Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Kawasaki vn1700 classic tourer

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Shadowrider Visa inlägg
    Jag har själv en shadow 1100 american edition, å den har gått klockrent å felfritt hela sommaren. Och är dessutom stark som en oxe.
    Fastnade för utseendet på vn. Gammal klassisk stil precis som jag vill ha. Det står nu mellan Kawan och Yamahas stratoliner modell. Vill ha ruta och väskor då den främst är tänkt för lite längre svängar. Effekten är väl inte lika viktig bara vridet finns där. Lunkar ändå på i max 120 även med min FJR.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Shaun Visa inlägg
    Jag har haft olika custom hojar och har alltid kommit tillbaka till HD. Det finns en skillnad med att köra originalet. Visst är de dyrare men samtidigt så håller de sitt värde mycket bättre. Det blir ett noll spel till slut. Hoppas att du hitta den rätta för dig. Shaun
    HD är fina men innan det blir aktuellt med en sådan vill jag prova på Customsegmentet först. Hur är det förresten med vibrationer på HD? Har hört att dom vibrerar lite mer än andra custom.

  3. #13
    Hondamannen
    Gäst
    inte lite mer...utan mkt mer

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    inte lite mer...utan mkt mer
    Då lär det knappast bli en HD i alla fall. Provkörde Yamaha Midnight star stratoliner i helgen och den vibrerade också. Men inte så det blev störande på något sätt. Mer vibrationer än så vill jag dock inte ha.

  5. #15
    Hondamannen
    Gäst
    vilken körde du, 1300 eller 1900:an?

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    vilken körde du, 1300 eller 1900:an?
    1900...

  7. #17
    Hondamannen
    Gäst
    Den är betydligt bättre än 1300:an tycker jag men den hade en del vibrationer i hastigheter över 120 km/h men inget störande tyckte jag. Vad tyckte du? Den har dock gjort sig känd för att dra en del soppa.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Den är betydligt bättre än 1300:an tycker jag men den hade en del vibrationer i hastigheter över 120 km/h men inget störande tyckte jag. Vad tyckte du? Den har dock gjort sig känd för att dra en del soppa.
    Gillade den skarpt. Nu var den utrustad med diverse lull lull som kn filter, powercomander, och nya sadlar som säkert förhöjer köruplevelsen. Mycket lättkörd och bekväm.
    Trots att det är en omställning att hoppa från en FJR med annan körställning till custom så kändes det direkt som att customstuket är något för mig. Vibrationer fanns det men som sagt inget störande. Så Yamman är en klar kandidat för mig.

  9. #19
    Hondamannen
    Gäst
    Har du testat dragstar 1100 classic? Är en mer ekonomisk och lättmekad hoj men givetvis inte lika stark som 1900:an. Jag gillar yamahas glidarutbud.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Visst finns det vibrationer på en HD, men de försvinner när man köra. Sedan finns det olika sorters vibbar. HD är känd för mjukare vibbar. Kan finnas höga vibbar på andra typer av custom. Jobbigt om man köra längre sträckor.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-07-27, 16:08
  2. Svar: 48
    Senaste inlägg: 2014-03-07, 15:33
  3. Kawasaki vn 900 classic
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-29, 19:54
  4. kawasaki vn 800 classic tips och trix
    Av Perka i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 12:02
  5. VN1700 Voyager Custom
    Av lars i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 22:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •