Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: stora problem med förgasare

  1. #1
    Medlem pepe1302s avatar
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    63

    stora problem med förgasare

    Hej

    Har haft problem med en Triumph speedmaster jag köpt i höstas. Hojen har stått ett tag och jag lämnade in den på verkstad och gjorde rent förgasarna eftersom den stått länge.

    Har sedan haft problem med att flottören inte håller tätt och luftfiltret har fyllt med bensin. Lämnade in den på verkstad igen och de fick inte flottören att hålla tätt eftersom de säger att det har uppstått märken i flottörhuset p g a den ergat.

    Den stora frågan är naturligtvis, vad gör jag nu??? Nya förgasare kostar skjortan begagnade likaså (om jag hittar några) inget kul besked att få. Är ny på detta med MC och vet faktiskt inte riktigt hur jag ska hantera detta.

    Någon som har en lösning på detta???

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Går det inte att brocsha lite i flottörventilssätet? Å andra sidan om fuggen är så ärgad finns det nån poäng å försöka rädda den?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av pepe1302 Visa inlägg
    Hej

    Har haft problem med en Triumph speedmaster jag köpt i höstas. Hojen har stått ett tag och jag lämnade in den på verkstad och gjorde rent förgasarna eftersom den stått länge.

    Har sedan haft problem med att flottören inte håller tätt och luftfiltret har fyllt med bensin. Lämnade in den på verkstad igen och de fick inte flottören att hålla tätt eftersom de säger att det har uppstått märken i flottörhuset p g a den ergat.

    Den stora frågan är naturligtvis, vad gör jag nu??? Nya förgasare kostar skjortan begagnade likaså (om jag hittar några) inget kul besked att få. Är ny på detta med MC och vet faktiskt inte riktigt hur jag ska hantera detta.

    Någon som har en lösning på detta???
    Antar du menar att flottörventilen inte stänger ordentligt. Själva ventilen och nålen som tätar mot den borde det finnas andra än original som passar till. Kanske det kan vara svårt att hitta en brotsch som passar till sätet och dessutom att få nålen tät mot den.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Antar du menar att flottörventilen inte stänger ordentligt. Själva ventilen och nålen som tätar mot den borde det finnas andra än original som passar till. Kanske det kan vara svårt att hitta en brotsch som passar till sätet och dessutom att få nålen tät mot den.
    Det borde gå att slipa ihop dem som man gör med ventilerna, slippasta.
    Jan-Olov

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Med tanke på att spetsen på flottörnålen oftast är i gummi så är det nog ingen bra idé.

    Får man ner en liten pinnfräs så kanske man kan ta av lite på ytan så kanten på hålet blir skarp igen...

    Men försök att rensa med en träpinne först, vore ju jobbigt om det bara var skit som fastnat. Pinne man roterar i sätet brukar rensa upp bra som sagt.

  6. #6
    Finns lösa delar till förgasare men du måste kolla vad förgasarna heter exakt
    Hittar du artikel nr på delen du behöver så brukar det fixasig

  7. #7
    Medlem pepe1302s avatar
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Antar du menar att flottörventilen inte stänger ordentligt. Själva ventilen och nålen som tätar mot den borde det finnas andra än original som passar till. Kanske det kan vara svårt att hitta en brotsch som passar till sätet och dessutom att få nålen tät mot den.
    Helt riktigt så är det ventilen som inte stänger ordentligt och bensinen flödar. Verkstaden har beställt nya nålar samt försökt jämna till sätet. Hoppas detta fungerar nu bara...



    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

  8. #8
    Medlem pepe1302s avatar
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Finns lösa delar till förgasare men du måste kolla vad förgasarna heter exakt
    Hittar du artikel nr på delen du behöver så brukar det fixasig
    Tyvärr så är sätet urfräst direkt i "kroppen" på förgasaren. Nya nålar plats men den läcker fortfarande bensin. Att leta begagnade förgasare för detta känns "overkill". Frustrerande är bara förnamnet

  9. #9
    Hondamannen
    Gäst
    får man fråga vad en ny förgasare kostar?

  10. #10
    Medlem pepe1302s avatar
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    63

    stora problem med förgasare

    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    får man fråga vad en ny förgasare kostar?
    Nya förgasare ligger på ca 20 000:- utbudet på begagnat är dessutom uselt. Hittat på ebay i England för ca 3000:- och de skickar inte till Sverige (utomlands)


    Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Liknande ämnen

  1. Onsdagsträffar i Stora Höga!
    Av Den grå i forum Träffar & Körningar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2019-08-23, 06:17
  2. Värt lägga de stora pengarna på en långmilare?
    Av DanKvi87 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-11-01, 14:35
  3. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2015-07-19, 10:38
  4. Stora glidare
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 19:47
  5. Hagel stora som ärtor
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 14:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •