Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: HD Sportser

  1. #11
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Du har aldrig funderat på en sådan här eller något liknande:Skoter

    Där åker du bekvämt, slipper koppla och växla, och en inte alltför stor motor. Dvs det du verkar önska dig. Tror inte det är några problem att köra långt med en sådan då man sitter som på stolen hemma...
    Den ser ju himla bekväm ut.Måste ju vara klart lämplig som hoj om man har lite problem med muskler och leder.

  2. #12
    Hondamannen
    Gäst
    Går det att flytta fotplattorna på en glidare bakåt? Om det går påverkas markfrigången av detta?

  3. #13
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Går det att flytta fotplattorna på en glidare bakåt? Om det går påverkas markfrigången av detta?
    Ja, om man gör nya fästpunkter.
    Om alls, så till det bättre. Har iofs underordnad betydelse.

    Sent from my Novo 10 Hero QuadCore using Tapatalk 4

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Finns egentligen ingen anledning att flytta bak fotplattorna, vill man kunna ha fötterna längre bak kan man kompletera med ett par fotpinnar (förutsatt att man saknar hälväxel).
    Min XVS650 Clasic har tå och hälväxel, meningen är att man skall tryckta till med hälen när man skall växla upp.
    Det gjorde att jag inte kunde flytta runt foten så mycket som jag ville, när jag vinklade upp växelspaken fungerade det mycket bättre (tån kunde flyttas längre fram) men i vinter ryker nog hälväxeln i vinkelslipen.
    Jag har skaffat motorbågar som kommer att få ett par extra fotpinnar, avständet till broms och växel blir inte speciellt stort, inte värre än när man flyttar runt fötterna på golvet i en bil.
    Enda problemet är att hitta klammer som går runt motorbågens 36 mm, det får nog bli avgasklammer.

    Håller med föregående skrivare om att en automatväxlad skoter låter som en enkel och bekväm lösning.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Den ser ju himla bekväm ut.Måste ju vara klart lämplig som hoj om man har lite problem med muskler och leder.
    Tror inte att de flesta fattar hur bekvämt man sitter även på en hoj typ Transalp. Körde för ett par veckor sedan, ca 50 mil med bara tankstopp. Kände absolut ingenting av den färden.
    Tror nog en skoter är kanon på fina vägar och son pendlarhoj. Ska man NÄRMARE SPENATEN SÅ BLIR DET NOG PROBLEM, DÅ MAN INTE HAR NÅGON STADGA I SIN SITTPOSITION.
    Blir nog som att sitta i en hästsadel med benen korslagda framför sig.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tror inte att de flesta fattar hur bekvämt man sitter även på en hoj typ Transalp. Körde för ett par veckor sedan, ca 50 mil med bara tankstopp. Kände absolut ingenting av den färden.
    Tror nog en skoter är kanon på fina vägar och son pendlarhoj. Ska man NÄRMARE SPENATEN SÅ BLIR DET NOG PROBLEM, DÅ MAN INTE HAR NÅGON STADGA I SIN SITTPOSITION.
    Blir nog som att sitta i en hästsadel med benen korslagda framför sig.
    Men ALLA SKA INTE UT I SPENATEN OCH VILL INTE UT I SPENATEN DÅ STATEN ASFALTERAT MÅNGA VÄGAR.
    Allvarligt, Transalp är fina hojar men den passade inte mig då jag ganska snabbt fick ont i revben och nacke. Beror visserligen på att jag får inflammationer i muskelfästena kring revbenen. FJR:en passade mig bättre men de sista två åren har jag fått ont i knät efter längre körningar. Det är en anledning till att jag byter till en Custom där benvinkeln är mindre. Provade en Stratoliner 1900 och den var riktigt bekväm.

Liknande ämnen

  1. Hd sportser 883 till 1200
    Av spiderman i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-04, 22:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •