.com/Catalogo...le%2Ftermoscud vintertid.
    R-1_h.jpg
    Min 15-årige son säger att den är jääättemesig. Jag svarar honom att den är jäättevarm. Särskilt när den go'a varmluften från kylsystemet sveper under täcket längs mina ben innan den drar vidare ut i vinterkylan.

    Produkten finns även för vanliga hojar också http://www.tucanourbano.com/Catalogo...opole%2Fgaucho
    R117-R118-R119-R120-1_h.jpg
    Den versionen har jag däremot inte testat.

    Kanske inte så vackert. Men varmt under den kalla säsongen. Jag var i Rom i februari häromåret och dessa "hästtäcken" är jättevanliga vintertid där. En storsäljare. Jag såg några andra varianter/produkter/varumärken men spontant verkade Tucano Urbano ha säkert 75 % av marknaden. Åtminstone bland scootrarna i Rom. (charlyno kan kanske bekräfta hur italienarna gör/kör på vintern. Fast han är ju från Sicilien - där är väl knappt någon vinter alls..? Eller hur?)

    Hade lite svårt att hitta en svensk återförsäljare. Det skall finnas en importör i Sthlm, tror jag. Men utländska webbshoppar har produkterna. Min köpte jag från någon shop i Nederländerna vill jag minnas.
    Senast redigerat av TMax500 den 2013-09-28 klockan 09:17.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    När vi nu talar om kyla. Jag vet att Mymlan skrev om handskar, så detta är lite OT. Men bara lite. Kylan är inte bara besvärlig på händerna. Min pendlarscooter har en sådan här "ful grej" http://www.tucanourbano.com/Catalogo...le%2Ftermoscud vintertid.
    R-1_h.jpg
    Min 15-årige son säger att den är jääättemesig. Jag svarar honom att den är jäättevarm. Särskilt när den go'a varmluften från kylsystemet sveper under täcket längs mina ben innan den drar vidare ut i vinterkylan.

    Produkten finns även för vanliga hojar också http://www.tucanourbano.com/Catalogo...opole%2Fgaucho
    R117-R118-R119-R120-1_h.jpg
    Den versionen har jag däremot inte testat.

    Kanske inte så vackert. Men varmt under den kalla säsongen. Jag var i Rom i februari häromåret och dessa "hästtäcken" är jättevanliga vintertid där. En storsäljare. Jag såg några andra varianter/produkter/varumärken men spontant verkade Tucano Urbano ha säkert 75 % av marknaden. Åtminstone bland scootrarna i Rom. (charlyno kan kanske bekräfta hur italienarna gör/kör på vintern. Fast han är ju från Sicilien - där är väl knappt någon vinter alls..? Eller hur?)

    Hade lite svårt att hitta en svensk återförsäljare. Det skall finnas en importör i Sthlm, tror jag. Men utländska webbshoppar har produkterna. Min köpte jag från någon shop i Nederländerna vill jag minnas.
    hmmmm. HÄR HAR JAG GÅTT OCH FUNDERAT PÅ ETT LIKNANDE "HÄSTTÄCKE", SÅ FINNS DET REDAN.
    måste ju vara toppen om det klarar att hålla fötterna lite varma.
    något för

  10. #20
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    När vi nu talar om kyla. Jag vet att Mymlan skrev om handskar, så detta är lite OT. Men bara lite. Kylan är inte bara besvärlig på händerna. Min pendlarscooter har en sådan här "ful grej" http://www.tucanourbano.com/Catalogo...le%2Ftermoscud vintertid.
    R-1_h.jpg
    Min 15-årige son säger att den är jääättemesig. Jag svarar honom att den är jäättevarm. Särskilt när den go'a varmluften från kylsystemet sveper under täcket längs mina ben innan den drar vidare ut i vinterkylan.

    Produkten finns även för vanliga hojar också http://www.tucanourbano.com/Catalogo...opole%2Fgaucho
    R117-R118-R119-R120-1_h.jpg
    Den versionen har jag däremot inte testat.

    Kanske inte så vackert. Men varmt under den kalla säsongen. Jag var i Rom i februari häromåret och dessa "hästtäcken" är jättevanliga vintertid där. En storsäljare. Jag såg några andra varianter/produkter/varumärken men spontant verkade Tucano Urbano ha säkert 75 % av marknaden. Åtminstone bland scootrarna i Rom. (charlyno kan kanske bekräfta hur italienarna gör/kör på vintern. Fast han är ju från Sicilien - där är väl knappt någon vinter alls..? Eller hur?)

    Hade lite svårt att hitta en svensk återförsäljare. Det skall finnas en importör i Sthlm, tror jag. Men utländska webbshoppar har produkterna. Min köpte jag från någon shop i Nederländerna vill jag minnas.
    Jag var i Milano och runt Comosjön för ett par veckor sen. Där åkte var och varannan scooter runt med såna skydd!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •