Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: Hala våta vita sträck

  1. #11
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Tråkigt att du gick omkull! Hoppas reparation m.m går bra, så du kan åka snart igen!

    På Öland där jag körde i somras är kantstrecken och mittsträcken räfflade på större vägen. Det kanske skulle göra risken för olyckor mindre? Vet inte varför de är det just där, kanske är någon form av testverksamhet?

  2. #12
    Jåke
    Gäst

    Sv: Hala våta vita sträck

    Skönt att det inte blev personskador! Tog hojen i så det inte gick att svänga mer? Den vita färgen är hal med vatten på, nästan utan undantag. Men det har den alltid varit även om man på vissa håll provat med grus och sten inblandat. Det blir dock mycket svårare och dyrare med målning eftersom den sprutas. Den enkla lösningen är tyvärr att ta för vana att aldrig köra på den, oavsett väder.

    Skickat från min LT25i med Tapatalk 4

  3. #13
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Man borde STÄMMA trafikverket när dom inte ser till att vägar och gator är tillräckligt säkra!
    Kolla in senaste uppdrag granskning bara!
    Ska det behöva vara så?




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    HAR PÅTALAT DETTA FÖR MARIA NORDQVIST PÅ SMC, SÅ FÅR VI SE OM NÅGOT HÄNDER. HON VET VILKA TRÅDAR DET SKALL DRAS I.

  5. #15
    Jåke
    Gäst

    Sv: Hala våta vita sträck

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    HAR PÅTALAT DETTA FÖR MARIA NORDQVIST PÅ SMC, SÅ FÅR VI SE OM NÅGOT HÄNDER. HON VET VILKA TRÅDAR DET SKALL DRAS I.
    Tror vi såg det förra inlägget...

    Jag kan tycka att det finns viktigare saker för henne att hantera än att vita streck är hala. Exempelvis att asfalten är lika hal...

    Å vi ska nog vara glada att TS inte råkade ut för det.

    Skickat från min LT25i med Tapatalk 4

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Har fått släpp på vita linjemarkeringar mitt på vägen i samband med omkörningar där bakänden stuckit iväg på ett klart otrevligt sätt.Trafiksäkerhet på vägarna för dessa mc verkar ofta vara klart bristfällig med skador och död som följd trots en intensiv nollvisions debatt.
    Nollvisionen verkar mest gå ut på att göra det så dyrt att ta kort att tillväxten bland mc förare helt stannar av..

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Jag hade förövrigt min första näradödenupplevelse mellan Jönköping och Barnarp där de i ett skuggområde mitt i en backe gått och gjort vägen till ett schackbräde av sprutlagningar, blev ett mäktigt bredställ som av ren tur räddades.. =/

  8. #18
    Jag kom hem från dom östra länderna för dryga veckan sedan. Fina vägar ibland

    Senast redigerat av V Saarela den 2013-09-07 klockan 08:08.

  9. #19
    Medlem Snickarens avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Stockholm Kungsholmen
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Ändy Visa inlägg
    Gick omkull för första gången med min M1800R i helgen. Det blev tokigt halt på de vita linjerna efter regnet i lördags och framhjulet bara stack iväg efter att ha kommit för långt ut i en skarp kurva.

    Gick långsamt så inga personskador, dock dyra skador på hojen (som tur är helförsäkrad). Men att det ska bli så vansinnigt halt!! Känns som man borde kunna hitta ett bättre mtrl för att göra vägmarkeringar, eller?

    Nu blir det till att åka kommunalt ett tag
    Tråkigt att höra

    Hur länge blir du utan hoj nu då? Vad var det som blev skadat?.
    Senast redigerat av Snickaren den 2013-09-07 klockan 08:45.

  10. #20
    Medlem Ändys avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    Jo det är klart att jag blivit informerad om att de vita sträcken, brunnslock mm är glashala när det är vått och hade inte bakhjulet släppt pga att den vanliga asfalten också var hal så hade jag nog klarat hojen. Men visst det var klantigt att inte bara hålla i och köra på som man lär sig och jag får väl lägga det till erfarenhetsbanken.

    Det känns ändå som man skulle kunna joba lite med mtrl i alla fall i kurvor och dyligt.

    Lämnde in hojen förra veckan och verkstan sa att det är mkt nu. fin sommar => mer hojåka => fler olyckor :-(. Försäkringsbolagen har tokmkt att göra. Hoppas dock på att få tillbaks den nästa vecka. Han uppskattade skadorna till 35-40 000. Bara för en enkel omkullkörning :-/.

Liknande ämnen

  1. Vita däcksidor eller inte?
    Av Wiseguy i forum Custom
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-07-13, 17:30
  2. Vita däcksidor
    Av Shaun i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-11-01, 20:54
  3. Vita däcksidor - ett billigare alternativ
    Av Knarr i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-27, 22:27
  4. Bä bä vita lamm, har du någon ull?
    Av jrutgers i forum Mekhörnan
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 22:20
  5. Dåliga/hala vägar
    Av engström67 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-08-14, 11:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •