Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 41

Ämne: Köpa mc-tillbehör/kläder över internet

  1. #11

    SV: köpa mc-tillbehör/kläder över internet

    Anders, hur är det med leveranstider och frakt när man handlar från USA?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: köpa mc-tillbehör/kläder över internet

    Bra sida Anders och tack för att du delade med dig av länken. Det brukar gå fort från USA enligt min erfarenhet.
    Men jag saknade en storlekstabell på sidan, hur vet jag vilken storlek jag ska ha? Jag hittade en jättetuff jacka där som jag kan tänka mig men den passar nog mer på en glidare. Kolla:



    Finns andra färger förstås:



  3. #13

    SV: köpa mc-tillbehör/kläder över internet

    Jag köpte en hjälm och visir från USA på Ebay. Har varit på jakt efer denna hjälm länge efter att ha provat den hos den lokala mc-handlaren. Hos honom kostar den 2900 kr och visiret 500, på Ebay fick jag hjälmen för 150 dollar + frakt och för visiret 33 dollar + frakt. Min bror bor och jobbar i Miami och jag ska åka över dit om några månader. Samtidigt hämtar jag mina grejjer vilket gör att jag inte behöver betala internationell frakt och att jag dessutom slipper riskerna med tullen.

    Ska ni köpa kläder från USA, var beredda på att ni kan åka på tullavgifter och det kan bli en dyr historia. Jag vet inte hur vanligt det är att man får betala men tullen gör stickprover på inkommande gods, jag känner folk som har fått betala en hel del vilket har gjort att de hade kommit mycket billigare undan genom att köpa sakerna här i Sverige.

  4. #14
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: köpa mc-tillbehör/kläder över internet

    Jo Storebror ska ju lägga näsan i blöt mellan varven förstås. Jackan ovan är på utförsäljning, $ 87 (ca 565 kr) plus frakt och tull etc så jag misstänker den landar på kanske runt tusenlappen vid dörren.

  5. #15

    SV: köpa mc-tillbehör/kläder över internet

    Frakttider är lite olika beroende på vilket företag man köper av.. MxSouth som jag länkade till är ca 1.5 vecka, jag beställde för 10minuter sedan och jag räknar med grejjorna nästa vecka..

    Sen finns det ett till företag, www.btosports.com men dom har enbart crosstillbehör om jag kommer ihåg rätt, men deras frakt är otroligt snabb, 2-3 dagar är inte så ovanligt.. Och då har du paketet vid dörren!

    Angående tullavgifter, även om man skulle "åka på" tullavgift så är det billigare än i Sverige, Den brukar ligga runt 10%, och sen bör man även räkna med 25% (moms).. Men dom flesta företag från Usa skriver ner totalkostnaden på fraktsedeln vilket gör att man får betala mindre moms än vad det är meningen..

    Fusk, japp... Men det är billigare så..=)

    // Anders
    www.AndersMx.se

  6. #16

    SV: köpa mc-tillbehör/kläder över internet

    Jag har beställt lite kläder från USA tidigare och det där med tullavgifter känns lite som ett lotteri. Tror vi beställde 4-5 gånger och "fastnade" i tullen 2 av dessa. Blev ändå billigare än i Sverige men man bör ha det i åtanke innan man shoppar loss fullständigt..

    Provar ni storlekar på butiker hemma innan ni beställer?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #17
    Jåke
    Gäst

    SV: köpa mc-tillbehör/kläder över internet

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Provar ni storlekar på butiker hemma innan ni beställer?
    Jag brukar göra det, om jag inte vet ändå. Exempelvis mitt senaste skinn köpte jag efter provning här hemma. Hade jag inte gjort det hade jag garanterat beställt fel storlek, vanskligt då att skicka tillbaka internetköp som dessutom var utgående modell på rea... :

  8. #18
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: köpa mc-tillbehör/kläder över internet

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Provar ni storlekar på butiker hemma innan ni beställer?
    en kompis till mig köpte ett skinnställ från en e-butik i sverige utan att prova. de hade en bra storleksguide och med lite tur så passade den perfekt. men handlar man i usa kan det bli jobbigt att byta

  9. #19
    LillArne
    Gäst

    SV: köpa mc-tillbehör/kläder över internet

    Nyöppnad butik ??? jag hittade denna sida på smc:s forum http://www.mcwildone.se/
    värt att kolla på ;D

  10. #20
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359

    SV: köpa mc-tillbehör/kläder över internet

    Jag rekomenderar
    http://www.ridersdiscount.com/

    Mkt att välja på o dom garanterar sina priser...frakt 250kr oavsett storlek på pktttet ;D

Liknande ämnen

  1. Köpa MC kläder online?
    Av Mojo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-05-20, 20:25
  2. Köpa Mc-Kläder Från Tyskland
    Av fremas i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 11:29
  3. Köpa mc kläder, Thailand?
    Av Jonas76 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-20, 18:01
  4. Internet
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 19:53
  5. Ironi på internet
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 00:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •