Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Live från Uppsala SMC 50 år

  1. #1
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218

    Live från Uppsala SMC 50 år

    Kortegen precis passerat utanför vårt hotell Uppsala där vi inmundigat ett stycke frukost med diverse morgontidningar.Beige eller inte men inte så tokigt att sitta på första parkett.

    Blev en grustur igår på 13 mil ( fredagen den 13 rätt spännande i alla fall för mig som kört endast några mil på grus hit o dit i sommar.
    Blev ganska tufft för mig emellan åt, jädrar vad det sög must ur en vid vissa partier där gruset övergick till ja tjocka lager av makadam/singel stora som f_n i alla fall! Ni kan ju bara gissa hur min Versys for över det som besatt av djävulen och jag själv fylld av ren skräck haha. Men jag fixade det. Körde mest på 2:an och 3:an och använde mig av motorbromsning men till slut så kändes det naturligt att använda handbromsen bara jag var mjuk på handen. Skulle vara riktigt kul att testa med en lite mer offroad anpassad cykel.Vill dock skicka ett stort tack till SMC instruktörerna Eva och Klas som med stort tålamod och diskret sätt väntade in mig emellan åt.
    Så det här lär nog inte bli sista gången.Men gå på kurs nja jag vet inte riktigt, det här med grupp är inte riktigt min melodi, men några stycken ja.

  2. #2
    Jåke
    Gäst

    Sv: Live från Uppsala SMC 50 år

    En kurs är ju inte samma sak som en gruppkörning, går öht inte till på samma sätt så jag förstår inte riktigt din sista mening. Däremot var det kul att du gillade dagen, jag är faktiskt lite besviken att jag inte kunde vara med på nåt själv. Grus i eget tempo är kul!

    Skickat från min LT25i med Tapatalk 4

  3. #3
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218

    Sv: Live från Uppsala SMC 50 år

    Ja jag var nog lite otydlig där helt rätt. Är lite ambivalent det här med att köra i grupp oavsett om det är en körning/kurs och det beror en del på att jag är nybörjare.

    Den här lilla eldrivna trialhojen fick SMC i gåva från Svemo söt va?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #4
    Jåke
    Gäst

    Sv: Live från Uppsala SMC 50 år

    Nej, har själv rätt svårt för just gruppkörning trots att jag knappast kommer undan som nybörjare längre... Såg den lilla hojen, och Svemo's tal i samband var ju ganska finurligt också.

    Skickat från min LT25i med Tapatalk 4

  5. #5
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Aha du var där.. synd att du inte hade möjlighet att hänga på grusturen då.Ingemar som SMC körledaren för turen heter hade tagit ut en väldigt fin och varierande tur.

    Ja, tyckte också att Svemos tal var "snyggt" alltid roligt att lyssna på någon som skickligt fångar publikens intresse på ett par sekunder.Skotten var också bra det är något visst med torr humor allt..

Liknande ämnen

  1. MC-banan Uppsala
    Av fishbone i forum MC-kort
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2014-05-23, 22:46
  2. MC-LIVE 2010
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 22:24
  3. Vinn biljetter till MC live 2010!
    Av pewa i forum Tävlingar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 21:35
  4. Live from Texas.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 10:40
  5. Uppsala.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 22:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •