Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 46

Ämne: Saknad hoj.

  1. #1

    Saknad hoj.

    Har med sorg och begynnande saknad precis sett min kära FJR åka iväg med sin nya ägare. Nu blir det ett desperat letande efter nästa drömhoj vilket det finns fullt av på blocket.
    Den här tiden brukar det ju vara svårt att sälja en mc men det räcker ju faktiskt med att en person vill köpa den. Synd bara att man ska behöva dras med alla puckon som tror att man befinner sig i en privat Greklandskris och försöker med skambud eller att få byta hojen mot en skördetröska från 43 eller något annat meningslöst.
    Det värsta exemplaret på pucko i den här affären är nog han från Lund som på ett drygt sätt först ville pruta ner priset till hälften och sen krävde att jag skulle köra ner hojen till Lund åt honom. Honom bad jag faktiskt ordagrant stoppa tummarna i röven och kräla på armbågarna över Öresund

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Vad ska du köra med nu? Hittat något roligt du funderar på att köpa? Själv fick jag en tokig fråga en gång, det stod i annonsen var däcken och fälgarna jag hade till salu fanns men frågan löd ändå ”Var i Sverige finns de?”...

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Vad ska du köra med nu? Hittat något roligt du funderar på att köpa? Själv fick jag en tokig fråga en gång, det stod i annonsen var däcken och fälgarna jag hade till salu fanns men frågan löd ändå ”Var i Sverige finns de?”...
    Letar efter en Yamaha 1900 Stratoliner eller en Kawa vn1700 classic touring. Antingen är det gubben i mig som vaknat eller så vill jag bara prova på att äga och köra custom.

    Mycket konstigt får man höra då man lägger ut en annons på blocket. Men jag har märkt en skillnad beroende på vilken del av landet dom som ringer kommer ifrån. En norrlänning frågar ungefär,"är mc:n/bilen/båten kvar och är du beredd att gå ner lite" sen säger han "för dyrt, tack och hej" eller "jag tar den". En sörlänning brukar väldigt ofta påbörja projekt övertalning vilket gör att en norrländsk säljare blir väldigt less och ber han flyga och fara.

  4. #4
    Ankan1
    Gäst
    En FJR1300 mot en custom.Rullatorn och permobilen närmar sig snabbt ...

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    En FJR1300 mot en custom.Rullatorn och permobilen närmar sig snabbt ...
    Kanske inte utan verklighetsanknytning att glidarhojarna kallas för rullatorhojar
    Vad skall man då benämna deras förare???

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    En FJR1300 mot en custom.Rullatorn och permobilen närmar sig snabbt ...
    Jepp, men det är lika bra att inse sanningen.

  7. #7
    Hondamannen
    Gäst
    Jag förstår inte vad folk har emot glidare...Är de mindre värda som motorcyklar bara för att de ser ut på ett visst sätt?

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Hehe, den är väl förknippad med gubbsjuka och 30 - 40 - 50 - 60 - 70(?) årskriser

    Personligen så älskar jag dom, ville inget hellre än att köpa en lagom till kortet, men blev övertalad av en kollega att gsx´en just för att den skulle vara lättare att manövrera på lågfarten..
    Om det stämmer eller inte låter jag vara osagt

    Nu rör det sig mer om bekvämlighet, får nästan panik av att prova morsans mans marauder, vill bara krypa fram o knipa om tanken hela tiden hehehe
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag förstår inte vad folk har emot glidare...Är de mindre värda som motorcyklar bara för att de ser ut på ett visst sätt?
    Tror inte att folk egentligen har något emot glidare så länge det inte är en medelålders man som kör den. Tyvärr så lever vi i ett land uppbyggd på åldersfixering där man anser att så fort en man passerar 40 ska han sitta hemma i gungstolen och bjuda barnbarnen på kola.

    Men visst många medelåldes män köper en glidare. Min teori om anledningen är att dessa män varit intresserade av mc hela sitt liv men karriär, familj, villa och ungarnas fritidsintressen har fått gå före deras eget intresse. Sen en dag är ungarna utflugna, karriären har fullbordats och det finns både tid och pengar att odla sitt intresse. Dom behöver heller inte bevisa sin manlighet genom en testosteronstinn sporthoj och är lite för bekväma för de där äventyrsresorna runt jordklotet. Vad passar då bättre än en mc som ser ut som en mc och låter som en mc och helt enkelt är sinnebilden av en riktig mc. Därför blir det en glidare och gärna då motorcyklarnas motorcykel, en HD.

    Dom vet dessutom om att folk skrattar åt dom men bjuder gärna på detta då dom redan, till skillnad mot 23 åringen, har bevisat sin manlighet och reproducerat sina gener till kommande generationer samt uträttat saker som 23 åringen fortfarande har kvar att uträtta.


  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Skrattar folk åt förare på custom hojar ?

    Om så är fallet är det ju helt galet hehe
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

Liknande ämnen

  1. Med lite vånda o saknad,,
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 16:22
  2. saknad.
    Av Jan-Olov i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 16:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •