Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: 03:00 och klarvaken

  1. #21
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    i mitt fall så är jag inte stressad.Psykisk stress är ju farligt men skulle jag stressa så skulle det vara fysisk stress då men vad gör det.4-5 timmar per natt räcker tydligen för migMår ju prima och skulle inte vilja käka piller för att sova.Äter ju aldrig annan medicin och har aldrig gjort.Men nån fylla i bland så sover man ju som en stock

  2. #22
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Koskenkorva=sömnmedecin

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Mymlan Visa inlägg
    Koskenkorva=sömnmedecin
    Har provat och det funkar.
    Annars så brukar jag försöka att tänka att jag kör en väg som jag tidigare kört. Är den lång så brukar jag somna.
    Annars så kan det vara kul att försöka lösa ett problem, exvis att bygga in två motorer i en hoj eller ett byggproblem. Varning för att börja tänka på ekonomin. Sov gott
    Ett sätt jag lärde mig då jag tränade judo, var att koncentrera blicken på en punkt och att inte tänka på något annat. Höll man koncentrationen uppe så slappnade man av och kunde somna.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag brukar ha rätt långa vakenperioder på nätterna. Förr blev jag irriterad men numera konstaterar jag bara att jag är vaken. Eftersom jag gärna lyssnar på musik så blir det "Nocturno" på 2;an. Provat med 4;ans "Vaken" men jag blir bara trött av 2 programledares barnsliga pladder och den trista massproducerade musik som dom bjuder på.

    Jag saknar ett 3;e musikprogram med evergreens, jazz alla kategorier, dragspel a´la Jularbo, folkmusik, allt i en salig blandning. Dom som finns nu är lite för smala..
    Ove

  5. #25
    Mitt knep är att aldrig titta på klockan. Ser jag att klockan är 03 och jag ska upp 06 så blir det ett stressmoment. Sen är jag van med lite sömns nuförtiden så jag stressar inte upp mig utan vet att jag ändå funkar dagen efter. Att bara ligga i ett mörkt tyst rum är ju vila det också. Bästa sömnmedlet var nog att bli pappa, nu sover jag när jag får chansen

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Mitt knep är att aldrig titta på klockan. Ser jag att klockan är 03 och jag ska upp 06 så blir det ett stressmoment. Sen är jag van med lite sömns nuförtiden så jag stressar inte upp mig utan vet att jag ändå funkar dagen efter. Att bara ligga i ett mörkt tyst rum är ju vila det också. Bästa sömnmedlet var nog att bli pappa, nu sover jag när jag får chansen
    Lyckost!! Men den som är för gammal för att bli pappa då???

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Lyckost!! Men den som är för gammal för att bli pappa då???
    Man blir aldrig för gammal. Jag var 45.

  8. #28
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    ...skulle inte vilja käka piller för att sova.
    Var glad för det, en del människor sover som en stock genom hela livet, andra får sämre och sämre sömn och sover bara mindre och mindre ju äldre de blir.

    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Mitt knep är att aldrig titta på klockan.
    Precis, så är det. Tittar man på klockan och konstaterar att man får si och så många/lite timmars sömn om man somnar NU på en gång så blir man stressad och somnar inte alls. Jag har vänt på min klocka, jag ser inte vad tiden är om jag varit på toa och lägger mig igen.

  9. #29
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Bästa sömnmedlet var nog att bli pappa, nu sover jag när jag får chansen
    Ja, det kräver uppgiften. I mitt fall så har jag bara en 13 åring kvar hemma, och den killen kan inte hjälpa mig..Han sover mer än han är vaken

  10. #30
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Ja, det kräver uppgiften. I mitt fall så har jag bara en 13 åring kvar hemma, och den killen kan inte hjälpa mig..Han sover mer än han är vaken
    Ha ha ha, det är den åldern. Har själv en 14-årig dotter och där är det mer sömn än vakenhet nu för tiden. De behöver det bara, det svänger snart till det bättre.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •