Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 45

Ämne: mjuka väskor

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    mjuka väskor

    Hej,

    Jag har sidohållare för mjuka väskor på min cykel. Jag har biltemas mjuka packväskor. Jag fick inte till ngn stabil konstruktion när jag skulle åka iväg till Tyskland i våras och därför valde jag att bara ta med en packväska och ha den på passagerarplatsen.

    Ngn som har tips på hur jag kan få till en stabil och trygg konstruktion? Vill ju inte att packväskan ramlar av och hamnar i bakhjulet så att säga.

    Mvh

    Hondamannen
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Medlem LinusEs avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne / Harlösa
    Inlägg
    185
    köpa bättre mjuka väskor ?
    Linus E
    -------------------
    Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
    mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
    www.facebook.com/AdventureLinus

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Tror ni att det är möjligt att tillverkar aluminiumväskor till den hållare? Vad skulle det kunna kosta i arbete och material?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Till hållaren är ju svårt att säga mot en bild, hänger ju helt på hur infästningarna ser ut och hur stadigt det är.

    Självklart är det möjligt, gör du det själv behöver det inte bli dyrt alls och det går sannolikt att få tag på prisvärd aluminiumplåt typ "durk".


    Går det inte att ordna någon hygglig förankring i biltemas väskor mot hållarna bara annars då ?
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  5. #5
    Hondamannen
    Gäst
    Det är mkt möjligt. Jag har själv tänkt på detta och har tre öglor man skulle kunna fästa tre läderremmar och fästa den ihop med hållaren.

    Vad tror du att aluminiumet skulle kunna kosta om man skulle vilja tillverka två väskor?

  6. #6
    Varför inte köpa ett komplett väskkit istället?

  7. #7
    Hondamannen
    Gäst
    Menar du ett komplett hårda väskor? Det billigaste tror jag ligger trunt 5 laxar och snål som man är vill man alltid hitta det billigaste alternativet. Tar jag mjuka packväskor eller customväskor och gör eller hittar väskor som har öglor kan man dra ngn läderrem runt och fästa väskan till hållaren. Då jag kommer nog undan billigt.

    För övrigt VS, har du varit i Italien, mer specifikt södra Italien?

  8. #8
    Jo, jag menade komplett kit. Nja, för 5 tusen får man nog inte ens två väskor, åtminstone av kvalite
    Låta tillverka ett par aluväskor lär ju kosta....


    Nej, jag har inte varit i södra Italien. Har man principen att alltid köra med fulla skydd så blir det äckligt varmt där nere Sydligaste är väl att jag följt Adriatiska havet ungefär i höjd med Rom.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Det är mkt möjligt. Jag har själv tänkt på detta och har tre öglor man skulle kunna fästa tre läderremmar och fästa den ihop med hållaren.

    Vad tror du att aluminiumet skulle kunna kosta om man skulle vilja tillverka två väskor?
    Vanlig enkel plåt typ :http://www.slojd-detaljer.se/kategor...umplat-pid2723

    Med detta kommer du nog undan med 2 - 300:- i kostnadsspalten plåt. (Kan bli något dyrare då jag personligen skulle gå på¨något tjockare)

    Popnita ihop grejerna är nog ingen dum idé och få till en trevlig kittning i fogarna.
    Lås går säkert att få tag på biltema typ: http://biltema.se/sv/Bat/Monteringsd...med-las-25321/

    Sen är det bara att måtta o få till snygga bockningar så det blir bra.
    Sen kan man ju skruva(bulta) i öglor för infästning i "hållaren du har idag", alternativt sätta några hakar på lådorna och någon vridbar då också för att låsa fast.. så blir det en hemmagjord snabbkoppling xD...

    Så ruskigt svårt att förklara i ord, men jag skulle kunna skissa ihop nått åt dig kanske
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  10. #10
    Hondamannen
    Gäst
    Jodå man får två väskor med hållare men precis som du säger så kanske det inte är bästa kvalite. Jag har dock köpt billiga grejor och det har bra och bättre än orginal väskor.

    Jo jag håller med dig, det blir äckligt varmt när man full dress på sig och det är varmt klimat.

Liknande ämnen

  1. Triumph sprint väskor
    Av Heavy75 i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-09-28, 09:20
  2. Topbox/sido väskor
    Av Thunderbird i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-06-10, 20:56
  3. Väskor
    Av engström67 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-01-25, 02:20
  4. Lacka Givi väskor
    Av Cy2 i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-01-16, 18:36
  5. Mjuka packväskor?
    Av Mc-smurfan i forum Touring
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-10-03, 16:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •