Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 61

Ämne: Hojenträff

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hmmmmmmmmm. De flesta hojåkare lever tydligen bara för att få köra två månader. Sedan är det för kallt eller något annat.
    Höstträffen i Värmland drabbas även den av dåligt intresse. Det var bättre för några år sedan.
    Jag körde till jobbet igår o det va fasen nollgradigt.. satte i fodret när jag kom fram... böjjar faktiskt bli kallt nu
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Jag körde till jobbet igår o det va fasen nollgradigt.. satte i fodret när jag kom fram... böjjar faktiskt bli kallt nu
    Själv pendlade jag till jobbet även på vintrarna. Vid -22 fick jag problem med frost inne på visiret. Skulle har varit bättre med sådan hjälm och glasögon som de som kör snöskoter har.
    men det är nog ett fåtal som kör på vintern.

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Ja det börjar bli immit o dant, men iomed att det inte är nå vidare vinterhoj jag har så är det niog dags att börja funder på vinteravställning.... Får bli nå gammel militärare med sidor till nästa år
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  4. #44
    Ankan1
    Gäst
    25 mil igår i ösregn och bara jeans på benen.Det var himla roligt.Lämnade en stor pöl av vatten efter mig inne på en bensinmack.Lär aldrig tröttna på denna mc körning.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-09-23 klockan 12:33.

  5. #45
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Hur kinkigt är det att köra när det börjar bli frost? Jag har ju precis tagit körkort och funderar hur försiktig man ska vara när jag kör till jobbet på morgonen...

    /Freddo

  6. #46

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Hur kinkigt är det att köra när det börjar bli frost? Jag har ju precis tagit körkort och funderar hur försiktig man ska vara när jag kör till jobbet på morgonen...

    /Freddo
    Som Gammal och van vid vinterföre så är det nog inget jag rekommenderar direkt första året.
    Vill inte såra din självkänsla utan det är främst bilförarna jag tänker på, dvs hur de kör. Ingen hänsyn!!!
    Det är ju inte vinterföre än, så se upp med den sk. svarta halkan som inte syns och även med löv på vägen. Dubba gärna med bildubb lite längre fram. Om du har mycken annan trafikvana, så är det ju ett plus.

  8. #48
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Hur kinkigt är det att köra när det börjar bli frost? Jag har ju precis tagit körkort och funderar hur försiktig man ska vara när jag kör till jobbet på morgonen.../Freddo
    Mycket kinkigt. Mycket försiktig skall man vara. Inte kul när 200-300 kg "sliter sig" från husse och börjar kana på underlaget. Kan göra riktigt ont.

  9. #49
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Varför ska man ut och köra hoj i trafiken när vägarna blir isiga finns ju bilar.Visst med ot dubb och nån enduro eller crosshoj är ju hur kul som helst i skogen,sjöisen för nöjes skull

  10. #50
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Mycket kinkigt. Mycket försiktig skall man vara. Inte kul när 200-300 kg "sliter sig" från husse och börjar kana på underlaget. Kan göra riktigt ont.
    Har ni redan frost där nere. Det är ju vi som ska ha det nu men det ligger stadigt på plus 10 även nattetid. Å jag som sålt hojen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •