Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: HD Sportser

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    HD Sportser

    Hej,

    Är det ngn som har erfarenhet av denna modell?

    http://www.blocket.se/goteborg/Harle....htm?ca=14&w=3

    Är detta en modell som håller ihop vettigt? Törst man köra långt med den?


    Som bekant vill jag ju ha en hoj som jag kan kovertera till fotkoppling och handväxel. Tyvärr så har jag bekymmer med höften och klarar nog inte att köra en glidarhoj som dragstar 650/1100 classic ngn längre sträcka och har därmed börjat tänka på en lämplig landsvägs hoj. Sportstern är en av de jag tänker mig men är även intresserad av savage 650 samt virago 535.


    Mvh

    Hondamannen

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Kika på en 1200 istället, de har bättre andrahandsvärde och lättare att sälja. De flesta kikar på 1200, 883cc är lite svårsålt. Om du skulle ångra dig och vilja sälja hojen senare menar jag.

    Provkör den i alla fall, provkörde du en XR1200 förresten?

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Nä är fortfarande kvar i Tyskland. Det innebär ju att 883 är betydligt billigare att köpa och när jag är klar med hojen så lär den ju vara värdelös.

    Nina, vilket av följande två alternativ skulle du välja, att köpa en savage 650 och konvertera till fotkoppling och behålla den motorcykel som du har haft sedan den var ny, dvs min cbf 500 eller skulle du sälja din cbf 500 och köpa en xl 883 r och konvertera till fotkoppling och handväxel.

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    En HD är alltid en HD dock, men vilken skulle vara mest ekonomiskt fördelaktig i ombyggnad? Jag tror att en HD kostar mer att bygga om än andra märken. Kolla gärna prisbilder och välj den som är mest ekonomiskt fördelaktig. Så skulle jag gå till väga.

    Glömde: som jag kan sitta på under längre sträckor också.

  5. #5
    Hondamannen
    Gäst
    Jag har inte kört ngn sportser, i alla fall inte ngn längre sträcka. jag uppskattar att om jag köper savage 650 och bygger om den och anpassar den efter min kropp sa hanmnar nog notan på 20 000 kr. Min cbf 500 är nog i nu läget värt runt 24 000 kr. En xl 883 r 06 kostar just nu på blocket 52 000 kr. Det enda jag behöver bygga om är egentligen styre, säte för att anpassa den efter min kropp och tror inte att det kostar så mkt. Men med Harley vet man aldrig :-)

    Har du kört ngn 883?

  6. #6
    Jåke
    Gäst
    Bara som en passus, att kan du inte köra Dragstar så kommer knappast Savage eller Virago vara bättre. Sittställningen är lika begränsat i fråga om möjlighet att variera positionen, ett måste för att alls kunna undvika/minimera exvis ryggont.

    Sent from my Novo 10 Hero QuadCore using Tapatalk 4

  7. #7
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    HD Sportser

    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Bara som en passus, att kan du inte köra Dragstar så kommer knappast Savage eller Virago vara bättre. Sittställningen är lika begränsat i fråga om möjlighet att variera positionen, ett måste för att alls kunna undvika/minimera exvis ryggont.

    Sent from my Novo 10 Hero QuadCore using Tapatalk 4
    Det är inte ett dugg svårt att justera sittställningen på en Dragstar. Jag gjorde en Norge-tur på 350 mil på 6 kördagar för en dryg vecka sedan på min Dragstar Custom 1100 - en dag körde jag 12 timmar - no problems och inte minsta ryggont! Men så har jag inte flyttat fram fotpinnarna heller, i stället monterade jag en motorbåge som jag kan sträcka ut fötterna på. Kan nämnas att jag är 192 cm hög.

    Med plastraketen jag hade tidigare hade det inte varit möjligt att göra långtur på det här sättet för mig med sittställning som satt jag på en hönspinne.

    Framflyttade fotpinnar och fotplattor skapar problem och rätt många Dragstar Custom har framflyttade fotpinnar (eftermontering) och alla Dragstar Classic har fotplattor (standard).
    Senast redigerat av Jourtjänst den 2013-09-11 klockan 00:18.

  8. #8
    Hondamannen
    Gäst
    Det ända glidare som jag passar min höft är faktiskt mg california för att trots att hojen har fotplattor så är fötterna tillbaka lutade. Det som eventuellt kan strula i mg californias fall är mina armar. Är det inte det ena så är det andra :-)

  9. #9
    Hondamannen
    Gäst
    Ett annat alternativ är att flytta fotplattorna bakåt. Är det möjligt?

  10. #10
    Du har aldrig funderat på en sådan här eller något liknande:Skoter

    Där åker du bekvämt, slipper koppla och växla, och en inte alltför stor motor. Dvs det du verkar önska dig. Tror inte det är några problem att köra långt med en sådan då man sitter som på stolen hemma...

Liknande ämnen

  1. Hd sportser 883 till 1200
    Av spiderman i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-04, 22:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •